کد خبر:285768
پ
قرارداد

آشنایی با قرارداد مدیر تولید، قرارداد مدیر داخلی و قرارداد مدیر کنترل کیفیت

در این نوشته می‌خواهیم شما را با قرارداد مدیر تولید، قرارداد مدیر داخلی و قرارداد مدیر کنترل کیفیت آشنا کنیم.

از مهم‌ترین قسمت‌های مدیریتی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی، بخش مربوط به مدیریت تولید محصول است. مدیریت تولید را می‌توانیم به قلب یک واحد تولیدی تشبیه کنیم، زیرا هدف و مقصود نهایی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، تولید و عرضه محصول به بازار مصرف و دریافت سفارش مجدد برای تولید دوباره محصول است. روند تولید محصول نیازمند بررسی‌های مداوم، پیگیری، مدیریت، ارزیابی، برنامه‌ریزی، تحلیل بازار و توجه به نیاز مشتری است. قرارداد مدیر تولید نیز نوعی قرارداد کار است که به وسیله آن، یک نیروی متخصص مسئولیت مدیریت بخش تولیدات را به عهده می‌گیرد.

قرارداد

مدیر تولید چه کسی است؟

مدیر تولید شخصی است که مسئولیت نظارت بر بخش تولیدات یک کارخانه یا کارگاه تولیدی را به عهده می‌گیرد. مدیر تولید، با توجه به ماهیت کارخانه یا واحد تولیدی، استانداردهای کیفی و طریقه صحیح تولید محصول را می‌شناسد و می‌تواند کیفیت محصول را به درستی ارزیابی کند. هم‌چنین این شخص متخصص، به تمام مراحل و فرآیند اجرایی تولید نظارت دارد و به‌صورت دقیق، این فرآیند را بررسی می‌کند.

پیگیری و نظارت بر روند تولید محصول به‌صورت روزانه انجام می‌شود. علاوه بر این، مدیر برنامه طرف قرارداد مدیر برنامه باید جهت نظارت مدیر تولید بر فرآیند اجرایی تولید، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد. هم‌چنین تصمیم‌گیری در خصوص افزایش محصول جدید یا از رده خارج‌کردن محصول بی‌کیفیت، به عهده مدیر تولید است. مدیر تولید می‌تواند در شرایط بحرانی کارخانه، بهترین تصمیمات را بگیرد و با استراتژی‌های هدفمند، نتایجی را در راستای اهداف و منافع کارخانه به‌دست آورد.

مدیر تولید شخص هوشمندی است. علاوه بر دانش و تخصص حرفه‌ای در زمینه محصول تولیدی، باید از خلاقیت و مهارت کافی برخوردار باشد تا بتواند به بهترین صورت، روند اجرایی تولید، نوع محصولات، بازه زمانی تولید، مواد مورد نیاز، استانداردهای کیفی، منافع مالی کارخانه و بسیاری از موارد دیگر را در نظر بگیرد.

مدیر تولید، به‌صورت روزانه تولیدات را مورد بررسی قرار می‌دهد و گزارش روزانه روند اجرایی تولید محصولات را یادداشت می‌کند تا با استفاده از این اطلاعات، بتواند تغییرات محسوس بخش تولید را بررسی کند. هم‌چنین این شخص متخصص، باید ارتباطات اجتماعی قدرتمندی داشته باشد و بتواند در شرایط اضطراری، به سرعت حل مسئله کند. چنین شخصی می‌تواند در افزایش میزان تولید محصولات یک کارخانه، بسیار مؤثر باشد.

نمونه قرارداد مدیر تولید چگونه قراردادی است؟

نمونه قرارداد با مدیر تولید، نوشته‌ای رسمی است که محتوای آن شامل اطلاعاتی درباره رابطه کاری میان مدیر تولید و کارخانه یا واحد تولیدی است. همان‌طور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، این قرارداد به‌طور معمول به‌صورت قرارداد کار تنظیم می‌شود و به این موضوع اشاره دارد که مدیر تولید، توسط کارخانه استخدام شده است. علاوه براین مشخصات طرفین قرارداد، موضوع قرارداد که اطلاعاتی درباره سمت مدیر تولید و شرح وظایف او است، بازه زمانی همکاری، میزان حقوق، شرایط و تعهدات کارفرما، تعهدات مدیر تولید و موارد مهم دیگر در متن این قرارداد شرح داده می‌شود.

براساس این قرارداد، مجموعه‌ای از امور مهم مربوط به کارخانه، به شخص متخصص در زمینه تولید سپرده می‌شود. مدیر تولید مسئولیت واحد تولیدی را به عهده دارد و موظف است که در صورت بروز مشکل، پاسخگو باشد. هم‌چنین نمونه قرارداد مدیریت تولید نیز این مسئولیت را به‌صورت مکتوب ثبت می‌کند و در نتیجه یک سند معتبر قانونی بین طرفین، تنظیم می‌شود.

قرارداد استخدام مدیر تولید

به منظور به کارگیری نیروی متخصص در واحد تولیدی، از عنوان نمونه قرارداد استخدام مدیر تولید استفاده می‌کنیم. این عنوان به این مساله اشاره دارد که این نوع رابطه کاری میان مدیر تولید و کارخانه، نوعی رابطه کارگری و کارفرمایی است. براساس این نوع رابطه، مدیر تولید ساعت کاری مشخص دارد و ملزم است که در بازه زمانی تعیین‌شده به عنوان ساعت کار، در محل مشخص حضور داشته باشد. بنابراین علاوه بر ساعت کاری، محل کار نیز تعیین شده است. ویژگی دیگر این قرارداد، حقوق ثابت ماهانه است که در ازای خدمات مدیر تولید به او پرداخت می‌شود. با اشاره به همین ویژگی‌ها می‌توانیم به صراحت اعلام کنیم که قرارداد مورد نیاز برای جذب یک نیروی متخصص به عنوان مدیریت بخش تولید، نمونه قرارداد استخدام مدیر تولید یا به‌طور کلی قرارداد مدیر تولید است.

قانون حاکم بر قرارداد مدیر تولید

با توجه به شرایط کار مدیر تولید در کارخانه، لازم است که به قانون کار توجه شود، زیرا تمام قراردادهای استخدامی غیردولتی براساس قانون کار تنظیم می‌شوند. قانون کار به منظور رعایت حقوق کارگر و برای تأمین رفاه اجتماعی تصویب شد. براساس این قانون، هیچ توافقی مغایر با مصوبات قانون کار صحیح و معتبر نیست. یعنی شما نمی‌توانید مخالف با قانون مذکور، شروط قرارداد را تغییر دهید یا به نوعی مغایر با قوانین توافق کنید.

اداره کار به منظور رسیدگی به قراردادهای کار راه‌اندازی شده است و به فرآیند استخدام نیروی انسانی نیز رسیدگی می‌کند. علاوه بر این، حل‌وفصل تمام اختلافات و هم‌چنین مشکلات مربوط به قرارداد کار و رابطه کارگری و کارفرمایی، توسط این اداره پیگیری می‌شود. حتی اگر به‌صورت امضا شده و کتبی توافق نامه‌ای مغایر با قوانین کار تنظیم شده باشد، اداره کار توافق را معتبر نمی‌داند و حکم به تخلف می‌دهد. بنابراین لازم است که کارگران و کارفرمایان نسبت به مندرجات این قانون، اطلاعات کافی داشته باشند و براساس آن، عمل کنند.

قرارداد مدیر داخلی چگونه قراردادی است؟

به منظور استخدام و به کارگیری نیروی متخصص در سمت مدیریت داخلی، از نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی استفاده می‌شود. نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی یا نمونه قرارداد کار مدیر داخلی به این مساله اشاره داره که این رابطه استخدامی میان مدیریت داخلی با مدیر عامل سازمان، به‌صورت قرارداد اداره کار است. در این نوع قراردادها، یک نیروی انسانی توسط سازمان استخدام می‌شود و در ازای فعالیتی که انجام می‌دهد، حقوق دریافت می‌کند.

قرارداد مدیر داخلی مانند قراردادهای استخدامی دیگر حاوی اطلاعاتی درباره مشخصات شخص استخدام شده و مشخصات سازمان است. بعد از مشخص شدن هویت طرفین قرارداد، موضوع قرارداد اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. موضوع قرارداد، مدت همکاری، تاریخ شروع و پایان استخدامی، شرح وظایف، مسئولیت‌ها و تعهدات، شروط خاص سازمان، شرایط کاری، میزان حقوق پایه، ضمانت‌های دریافتی و سایر موارد مهم دیگر از جمله اطلاعاتی است که در یک نمونه قرارداد با مدیر داخلی نوشته می‌شود.

نمونه قرارداد مدیر داخلی شرکت، نوشته‌ای است که تعهدات طرفین قرارداد را به‌صورت قانونی ثبت می‌کند. براساس این قرارداد یک شخص انسانی توسط یک سازمان به خدمت گرفته می‌شود و سازمان می‌پذیرد که در ازای انجام امور خاصی توسط نیروی انسانی، به او حقوق و مزایا پرداخت کند.

قرارداد استخدامی مدیر کنترل کیفیت

قراردادی که برای استخدام مدیریت کنترل کیفی تنظیم می‌شود، به واسطه رابطه کارگری و کارفرمایی که بین مدیر و شرکت وجود دارد، در گروه قراردادهای کار قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که در عنوان این قرارداد، از واژه استخدام استفاده می‌شود، مانند عنوان قرارداد استخدامی مدیر کنترل کیفیت یا قرارداد استخدامی مدیر کنترل کیفیت کارگاه‌ها و کارخانجات که کلمه استخدام، در میان آن‌ها مشاهده می‌شود.

قرارداد کار، سند معتبری است که براساس آن نیروی کار انسانی در یک سازمان یا یک مجموعه استخدام می‌شود. در نمونه قرارداد مدیر کنترل کیفی، به‌صورت کامل، توضیحاتی درباره شرح وظایف این سمت شغلی بیان خواهد شد. علاوه بر این حدود اختیارات و مسئولیت‌ها توضیح داده می‌شود.

در نتیجه مطالبی که بیان کردیم، قرارداد مدیر کنترل کیفیت براساس قانون کار تنظیم می‌شود و ملزم هستیم که بخش‌های مختلف آن را براساس ماده‌های تعیین‌شده در قانون کار بنویسیم.

منبع:

قرارداد مدیر تولید و نکات نمونه قرارداد استخدام مدیر تولید

قرارداد مدیر داخلی و تمام شرایط صحت نمونه قرارداد مدیر داخلی شرکت

قرارداد مدیر کنترل کیفیت کار و نکات حقوقی و قانونی مربوط به آن!

ارسال دیدگاه