کد خبر:278569
پ
mahdavi
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی هشدار داد

احتمال تعطیلی برخی از پتروشیمی‌ها با افزایش محدودیت گاز/ عدم النفع ۳۸۰ میلیون دلاری صنعت پتروشیمی در سال گذشته

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نشبت به تعطیلی احتمالی برخی از پتروشیمی‌ها با افزایش محدودیت گاز هشدار داد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نشبت به تعطیلی احتمالی برخی از پتروشیمی‌ها با افزایش محدودیت گاز هشدار داد.

 

 

*** زمستان سرد ۱۴۰۱
 

 

به گزارش سروش، به نقل از صنایع، با نزدیک شدن به زمستان و برودت هوا گمانی زنی‌هایی در رابطه با کاهش گاز پتروشیمی‌ها وجود داشت و بارها تأیید و تکذیب تا آنکه روزهای گذشته کاهش مصرف گاز پتروشیمی‌ها ابلاغ شد.

اما این کاهش گاز پتروشیمی‌ها چه تبعاتی را به دنبال دارد، آیا ممکن است برخی از پتروشیمی‌ها را به تعطیلی بکشاند؟

 

 

*** دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران/ چشم انداز صنایع پتروشیمی در زمستان ۱۴۰۱

 

 

احمد مهدوی ابهری در این خصوص، می‌گوید:

طی روزهای گذشته کاهش ۵ میلیون متر مکعبی گاز ابلاغ شد که این کاهش بر عهده «ام پی سی» ها بود و برای پتروشیمی‌های مختلف محدودیت‌های گازی به وجود آورد.

البته این شرایط محدود به پتروشیمی‌ها نمی‌شود و صنایعی چون فولاد و سیمان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند که تدابیری مانند استفاده از سوخت مازوت برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

 

وی در پاسخ به این سوال بازه زمانی محدودیت گازی در سال جاری نسبت به سال گذشته دیر تر آغاز شد شرایط بحران آفرین نیست، گفت:

اگر چه سال گذشته محدودیت گازی از زود تر آغاز شد اما به نظر می‌رسد که مصرف گاز در سال جاری بیشتر از مدت مشابه باشد و دست کم با افزایش ۵ درصدی مصرف گاز در عرصه‌های مختلف روبرو هستیم.

 

 

ابهری با اشاره به عدم النفع ۳۸۰ میلیون دلاری در سال گذشته اضافه کرد:

اکنون نمی‌توان پیش بینی بر میزان ضرر و زیان سال جاری ارائه کرد، زیرا عواملی نظیر؛ برودت هوا و میزان کسری گاز ممکن است متغیر باشد به همین دلیل نمی‌توان آمار و ارقامی از ضرر و زیان را برآورد کرد.

 

 

*** احتمال تعطیلی برخی از پتروشیمی ها با افزایش محدودیت گاز
 

 

به گزارش سروش، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در پایان و در پاسخ به این سوال که ممکن است با این وضعیت برخی از پتروشیمی‌ها به طور موقت فعالیت خود را متوقف کنند، اضافه کرد:

معمولاً سعی بر آن است که پتروشیمی‌ها با ظرفیت کمتری به فعالیت خود ادامه دهند و با توجه به آنکه امسال میزان مصرف گاز افزایش پیدا کرده باید دید چه میزان محدودیت برای پتروشیمی‌ها در نظر گرفته می‌شود سپس در رابطه با این موضوع اظهار نظر کرد،

چرا که زمان اورهال پتروشیمی‌ها زمستان بوده اما در صورت افزایش بی رویه محدودیت‌ها امکان تعطیلی برخی از پتروشیمی‌ها نیز وجود دارد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه