کد خبر:283548
پ
۴۴۶۴۸۹۷
پاییز فیلمبرداری می‌شود؛

فیلم آخر تارانتینو معلوم شد/ «منتقد سینما» گام آخر فیلمساز

تارانتینو فیلم دهمش را که قرار است آخرین فیلمش هم باشد با عنوان «منتقد سینما» می‌سازد.

تارانتینو فیلم دهمش را که قرار است آخرین فیلمش هم باشد با عنوان «منتقد سینما» می‌سازد.

 

 

*** فیلم آخر تارانتینو معلوم شد

 

 

به گزارش سروش، فیلمنامه آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو نوشته شده و او قصد دارد آن را بسازد.

سازنده «روزی روزگاری در هالیوود» و برخی از به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های هالیوودی ۳ دهه اخیر چون «پالپ فیکشن» در حال آماده کردن مقدمات ساخت فیلم آخرش است.

«منتقد سینما» نام فیلمنامه این فیلم است که تارانتینو خودش نوشته و قصد دارد آن را پاییز آینده فیلمبرداری کند.

جزییاتی از داستان فیلم فاش نشده اما گفته شده داستان فیلم در اواخر دهه ۱۹۷۰ در لس‌آنجلس می‌گذرد و شخصیت اصلی آن یک زن خواهد بود.

احتمال می‌رود داستان تارانتینو با الهام از پائولین کائل که از تاثیرگذارترین منتقدان سینما در همه تاریخ بوده نوشته شده باشد. این منتقد سال ۲۰۰۱ درگذشت و تنها یک منتقد نبود بلکه مقاله‌نویس و رمان‌نویس هم بود.

کائل برای جدال‌هایش با سردبیران و فیلمسازان شناخته می‌شد و در اواخر دهه ۱۹۷۰ مدت کوتاهی به خواست وارن بیتی مشاور استودیو پارامونت بود. به نظر می‌رسد این تاریخ با تاریخ داستان فیلمنامه تارانتینو مطابقت داشته باشد و اینکه گفته می‌شود تارانتینو برای این منتقد احترام عمیقی قائل است، احتمال اینکه وی سوژه فیلم او باشد را تقویت می‌کند.

هنوز استودیوی سازنده پروژه روشن نیست و منابع می‌گویند احتمالا ظرف چند روز آینده فیلم به استودیوها یا خریداران معرفی می‌شود. یکی از پیشتازان این زمینه می‌تواند سونی باشد که تارانتینو رابطه نزدیک با تام راثمن مدیر آن دارد. سونی «روزی روزگاری در هالیوود» را هم در اختیار داشت و قراردادی منحصر به فرد با این فیلمساز دارد که در آن حق چاپ اثر با گذشت زمان به وی بازمی‌گردد.

«روزی روزگاری در هالیوود» آخرین فیلمی که تارانتینو ساخته ۱۰ نامزدی اسکار کسب کرد و ۲ جایزه از این میان را برد و بیش از ۳۷۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد.

این فیلمساز در ۲ دهه اخیر توانایی جذب مهم‌ترین بازیگران برای فیلم‌هایش را داشته و ۲ بار با لئوناردو دی‌کاپریو و ۲ بار با برد پیت همکاری کرده و کریستوف والتس با بازی در فیلم‌های وی۲ جایزه اسکار دریافت کرد.

ساموئل ال‌جکسون هم از بازیگران همیشگی اوست و اگر این فیلم آخرین فیلم تارانتینو باشد او هیچ نگرانی بابت ردیف کردن برترین بازیگران نخواهد داشت.

تارانتینو از مدت‌ها پیش تاکید کرده که می‌خواهد ۱۰ فیلم کارگردانی کند و در ۶۰ سالگی از کارگردانی فاصله بگیرد.

اگر ۲ فیلم «کیل بیل» را یکی در نظر بگیریم، او تابه حال ۹ فیلم ساخته و اواخر همین ماه ۶۰ ساله می‌شود.

وی معتقد است کارگردان‌ها با بالا رفتن سن ارتباط موثر خود با سینما را از دست می‌دهند و او قصد دارد در یک نقطه خاص از کار دست بکشد چون معتقد است با افزایش شمار فیلم‌های یک کارگردان آنها بهتر نمی‌شوند و معمولاً بدترین فیلم‌هایشان ۴ فیلم آخری است که ساخته‌اند.

وی گفته نمی‌خواهد مردم با تماشای یک فیلم بگویند ای بابا او فکر می‌کند هنوز ۲۰ سال پیش است. وی تاکید کرده معتقد است وقتی کارگردان‌ها تاریخ مصرف گذشته می‌شوند اصلاً جالب نیست.

تارانتینو از کارگردان‌های مولف است که علاقه زیادی هم به تاریخچه سینما و ژانرهایی دارد که در حاشیه صنعت مطرح بوده‌اند که فیلم‌های وسترن اسپاگتی از جمله آنها هستند و برداشت مدرن او از این ژانرها ۲ جایزه نویسندگی برای «پالپ فیکشن» و «جانگوی رها شده» برای وی و ۳ نامزدی بهترین کارگردانی و یک نامزدی بهترین فیلم را برایش همراه داشته است.

وی پس از بازنشستگی از سینما قصد دارد به ساخت سریال‌های کوتاه بپردازد. او اولین رمانش «روزی روزگاری در هالیوود» را سال ۲۰۲۱ منتشر کرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه