کد خبر:234
پ
amrebemarof
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد:

امر به معروف و نهی از منکر یک عمل پیشگیرانه است

مشهد- معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک عمل پیشگیرانه و یک مکانیزم مترقی برای اصلاح امور اجتماعی است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین توانایی ظهرچهارشنبه در همایش ملی علمی پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر […]

مشهد- معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک عمل پیشگیرانه و یک مکانیزم مترقی برای اصلاح امور اجتماعی است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین توانایی ظهرچهارشنبه در همایش ملی علمی پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در مشهد برگزار شد با اشاره به ماده سه و شش قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: در این قانون روش‌های درست و نادرست امر به معروف و نهی از منکر مشخص و احصا شده است.
وی افزود: روش‌های غلط امر به معروف و نهی از منکر تجسس، توهین، تهدید و تعرض است و قانون امر به معروف از کسانی که مورد تعرض قرار بگیرند، حمایت می‌کند.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک عمل پیشگیرانه و یک مکانیزم مترقی برای اصلاح امور اجتماعی است.
وی ادامه داد: روش‌های درست امر به معروف و نهی از منکر تکریم، تفکیک، تشخیص و تشکر است که رعایت این موارد اثر گذاری امر به معروف و نهی از منکر را بالا می‌برد.
توانایی با بیان اینکه در انجام این فریضه نباید به حیثیت افراد آسیب زد تاکید کرد: برای اینکه تاثیرگذاری این فریضه الهی بالا رود باید مهارت‌های کلامی و هیجانی را تقویت کرد.
وی با بیان اینکه امر به معروف به مسئولان باید با احترام و روشن و واضح صورت گیرد گفت: در خصوص این فریضه واجب باید تفکیک و جدا کردن موضوعات را در نظر گرفت.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ذکر مثالی ادامه داد: حضرت یوسف در زندان، زندانیان را دوستان خطاب می‌کرد و این اثر گذاری امر به معروف و نهی از منکر را بالا می‌برد و حال وظیفه ما این است که همین روش را در ارتباط با شهروندان در نظر بگیریم.

منبع
خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه