کد خبر:278534
پ
مهرداد-بذرپاش
سروش گزارش می‌دهد:

در جلسه رای اعتماد به مهرداد بذرپاش، وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی دولت سیزدهم چه گذشت؟

در جلسه رای اعتماد به مهرداد بذرپاش، وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

در جلسه رای اعتماد به مهرداد بذرپاش، وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

 

*** جلسه رای اعتماد به مهرداد بذرپاش، وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، نشست علنی امروز – چهارشنبه ۱۶ آذر ماه – مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

در این نشست قرار است بررسی برنامه و صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی و اخذ رأی اعتماد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه-۱۶ آذر- مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد تایید صلاحیت‌ها و برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی قرائت شد.

 

*** گزارش کمیسیون کشاورزی در در مورد صلاحیت‌ها و برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه

 

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص بررسی صلاحیت و برنامههای ارائه شده مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت:

وزارت راه و شهرسازی فقط یک وزارتخانه نیست بلکه به مثابه پیشران توسعه کشور میباشد. لذا از یک سو به موضوع راه ها و حوزه پرحجم حمل ونقل (محصولات کشاورزی و….) واداره بنادر که بخش بزرگی از فعالیتهای زیربنایی بوده، سروکار دارد، و از طرف دیگر مسئولیت ساماندهی مسکن شهروندان را برعهده دارد.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در ادامه، افزود:

گستردگی حوزه وظایف این وزارتخانه است که قطعاً نمایندگان مجلس را برای انتخاب فردی با تخصص و تجربیات مدیریتی ارزنده برای تصدی کرسی این وزارتخانه مجاب خواهد کرد. لذا در اجرای ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه از جانب ریاست مجلس شورای اسلامی به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، گزارش جمع بندی این کمیسیون با حضور وزیر پیشنهادی در مورخ ۱۴/۹/۱۴۰۱ تشکیل و انجام گرفت.

 

وی در توضیح شرح استعلامات در خصوص مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی گفت:

بذرپاش دانش آموخته رشته فنی مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و در مقطع دکترای تخصصی در رشته مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی است. همچنین از جمله سایر سوابق در خصوص ایشان می‌توان به عضویت در بسیج سازندگی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، رئیس هسته مشاوران جوان شهرداری تهران، مدیر فرهنگسرای خاوران، مدیرمسئول روزنامه وطن امروز و استفاده از این رسانه در بصیرت افزایی و مقابله با فتنه گران در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد.

شایان ذکر است طی نامه شماره ۸۷۸۹۵ مورخ ۱۴/ ۰۹/ ۱۴۰۱ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصالت مدرک تحصیلی ایشان استعلام و مدرک دکتری ایشان از دانشگاه علامه طباطبایی مورد تائید قرار گرفت.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس همچنین ادامه داد:

طی جلسات برگزار شده با وزیر پیشنهادی، ایشان بر مواردی همچون حل مشکلات راه‌های روستایی، راه‌های اصلی و مواصلاتی بعنوان زیرساخت توسعه و امنیت غذایی کشور و توجه ویژه به بخش حمل ونقل محصولات کشاورزی با نرخ کرایه عادلانه وهمچنین توسعه و افزایش کامیون های یخچال دار برای حمل میوه و تره بار به کشورهای همسایه بخصوص اتحادیه اوراسیا وهوشمندسازی حمل ونقل کشور با محوریت تأمین ایمنی راه‌ها، ضرورت توسعه خطوط ریلی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی، تأمین مالی پروژه‌ها از طریق روش‌های ابتکاری، رفع تبعیض در اختصاص اعتبارات و امکانات و توجه به مناطق محروم تأکید نمودند.

همچنین ایشان به صورت ویژه بر رفع معضل مسکن در نقاط شهری و روستایی با ملزم بودن به طرح جامع شهرها و طرح هادی روستاها ورعایت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و رعایت قوانین زیست محیطی در احداث راه‌های روستایی و عشایری تأکید داشته و این مهم را از اولویت های کاری در وزارتخانه متبوع خود در صورت أخذ رای اعتماد از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی عنوان داشتند.

 

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی در توضیح برنامه‌های عمومی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد:

ارزیابی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست از میزان انطباق برنامه وزیر پیشنهادی با معیارهای عمومی مقرر، نشان می‌دهد که با توجه به آنکه ایشان در خلال برنامه، توضیحات جامعی را در قالب نقاط ضعف و کمبودها، ارائه راهبردها و برنامه‌های عملیاتی مطرح نموده‌اند، می‌توان این برنامه را از لحاظ جامعیت، تناسب، واقع‌گرایی، صراحت، شفافیت، انسجام و سنجش‌پذیری و سایر ویژگی‌ها در حد مطلوبی ارزیابی نمود.

 

اعظمی با اشاره به انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی گفت:

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و با استفاده از گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، ۵۶ درصد از برنامه های وزیر پیشنهادی کاملاً منطبق با اسناد بالادستی و ۳۰ درصد موارد نیز همسو است.

همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی یافت نشد. ‌

 

وی با اشاره به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی در این کمیسیون گفت:

همانطور که به استحضار رسید برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با عنوان «نهضت ساخت ایران قوی و پیشرفته: مسکن مردمی، حمل ونقل هوشمند، زیرساخت متوازن» طی چندین جلسه و عمدتاً با حضور وزیر محترم پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در همین راستا اعضای کمیسیون نقطه‌نظرات، سؤالات و ابهامات خود را مطرح نموده و با عنایت به برنامه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از نیروهای جوان، سالم، پرتوان و با انگیزه، کمیسیون ایشان را فردی با روحیه عدالت طلبی و مبارز با فساد، مدیریت عادلانه و جهادی، قانون‌پذیر و معتقد به حاکمیت قانون، دارای سلامت اقتصادی، جوان، باانگیزه معتقد به درون‌زایی اقتصاد و متکی به توانایی داخلی و همراه با مردم، توانمند و شایسته ارزیابی نمودند.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به نظر نهایی کمیسیون اظهار کرد:

با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و نظر به اینکه وزیر پیشنهادی در طی جلسات، توضیحات مناسب و منسجمی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود ارائه نمودند و همچنین با توجه به تجربیات قبلی مهرداد بذرپاش در زمینه‌های متعدد اجرایی همچون مدیرعاملی پارس خودرو و سایپا و نمایندگی مجلس شورای اسلامی و عضویت درهیات رییسه مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان ملی جوانان و رئیس دیوان محاسبات کشور بوده‌اند و هنچنین ارایه بموقع گزارش تفریغ بودجه مرتبط با کمیسیونها مختلف از جمله: گزارش ویژه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در نهایت کمیسیون ایشان را شایسته تصدی وزارت راه و شهرسازی تشخیص داد.

 

وی در ادامه یادآور شد:

کمیسیون انتظار دارد وزیر پیشنهادی در فرایند کسب رأی اعتماد در مجلس توضیحات کاملی از برنامه‌های خود در محورهای زیر ارائه نموده و نسبت به اجرایی شدن آنها اهتمام جدی نماید به همین جهت به تکمیل و ساخت پروژه راه‌های روستایی، ایمن‌سازی و قطبهای گردشگری روستایی و کشاورزی و روستاهای هدف گردشگری توجه کند و نسبت به اصلاح آیین‌نامه نظام مهندسی ساختمان در رابطه با ساختمانهای مرتبط با فعالیتهای همه بخشهای کشاورزی اقدام و همچنین توجه جدی به ساماندهی و توسعه حمل و نقل بار (از جمله نهاده های دامی) و مسافر روستایی و عشایری داشته باشد.

انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی برنامه‌ریزی درخصوص توسعه و نوسازی لجستیک و ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی به منظور ارتقا صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری به کشور داشته باشد و نسبت به اصلاح آیین‌نامه های مربوط به اراضی درجه یک و دو کشاورزی و همچنین اراضی ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی اقدام کند.

با توجه به اهمیت ویژه هواشناسی در بخش کشاورزی، گسترش، تجهیز، توسعه تقویت جایگاه هواشناسی کشاورزی(Agrometerology) به علم روز دنیا و چندجانبه بودن آن که نقش اساس در تولیدات زراعی و حفاظت از منابع طبیعی در راستای تقویت توسعه پایدار، جبران کمبود نیروی انسانی و کارشناس متخصص با توجه به پست‌های بلاتصدی برای تکمیل نیروی انسانی ایستگاه‌های موجود هواشناسی کشاورزی، تهیه و خرید تجهیزات مورد نیاز ازجمله دستگاههای سنجش رطوبت در اعماق خاک، ایستگاه‌های پرتابل هواشناسی کشاورزی و نرم افزار بومی محاسبه زمان مواجهه با سرما در باغات و مزارع کشور و اطلاع رسانی زودهنگام و بموقع به کشاورزان، کاربرد در بخش‌های مختلف علوم زیست محیطی با قابلیت دسترسی و جهت پیش بینی های جوی با الگوهای جوی مورد انتظار و نقش داده‌های آب و هوایی در کشاورزی دقیق مورد توجه وزیر قرار گیرد.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین، گفت:

استفاده بهینه از موقعیت استراتژیک کشور در حمل ونقل دریایی، ریلی و جاده‌ای و در نظر گرفتن شرایط تحریم برای تأمین کالاهای اساسی از کشورهای هدف خصوصاً اتحادیه اوراسیا و آسیای میانه؛ راه‌اندازی بندر شهر شیلاتی در ۵ نقطه و شهرهای مولد سبز در سواحل بر پایه و محور شیلات، توسعه حمل ونقل هوایی و افزایش هواپیماهای کارگو(Cargo) (در حال حاضر فقط ۲ هواپیما در کشور فعال بوده و بقیه به‌دلیل مشکلات فنی زمین‌گیر هستند.) را مدنظر داشته و در راستای تکمیل کریدورهای اصلی بین‌المللی و بازآفرینی هاب‌های لجستیک منطقه‌ای و تکمیل مسیرهای مرزی و ترانزیتی کشور با تمرکز بر اتمام طرحهای با پیشرفت فیزیکی بالا، به‌منظور بهره‌برداری سریع از سرمایه‌گذاری راکد در این طرحها تلاش کند.

در این گزارش آمده است: حل مشکلات راه های روستایی به عنوان زیر ساخت توسعه و امنیت غذایی کشور، توسعه کامیون های یخچال دار برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه، تویعه حمل و نقل ریلی، توجه به مناطق محروم، حل مشکل مسکن در نقاط شهری و روستایی، رعایت حفظ کاربری زمین های کشاورزی از تعهدات وزیر پیشنهادی به کمیسیون بود.

 

*** مخالفان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه گفتند؟

 

در ادامه جلسه بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، مخالفان رای اعتماد به بذرپاش انتقادات خود به برنامه‌ها و صلاحیت‌های وزیر پیشنهادی را بیان کردند.

 

*** نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با رای اعتماد/ شورای عالی مسکن باید زمین‌ها را از انحصار دستگاه های اجرایی خارج کند

 

مهدی عسگری در مخالف با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت:

در حوزه حمل و نقل، زمینی، دریایی و هوایی چالش ها و مشکلات زیادی داریم، وزارت راه و شهرسازی در حوزه اقتصادی، روابط با همسایگان، ترانزیت و تامین زمین و مسکن وظایفی برعهده دارد، امروز هزینه مسکن در سبد خانوار به ۴۰ درصد رسیده و در کلانشهرها بالغ بر ۵۰ درصد از سبد خانوار و هزینه مسکن اختصاص پیدا می کند.

 

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس با بیان اینکه تورم در سه دهه گذشته تهران ۱۱۰۰ برابر افزایش یافته است، گفت:

این افزایش در طلا، سکه و ارز نصف آن بوده و افزایش تورم مسکن باعث افزایش قیمت خدمات و سایر کالاها شده است و وضعیت معیشت را به چنین روزی رقم زده است. مردم از بی مسکنی و بد مسکنی رنج می برند.

در قانون جهش تولید تکلیف کردیم که سالانه یک میلیون واحد مسکن در سال تولید شود، بعد از یک سال و نیم چقدر در این زمینه پیشرفت داشته ایم؟ دلیل اینکه قوانین روی کاغذ می ماند چیست؟ آیا دولت آسیب شناسی کرده است.

اگر دولت به این موارد توجه نکند اقتصاد زمین را به درستی عملیاتی نکند تفاوتی ندارد چه کسی وزیر راه و شهرسازی شود، بنگاه ها و بانک ها و قشر ثروتمند از محل زمین انباشت ثروت کرده اند، این در حالی است که اغلب زمین ها در اختیار دولت است اما به دلیل احتکار نتوانسته است از این ظرفیت استفاه کند.

 

عسگری با بیان اینکه رئیس جمهور رئیس شورایعالی مسکن است، بیان کرد:

تامین مسکن کار فرابخشی است، همه دولت باید کمک کنند تنها با وزارت راه و شهرسازی نیست اما ما کمکی از سوی رئیس جمهور و سایر اعضای دولت ندیده ایم. ایرادات فقط به فرد برنمی گردد، اگر راننده خودرویی را تغییر دهیم مسئله حل نمی شود تا زمانی که اتومبیل تعمیر، مسیر و ریل درست شود.

 

وی با بیان اینکه پهناوری کشور ایران اجازه پراکندگی سکونت را می دهد، اظهار کرد:

اما در کلانشهرها به خصوص در تهران ۲ برابر توکیو و لندن بارگذاری جمعیت شده است، چرا که شهرها را محدود و زمین ها را احتکار کرده ایم. براساس آمایش سرزمین ۱۰ درصد از زمین های کشور قابل سکونت است یعنی اگر به هر خانوار ۲۴۰ متر زمین برای مسکن ویلایی حیاط دار بدهیم تا ۷۵۰ میلیون نفر ظرفیت بارگذاری مسکونی درجه یک را داریم اما کلانشهرهایی ایجاد کرده ایم که هوا ندارد و زیرساخت های آن را هم می بینیم.

 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مادامی که این مشکلات حل نشود هرکسی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده گیرد نمی تواند اثرگذار باشد، بیان کرد:

آقای بذرباش از دیوان محاسبات می خواهد به وزارت راه و شهرسازی برود، آیا از ریشه مشکلات اطلاع دارد؟ و برای حل آن برنامه ای ارائه کرده است؟ متاسفانه بانک ها در تامین مالی تنها ۷ درصد از قانون را اجرایی کرده اند و شورای عالی مسکن تشکیل جلسه نمی دهد. اگر می خواهیم کار جهادی انقلابی صورت گیرد رئیس جمهور با تفویض اختیار به وزیر راه و شهرسازی ریاست شورای عالی مسکن را واگذار و اجازه تشکیل این شورا را بدهد.

 

عسگری با بیان اینکه دیوان سالاری وزارت راه و شهرسازی معیوب است، اظهار داشت:

در مدتی که این وزارتخانه وزیر نداشت معاون وزیر دولت قبل با نامه نگاری الگوی جدید مسکن را لغو کرده است این در حالی است که اولویت ما خانه های یک طبقه حیاط دار است و دیگر ظرفیت توسعه عمودی را نداریم، از سوی دیگر باید به مردم حق انتخاب دهیم که می خواهند در ویلا زندگی کنند یا آپارتمان؟

 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اگر روندی که در طول دهه های گذشته ادامه پیدا کند مشکلات در زمینه مسکن حل نمی شود، گفت:

برای توسعه عمودی مسکن به ۴ هزار همت منابع مالی نیاز داریم در صورتی که در توسعه افقی به دلیل مشارکت مردمی هزینه ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند از سوی دیگر دولت هکتارها زمین به ذی نفوذان و دستگاه های دولتی می دهد در حالی که وقتی به تامین مسکن می رسیم دست ها بسته می شود.

اگر مشکلات در حوزه مسکن حل نشود فرقی نمی کند چه کسی سرکار بیاید حل مسئله مسکن کار رئیس جمهور و کار کل حاکمیت است، اصول قانون اساسی بر تامین مسکن مناسب برای مردم تاکید دارد.

 

*** نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یازدهم در مخالفت/ تغییر وزرا بعد از تعیین کابینه اقدامی شجاعانه از سوی رییس جمهور است

 

در ادامه مجتبی یوسفی، در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد:

آقای رئیس جمهور شجاع است، زیرا وقتی مشاهده می کند وزیری کوتاهی می کند، خودش پیشقدم می شود. وقتی می خواهیم به فردی رأی بدهیم باید شاخصه تخصص، تجربه و برنامه را مورد بررسی قرار دهیم؛ در حوزه تخصص با توجه به اینکه یک میلیون مهندس و فعال در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و کریدورهای بین المللی فعالیت می کنند، آیا یک نفر نبود که به مجلس معرفی کنید؟

عنوان می شود در عرصه مدیریتی موفق هستند، اما همانطور که آقای فرموده اند در جایی که موفق بوده اید همانجا بمانید و به مردم خدمت کنید.

با توجه به اینکه عضو کمیسیون عمران هستم، باید اذعان کرد برنامه ای از سوی وزیر پیشنهادی در حوزه ساخت یک میلیون مسکن ندیدم و نشنیدم که قابل پایش باشد؛ در حوزه حمل و نقل ۲۳۹ هزار کیلومتر راه اصلی وجود دارد که اعتبار امسال آن ۲۰ هزار میلیارد تومان و در سال آینده ۲۱ هزار میلیارد تومان است در حالی که نیاز ما در این حوزه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که هیچ برنامه ای در این حوزه وجود ندارد و فقط عنوان می شود که باید تامین مالی صورت بگیرد، اما از کجا؟!

قطعاً ایشان از آقای قاسمی مدیرتر نیست، اما قاسمی هم نتوانست و دولت هم همراهی نکرد؛ هر چند رئیس جمهور ایستاد و شورای عالی مرتبط با این حوزه را تشکیل داد، اما سیستم پولی و مالی کشور اعتقاد دارد پرداخت تسهیلات و منابع مالی برای حوزه مسکن، تورم زا است.

وزیر پیشنهادی چه برنامه ای برای راه های روستایی، ساخت مسکن، کریدورهای بین المللی و… دارد؟

 

*** موافقان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه گفتند؟

 

نمایندگان موافق رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از برنامه‌ها و صلاحیت‌های بذرپاش برای مدیریت وزارت راه و شهرسازی دفاع کردند.

 

در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه_۱۶ آذر_ مجلس شورای اسلامی، بررسی رای اعتماد به مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

 

کیومرث سرمدی واله در نشست علنی امروز- چهارشنبه ۱۶ آذر ماه- مجلس شورای اسلامی در موافقت با صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت:

اینکه جناب رئیس جمهور بعد از گذشته این مدت از عمر دولت با پایش و توجه به وعده‌هایی که به مردم دادند ترمیم کابینه و معرفی نیروهای جوان و با انگیزه و اخلاق را در دستور کار قرار دادند هم جای تشکر دارد و هم زمینه همکاری بیشتر مجلس شورای اسلامی را با وزیر پیشنهادی آماده می‌کند.

 

نماینده مردم اسد آباد وزرات راه و شهر سازی را یکی از مهمترین و کلیدی ترین وزارتخانه های کشور خواند و بیان داشت:

این وزرات خانه مرتبط با نیازهای اساسی زندگی مردم هست، اگر به دنبال عدالت و نزدیک کردن مردم به لحظه فاصله طبقاتی هستید این وزارتخانه به جهت فعالیت در حوزه های مختلف از جمله کلیدی ترین وزارتخانه هاست.

ساخت و ساز مسکن ، اجاره بها و خرید مسکن مردم را دچار گرفتاری های فراوان کرده است از جمله تصمیمات راهبردهای این وزارتخانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تصادفات و معضلات و خسارات فراوان ناشی از عدم توجه به مشکلات راهها از جمله ماموریت های مهم این وزارتخانه است.سرمدی واله اضافه کرد: امروز کارهای بر زمین مانده در بحث مسکن فراوان وجود دارد و مسکن از تورم دچار تاثیر پذیری است و ما با یک رکود چندین سال در بخش مسکن روبرو بودیم که افتخار می‌کردند که آجر روی آجر در آن دوران نگذاشتند و بعضاً مسکن مهر را مزخرف خواندن اینها مواردی است که بر سر راه تولید مسکن وجود دارد ما پنجاه میلیون مسکن کمبود داریم.

ساخت سازه های دولتی ناموفق و بخش خصوصی در این زمینه به صورت فعال ورود پیدا نکرده است.وی با اشاره به معرفی بذرپاش بیان داشت: تاکید امام و مقام معظم رهبری بهره گیری از جوانان خلاق، برنامه محور و در عین وابسته بودن به خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و شهدا ست از جمله ویژگی‌های وزیر پیشنهادی این است که در ایام کودکی با شهادت پدر بزرگوارشان تعهد خود را نسبت به نظام به ثبوت رساندند و در طی سالهای گذشته ثابت قدم ایستادند.

 

وی با توجه به سوابق مدیریتی بذرپاش بیان داشت:

وی در مسئولیت های واگذاری ثابت کرده است که به لحاظ کارآمدی ایشان توان بالایی دارد، وی هم مجلس شورای اسلامی را خوب می شناسد و هم جایگاه نمایندگان را به لحاظ تجربه‌ای که در هیئت رئیسه داشته است و هم سوابق موفق ایشان در پست‌های مختلف از جمله دیوان محاسبات به تحکیم جایگاه نظارتی مجلس کمک کرد و برای اولین بار ارائه تفریغ بودجه به موقع به به نحوی موفق بودند که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند.فرصت از این بهتر که ما بتوانیم از توان جوانی برنامه محوری رحیه انقلابی و وابستگی او به جامعه ارزشی کشورمان استفاده کنیم.وی افزود: من اطمینان دارم که با رأی بالای نمایندگان انگیزه کاری در وزیر پیشنهادی افزایش پیدا ایجاد می کند.

بذرپاش با مراکز تصمیم گیری مراکز علمی و افراد توانمند ارتباط بسیار مثبتی است از لابی گری مثبت بسیار بالایی برخوردار است می‌تواند در ارتباط با افراد متخصص مأموریت خود را به درستی انجام دهد.

 

سرمدی در تذکری به وزیر پیشنهادی بیان داشت:

عدم تزریق نیروهای غیر متخصص به بدنه این وزارتخانه از جمله مواردی تاکید می کنم که این نباشد که بعد از گرفتن رای اعتماد که ان شالله اعتماد قاطع را هم کسب خواهید کرد شاهد نباشد که نیروهای در حوزه مسکن و راه تخصص ندارند در این وزارتخانه مشغول به کار شوند و یا در وعده رییس جمهور در ساخت ۴ میلیون مسکن باید با مشکل مواجه نشویم و نکته دیگر اینکه از نیروهای متخصص و توانمند در این وزراتخانه استفاده کنید.

 

*** نماینده مردم کلیبر در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی/ بذرپاش پیشانی موفق وزرای دولت سیزدهم خواهد بود

 

در ادامه حسین حاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی در دفاع از مدارک تحصیلی بذرپاش گفت:

رشته تحصیلی بذرپاش مدیریتی بوده است و فرد باید جوهره مدیریتی داشته باشد بررسی سوابق بذرپاش در مسئولیت های متعدد، نشان دهند کارنامه درخشان وی است.

در برنامه وزیر پیشنهادی، چالش های حوزه راه و مسکن احصاء شده است و برنامه های دقیقی برای حل این مشکلات وجود دارد.این معادلات چند مجهولی با مدرک مهندسی عمران قابل حل نیست، وزارت مدیریت توانمند نیاز دارد که بذرپاش واجد آن است.

۲ سال و نیم سکوت ایشان در برابر هجمه‌ها،برای اثبات تعهد و کارآمدی ایشان کافی است و نشان دهنده سکوت مومنانه و جوانمردانه برای پیشبرد و مدیریت دیوان محاسبات است.

 

حاتمی با بیان اینکه آیا از سایر وزرا تعهدی گرفته اید که از بذرپاش برای ساخت یک میلیون مسکن تضمین می خواهید، اظهار داشت:

بذرپاش پیشانی موفق وزرای دولت سیزدهم خواهد بود.

 

*** انتقادات تند نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از اظهارات بدون سند و مدرک توانگر علیه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

 

در ادامه مجتبی رضاخواه در واکنش به اظهارات توانگر مبنی بر اینکه تقدیر رهبری در مورد گزارشات دیوان محاسبات ارنباطی به بذرپاش ندارد گفت:

بولتن نویسان ضربه زیادی به رهبری زدند و باید پاسخگو باشند.

رسیدگی به پرونده افراد در سازمان بازرسی محل اشکال نیست، اینکه بدون اینکه خلافی اثبات شده باشد حرف های اینچنینی پشت تریبون بزنیم، پشت پا زدن به سرمایه های نظام است.

دو سال و نیم پیش هم که می خواستند بذرپاش را به عنوان رییس دیوان انتخاب کنند همین دروغ ها را گفتید اگر مردم امروز معترض هستند به خاطر این حرفهای بدون مدرک و استناد است

بذرپاش وقتی به دیوان محاسبات رفت هیچ نیرویی را تغییر نداد اما با نیروهای موجود گزارشات تفریغ بودجه همزمان با اجرای بودجه ارائه می شد لذا رای سازمان عوض شد و کارایی بدنه اصلاح شد.

 

*** حجت شرعی برای مخالفت با رای اعتماد ندیدم/ کمیسیون عمران و اصل نود صحت مدرک تحصیلی بذرپاش را تایید کردند

 

به گزارش سروش، در پایان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در موافقت با رای اعتماد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت:

حجت شرعی در مخالفت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ندیدم، در مورد مدرک تحصیلی، کمیسیون مربوطه صحت مدارک تحصیلی بذرپاش را تایید کرد، از رییس کمیسیون اصل نود هم در این مورد سوال کردم و گفتند هیچ مشکلی وجود ندارد.

بذرپاش روحیه ریسک پذیری و بن بست شکنی دارد از متخصصان استفاده می کند.رشد بذرپاش منجنیقی و پرتابی نبوده است و پله به پله رشد کرده است. رییس جمهور به ایشان برای قبول این پُست اصرار کرده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه