کد خبر:278272
پ
۳۸۹۰۸۵۵
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اتحادیه اروپا ۱۵ هزار نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا ۱۵ هزار نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا ۱۵ هزار نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهد.

 

 

*** اتحادیه اروپا ۱۵ هزار نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهد

 

 

به گزارش سروش، جوزف بورل با انتشار پیامی در توییتر خود اعلام کرد:

به عنوان بخشی از «مأموریت کمک‌رسانی اتحادیه اروپا به اوکراین»، هم‌اکنون بیش از هزار نظامی اوکراینی در حال گذراندن دوره‌های آموزشی در لهستان هستند.

این هیئت آموزش‌های مورد نیاز را به نظامیان اوکراین خواهد داد و برای تجهیزات آموزشی نزدیک به ۱۶ میلیون دلار هزینه کرده است.

 

 

به نوشته اسپوتنیک، جوزف بورل روز جمعه از مرکز آموزش اتحادیه اروپا در لهستان بازدید کرد و با نخستین گروه از نظامیان اوکراینی که در این مرکز در حال آموزش هستند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در اواسط ماه نوامبر (ماه پیش)، شورای اتحادیه اروپا راه‌اندازی مأموریت کمک‌رسانی نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین و همچنین هزینه‌های جدیدی را برای تقویت نظامی اوکراین تصویب کرد. این هیئت نظامی قرار است دست‌کم ۱۵ هزار نظامی اوکراینی را آموزش دهد.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه