کد خبر:285
پ
german
ادامه تنش در روابط آنکارا و برلین؛

آلمان قراردادهای تسلیحاتی با ترکیه را متوقف کرد

رسانه ها از تصمیم دولت آلمان برای توقف پروژه های تسلیحاتی این کشور با ترکیه خبر دادند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی تنش سیاسی در روابط برلین و آنکارا بر سر بازداشت یک فعال حقوق بشری آلمان توسط ترکیه که آنکارا وی را متهم به فعالیت تروریستی می کند، دولت […]

رسانه ها از تصمیم دولت آلمان برای توقف پروژه های تسلیحاتی این کشور با ترکیه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی تنش سیاسی در روابط برلین و آنکارا بر سر بازداشت یک فعال حقوق بشری آلمان توسط ترکیه که آنکارا وی را متهم به فعالیت تروریستی می کند، دولت آلمان تصمیم به توقف پروژه های تسلیحاتی خود با ترکیه گرفته است.
روزنامه بیلد آلمان در این خصوص نوشت هم پروژه قبلی و هم پروژه برنامه ریزی شده هر دو متوقف می شوند.
گفتنی است، فتنی است زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان طی سخنانی ضمن انتقاد شدید از بازداشت «پیتر اشتودنر» فعال حقوق بشر و شهروند آلمانی توسط ترکیه، گفت که کشورش در خصوص عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا با شرکای اروپایی خود گفتگو خواهد کرد و به آنها خواهد گفت که آلمان دیگر هیچ گونه همکاری در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه با آنکارا نخواهد کرد.
در واکنش به اظهارات زیگمار گابریل، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: دولت و ملت ترکیه تسلیم تهدیدها نمی‌شوند، بنابراین این تهدیدها در ترکیه مهم تلقی نخواهد شد.
چاوش‌اوغلو با یادآوری اینکه زیگمار گابریل نه تنها خواستار آزادی افراد متهم به جاسوسی و حمایت از تروریسم در ترکیه می‌شود، بلکه برای این امر، مهلت نیز تعیین می‌کند افزود: گابریل با نادیده گرفتن سیستم قضایی ترکیه و بدون رعایت آداب دیپلماتیک چنین درخواستی از ما کرده است.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : آلمانتسلیحات
ارسال دیدگاه