کد خبر:483
پ
iran
حجت‌الاسلام‌ سعیدی:

شجاعت و صراحت در برابر دشمن از شاخص‌های انقلابی‌گری است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مهم ترین ارکان حوزه انقلابی، معنویت افزایی، بصیرت افزایی و آگاه سازی جامعه است و حوزه در این مسیر باید هوشیارانه گام بردارد. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی سعیدی در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه های علمیه سراسرکشور و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و مسئولین بسیج طلاب […]

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مهم ترین ارکان حوزه انقلابی، معنویت افزایی، بصیرت افزایی و آگاه سازی جامعه است و حوزه در این مسیر باید هوشیارانه گام بردارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی سعیدی در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه های علمیه سراسرکشور و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و مسئولین بسیج طلاب و روحانیون سپاه های استانی در سالن همایش مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی(عج)، افزود:حوزه های علمیه نسبت به تهدیدات و توطئه ها بصیرت دارند و این توطئه ها و آسیب ها را به خوبی می شناسند.

وی خاطرنشان کرد: اساتید حوزه و علما نیز رسالتی سترگ در زمان غیبت دارند که این رسالت و وظایف مهم همواره مورد تاکید امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: همچنین حوزه های علمیه نقش مهمی در تحقق دولت اسلامی دارند و دارای درک درستی از استانداردهای دینی در ایجاد حوزه انقلابی هستند.

وی بیان کرد: امروز برخی از جریان ها در صددند تا مسیر انقلاب را تغییر دهند از این رو شاهد تصرف هایی را در مفاهیم انقلابی هستیم که باید آن را به عنوان تهدیدی جدی مورد توجه قرار داد.

سعیدی افزود: دشمن در تلاش است تا در مقدسات و شخصیت های حوزوی و دولتی دست به انقلاب زدایی بزند بر این اساس باید تهدیدات را به خوبی در این حوزه ها شناخت و با آن مقابله کرد.

وی گفت: حوزه های انقلابی همسو با مرجعیت و نظام گام بر می دارند و حکومت دینی را به خوبی می شناسند و به استانداردهای دین در زمان غیبت توجه دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: در واقع حوزه انقلابی درک درستی از مقتضیات زمان دارد و با دشمن شناسی می تواند جریان انحرافی را به خوبی بشناسد و از کیان اسلام و نظام پاسداری کند.

وی در مورد دیگر شاخصه های حوزه انقلابی عنوان کرد: این حوزه مواضع خود را با شجاعت و صراحت بیان می کند و به گفته رهبرمعظم انقلاب در بیان مواضع خود بصیرت دارد.

سعیدی همچنین تاکید کرد: حوزه انقلابی با بصیرت خود جریان شناس است و در زمان حوادث و فتنه ها به خوبی جریان ها را تشخیص می دهد و در برابر آن موضع می گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از جریان هایی که جهان اسلام را تهدید می کند داعش و گروه تکفیر است از سوی دیگر جریان غرب گرایی و غرب باوری نیز از جریان هایی است که حوزه انقلابی نسبت به این جریان ها آگاهانه و هوشیارانه عمل می کند.

سعیدی با بیان اینکه حوزه انقلابی به هنگام نسبت به جریان ها تولی و تبری دارد، گفت: نقش حوزه های علمیه همچنین در دولت و مجلس در بسیاری از مسائل تعیین کننده است که حوزه انقلابی به این امر توجه ویژه ای دارد.

وی اخلاق را از دیگر ارکان حوزه انقلابی برشمرد و گفت: طلاب اخلاق را با همه فعالیت های تبلیغی و سیاسی در می آمیزند و جدا کردن این مباحث از هم رویکرد درستی نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه در مورد تیپ ۸۳ نیز تصریح کرد: با کمک این تیپ با غائله های بسیاری مقابله کردیم. در این تیپ که دارای ساختاری مستقل است آموزش طلاب را مد نظر قرار داده ایم و در قم و مشهد بسیج طلاب و بسیج اساتید زیر نظر تیپ ۸۳ فعالیت گسترده ای را به سرانجام می رسانند.

وی در پایان اظهار داشت: بسیج اساتید با ۹۰۰۰ عضو در برخی از استان ها تشکیل شده و با استقبال بسیاری مواجه است و برکات خوبی را به همراه دارد.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : انقلاب
ارسال دیدگاه