کد خبر:277908
پ
N82632457-71806818
سروش به نقل از عضو کمیسیون صنایع مجلس گزارش می‌دهد:

جفای نهادهای اقتصادی دولت در پرداخت وام‌های خرد به مردم/ بانک مرکزی برای پرداخت به موقع وام‌های خرد چاره‌اندیشی کند 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عدم پرداخت وام‌های خرد را جفای نهادهای اقتصادی دولت مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی دانست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عدم پرداخت وام‌های خرد را جفای نهادهای اقتصادی دولت مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی دانست.

 

*** هزارتوی مشکلات عدم پرداخت وام
 

به گزارش سروش، سیدجواد حسینی کیا درباره گلایه‌مندی‌های مردم از عدم پرداخت وام‌های خُرد، گفت:

وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌گوید برای کاهش نقدینگی در جامعه از پرداخت وام‌های خرد جلوگیری کرده درحالیکه مردم متناسب با دریافت این وام‌ها برای کارهای خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

عدم پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی، وام فرزندآوری، وام ازدواج و… از یک سو نارضایتی اجتماعی را به دنبال دارد و از سوی دیگر از آنجاکه مردم با توجه به دریافت این وام‌ها برای زندگی خود برنامه ریزی کرده‌اند اما اکنون نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، دچار مشکلات می‌شوند؛ به طور مثال مردم در روستاها با توجه به وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی، اقدامات مربوط به نوسازی خانه‌های خود را آغاز کردند اما از آنجاکه بانک‌ها از پرداخت این وام‌ها خودداری می‌کنند، افراد در زمستان دچار چالش می‌شوند.

 

*** جفای نهادهای اقتصادی دولت
 

وی عدم پرداخت وام‌های خرد را جفای نهادهای اقتصادی دولت مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی دانست و به تذکر مکرر نمایندگان در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد:

امیدواریم بانک مرکزی در این زمینه چاره‌اندیشی جدی انجام دهد تا وام‌های خرد به موقع به مردم پرداخت شود؛ اکنون این موضوع در قالب تذکر مطرح شده و در صورت لزوم سوال نیز از وزیر مربوطه طرح خواهد شد.

 

*** سختگیری بانک‌ها در پذیرش ضامن
 

به گزارش سروش، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان و درباره سختگیری بانک‌ها در پذیرش ضامن، تصریح کرد:

بانک‌ها نباید در پذیرش وثایق مردم سختگیری کنند به ویژه باید ضمانت‌های زنجیره‌ای آنان را بپذیرند تا مشکلات وام حل و فصل شود.

خانه ملت

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه