کد خبر:277992
پ
۳۵۱۰۱۵
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت:

شکسته شدن رکورد تولید ماهانه خودرو در کشور پس از ۵ سال/ تولید ۱۲۲ هزار دستگاه خودرو در آبان‌ماه/ رشد ۱۵ درصدی با تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در هشت ماهه ابتدایی امسال

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه خودرو در کشور در آبان سال جاری پس از گذشت پنج سال خبر داد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه خودرو در کشور در آبان سال جاری پس از گذشت پنج سال خبر داد.

 

 

*** جزییات رشد تولید خودرو در کشور
 

 

به گزارش سروش، به نقل از صنایع، عبداله توکلی لاهیجانی با اشاره به رشد تولید خودرو، اظهار داشت:

خودروسازان کشور در هشت ماهه ابتدایی امسال توانستند پس از موفقیت‌های پی در پی، نزدیک به به ۷۵۰ هزار خودرو تولید کنند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی نشان می دهد.

این درحالی است که از خرداد سال جاری، روند تولید عبور مستقیم و توقف تولید خودروهای ناقص پس از گذشت بیش از چهار سال متوالی شکل گرفت.

 

 

وی با بیان این که دیگر می توانیم بگوییم که تثبیت جریان تولید در صنعت خودروی کشور شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد:

پس از ترمیم جریان تولید، توسعه پلتفرم‌های جدید و تولید محصولات کیفی و رقابتی در صنعت خودروی کشور شتاب بیشتری به خود بگیرد، همان گونه که در گام دوم برنامه تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت این مهم مد نظر قرار گرفته است.

 

 

*** میزان تولید خودرو در آبان ماه امسال
 

 

به گزارش سروش، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در پایان اظهار داشت:

نکته درخشان کار خودروسازان و زنجیره تأمین توانمند داخلی این است که فقط در آبان امسال بیش از ۱۲۲ هزار خودرو در کشور تولید شده که رکورد تولید در همه ماه‌های پنج سال گذشته از سال ۱۳۹۷ تاکنون را شکسته است و نشان از عبور از بحران تولید در صنعت خودروی کشور دارد.

نکته مهم دیگر، میزان تحویل خودروها توسط دو خودروساز اصلی کشور است که با توجه به کاهش چشمگیر خودروهای ناقص داخل پارکینگ نسبت به سال گذشته، در عمل بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه