کد خبر:277870
پ
۳۰۵۷۰۲۵
سروش گزارش می دهد:

عفونت های باکتریایی عامل یک هشتم مرگ های جهان

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که عفونت‌های باکتریایی عامل ۱ مورد از هر ۸ مرگ و میر هستند و بعد از بیماری‌های قلبی دومین عامل اصلی مرگ و میر در جهان محسوب می شوند.

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که عفونت‌های باکتریایی عامل ۱ مورد از هر ۸ مرگ و میر هستند و بعد از بیماری‌های قلبی دومین عامل اصلی مرگ و میر در جهان محسوب می شوند.

 

 

*** عفونت های باکتریایی عامل یک هشتم مرگ های جهان

 

 

به گزارش سروش، بر اساس گزارش جدید محققان، حدود ۷.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ بر اثر عفونت با یکی از ۳۳ نوع رایج باکتری جان خود را از دست دادند. این رقم تقریباً ۱۴ درصد از مرگ و میرها در آن سال است.

به گفته نویسندگان این مطالعه، بیش از ۷۵ درصد از مرگ‌های مرتبط با باکتری‌ها به دلیل یکی از سه بیماری عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی، عفونت‌های جریان خون و عفونت‌های شکمی است.

*** پنج میکروب خاص و به طور کلی شناخته

 شده استافیلوکوکوس اورئوس، ای کولی، استرپتوکوک پنومونیه، کلبسیلا پنومونیه و سودوموناس آئروژینوزا مسئول بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از عفونت باکتریایی بودند.

پاتوژن مرتبط با بیشترین مرگ و میر در سطح جهان استافیلوکوکوس اورئوس با ۱.۱ میلیون مرگ بود. این باکتری باعث عفونت “استاف” می‌شود که می‌تواند منجر به ذات الریه و سپسیس شود.

در سال ۲۰۱۹ تعداد مرگ و میر ناشی از استافیلوکوکوس اورئوس و E. coli بیشتر از HIV/AIDS که باعث مرگ ۸۶۴۰۰۰ نفر شد، بود.

دکتر «کریستوفر موری»، مدیر مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: «این داده‌های جدید برای اولین بار چالش بهداشت عمومی جهانی ناشی از عفونت‌های باکتریایی را نشان می‌دهد.»

میزان مرگ و میر ناشی از عفونت باکتریایی بسته به مکان متفاوت بود. کشورهای جنوب صحرای آفریقا با ۲۳۰ مرگ به ازای هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر، بالاترین میزان را داشته است. در مقایسه، اروپای غربی، آمریکای شمالی و استرالیا مجموعاً ۵۲ مرگ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر داشتند.

میکروب‌های مرتبط با بیشترین مرگ و میر نیز بر اساس سن متفاوت بودند.

استافیلوکوکوس اورئوس بیشترین مرگ و میر را در افراد ۱۵ ساله یا بالاتر ایجاد کرد، در حالی که سالمونلا انتریکا سرووار تیفی بیشترین مرگ و میر را در گروه سنی ۵ تا ۱۴ سال داشت. در همین حال، باکتری ذات الریه عمدتاً کودکان زیر ۴ سال را از بین می‌برد.

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه