کد خبر:97
پ
esfahan
فرمانده انتظامی استان اصفهان:

برخورد با سالن‌های زیرزمینی باغ‌های اصفهان در دستور کار است

اصفهان –فرمانده انتظامی اصفهان گفت:اخیرا برخی باغداران با اجاره باغ‌ و تبدیل آن به سالن‌های زیرزمینی برای اصفهان معضل آفرین شده‌اند که برخورد با آنها با تشکیل ۲۰ تیم عملیاتی دردستور است. به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری تیر ماه خود با اشاره اینکه نیروی انتظامی استان […]

اصفهان –فرمانده انتظامی اصفهان گفت:اخیرا برخی باغداران با اجاره باغ‌ و تبدیل آن به سالن‌های زیرزمینی برای اصفهان معضل آفرین شده‌اند که برخورد با آنها با تشکیل ۲۰ تیم عملیاتی دردستور است.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری تیر ماه خود با اشاره اینکه نیروی انتظامی استان اصفهان در پیشگیری از جرایم و به ویژه جرایم خشن به نقطه صد درصد رسیده‌ایم، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته با کاهش چشمگیر جرایم خشن در استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.
وی کشف سرقت مسلحانه بانک ملی شعبه هشت بهشت در کمتر از ۲۴ ساعت را از جمله دستاوردهای نیروی انتظامی در استان اصفهان عنوان کرد و افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که در سه ماهه امسال در جرم سرقت از منزل با ۵۶ درصد، سرقت از مغازه را ۲۲ درصد، قتل ۴۶ درصد، آدم ربایی ۴۳ درصد و تجاوز به عنف با هفت درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.
افزایش ۳۵ درصدی کشف مشروبات الکلی در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی کشفیات مشروبات الکلی در استان اصفهان ابراز داشت: در این راستا تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۰۰ هزار تماس تلفنی با ۱۱۰ برقرار شده است، اضافه کرد: در این بازه زمانی با افزایش ۱۵ درصدی تماس با فوریت‌های پلیسی روبرو بوده‌ایم.
سردار آقاخانی افزود: با سامانه ۱۹۷ نیروی انتطامی استان اصفهان نیز در سه ماهه امسال ۲۵ هزار و ۸۸۱ تماس مردمی برقرار شده است.
وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی دستگیری سارقین در استان اصفهان در سه ماهه نخست امسال، تصریح کرد: در سرقت‌های عادی با ۳۹ درصد، در قتل با ۳۲ درصد و در کشف سلاح با دو درصد افزایش دستگیری مجرمان روبرو بوده‌ایم.
کاهش ۳۵ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری و همچنین کاهش پنج درصدی فوتی‌های تصادفات در پزشکی قانونی در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: بر این اساس در این بازه زمانی استان اصفهان در زمینه کاهش فوتی‌های تصادفات درون شهری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین به کاهش ۶۷ درصدی کشف اجساد مجهول‌الهویه در استان اصفهان در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال جاری با افزایش حجم کار برای برخورد با جرایم تهدید آمیز شاهد شرایط بهتری خواهیم بود.
سردار آقاخانی در ادامه با اشاره به اینکه برخورد با ناهنجاری‌ها در سه ماهه دوم سال جاری در دستور کار ویژه نیروی انتظامی قرار دارد، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که در کشور امنیت در اولویت است و با هر عاملی که قصد مخدوش کردن امنیت را داشته باشد، برخورد خواهیم کرد.
سالن‌های زیرزمینی در باغ‌های اصفهان راه‌اندازی شده است
وی با بیان اینکه اخیراٌ برخی از باغداران با اجاره دادن باغ‌هایشان و تبدیل آنها به سالن‌های زیرزمینی برای شهر اصفهان معضل آفرین شده‌اند، گفت: برخورد با این پدیده در اولویت فعالیت‌های نیروی انتظامی قرار دارد و با تشکیل ۲۰ تیم عملیاتی با همکاری دیگر دستگاه‌ها این طرح عملیاتی شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه باغ تالار معنایی ندارد و همه این مراکز باید تحت پوشش اتحادیه تالارها باشند، افزود: همه تالارهای اصفهان باید دارای شناسنامه باشند و در غیر این صورت غیر مجاز شناخته می‌شوند.
وی برخورد با کاروان‌های عروسی را نیز از دیگر برنامه‌های ویژه پلیس در سه ماهه دوم سال ۹۶ عنوان کرد و ابراز داشت: همچنین به برخی از چالش‌های ایجاد شده توسط صنوف از جمله قرار دادن مانکن‌ها در ویترین مغازه‌ها برخورد خواهد شد.
برخورد با مغازه‌های نصاب سیستم صوتی خودروها در دستور کار است
سردار آقاخانی برخورد با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند را از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جاری اعلام کرد و افزود: برخورد با مغازه‌هایی که نسبت به نصب سیستم‌های صوتی بر روی خودروها اقدام می‌کنند، نیز در دستور کار است.
وی همچنین از برخورد با توزیع قلیان در پارک‌های شهر اصفهان افزود: این طرح در دستور کار قرار دارد و تاکنون پنج هزار قلیان جمع آوری شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص دوچرخه سواری بانوان نیز اضافه کرد: ما با دوچرخه سواری بانوان مخالفیم و در مقطعی از زمان نیز با این پدیده برخورد کردیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که با دستگاه‌ قضایی انجام داده‌ایم برخورد با این اقدام مجدداً در دستور کار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : اصفهان
ارسال دیدگاه