کد خبر:278370
پ
توییتر (۲)
سروش گزارش می‌دهد:

توییتر ۱۲ هزار اکانت مسدود‌شده را آزاد کرد

ایلان ماسک به آزادسازی اکانت‌های مسدودشده در توییتر ادامه می‌دهد و تاکنون حساب‌های زیادی از جمله با تفکرات نئو-نازی را برگردانده است.

ایلان ماسک به آزادسازی اکانت‌های مسدودشده در توییتر ادامه می‌دهد و تاکنون حساب‌های زیادی از جمله با تفکرات نئو-نازی را برگردانده است.

 

 

*** توییتر ۱۲ هزار اکانت مسدود‌شده را آزاد کرد
 

 

به گزارش سروش، به نقل از پژواک، پروژه عفو عمومی ایلان ماسک در توییتر به‌شدت در حال اجراست.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که هزاران حساب مسدود‌شده دوباره به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده‌اند و تعداد آن‌ها از ۵ آبان به بعد به ۱۲ هزار اکانت رسیده است.

توسعه‌دهنده‌ای در آلمان به نام «تراویس براون» در چند وقت اخیر آیدی و نام نمایشی اکانت‌هایی را که رفع مسدودیت شده‌اند، در یک فهرست عمومی در گیت‌هاب منتشر کرده است.

او می‌گوید از تاریخ ۱۷ آبان به بعد روزانه صدها اکانت آزاد شده‌اند و به‌طور خاص، در تاریخ ۳۰ آبان محدودیت حدود ۲۵۰۰ اکانت برداشته شده است.

این رقم ممکن است صرفاً بخش کوچکی از برنامه ایلان ماسک برای آزادسازی اکانت‌ها باشد. وب‌سایت پلتفرمر پیش‌تر مدعی شده بود که ماسک می‌خواهد حدود ۶۲ هزار اکانت را به این شبکه اجتماعی برگرداند.

 

 

*** چه اکانت‌هایی دوباره به توییتر برگشته‌اند؟
 

 

به گزارش سروش، بررسی اجمالی تعدادی از این اکانت‌های مسدودشده نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها در حال نشر اطلاعات گمراه‌کننده درباره واکسن‌های کرونا، برخی منتشر‌کننده اسپم و برخی ناقض کپی‌رایت بوده‌اند البته گفتنی است که بعضی از این اکانت‌ها برای یک مدت زمان محدود مسدود شده بودند و حالا احتمالاً به پایان زمان محدودیت خود رسیده‌اند.

برخی از اکانت‌هایی که دوباره به این پلتفرم دسترسی پیدا کرده بودند، در همین بازه زمانی کوتاه مجدداً مسدود شدند.

از سوی دیگر، توییتر با فروش سرویس بلو به برخی از کاربران با گرایش‌های فکری نئو-نازی تیک آبی داده است.

بعضی از اکانت‌هایی که آزاد شده‌اند مرتبط با گروه تئوری توطئه QAnon هستند. «پاتریک کیسی»، ملی‌گرای طرفدار سفیدپوستان و «اندرو انگلین»، طرفدار تفکرات نئو-نازی که در سال ۲۰۱۹ به‌خاطر آزار و اذیت ساکنان یهودی مونتانا دادگاهی شده بود هم در این فهرست دیده می‌شوند.

افزون بر این، بررسی‌ها نشان داده که بعضی از اکانت‌های ضدسامی مثل «مایکل جونز» و «دیوید ونس» هم دوباره به توییتر برگشته‌اند. از آن سو، برخی از اکانت‌های طیف چپ از این شبکه اجتماعی مسدود شده‌اند. «چد لادر»، محقق ضدفاشیست از جمله این افراد است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه