کد خبر:495
پ
2379298
ولایتی:

موضع چین درباره سوریه و غرب آسیا قابل تقدیر است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما روی حمایت بین المللی چین از اهداف دولت و ملت سوریه حساب می کنیم، گفت:موضع چین درباره سوریه و منطقه غرب آسیا قابل تقدیر است. به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با […]

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما روی حمایت بین المللی چین از اهداف دولت و ملت سوریه حساب می کنیم، گفت:موضع چین درباره سوریه و منطقه غرب آسیا قابل تقدیر است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با فرستاده ویژه دولت چین در امور سوریه، روابط دو کشور را بسیار قدیمی و راهبردی دانست و تصریح کرد: طبیعی است که ایران و چین در زمینه مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.

وی روابط دو کشور را رو به رشد توصیف کرده و افزود: این روابط خوب ان شاء الله از این پس گسترش بیشتری خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشد همکاری های دو کشور خاطرنشان کرد: باید همکاری های منطقه ای دو کشور نیز در شأن روابط فی مابین باشد.

ولایتی موضع دولت چین در خصوص سوریه و منطقه غرب آسیا را قابل تقدیر خواند و گفت: ما روی حمایت بین المللی چین از اهداف دولت و ملت سوریه حساب می کنیم.

وی گفت: همکاری در قضیه سوریه ظرفیت های بسیاری را را در زمینه همکاری های دو جانبه ایجاد می کند.

ولایتی خاطر نشان کرد: ائتلاف به اصطلاح بین المللی که به رهبری آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه شکل گرفته است همواره با تقویت جبهه مقاومت مواجه شده است.

وی ادامه داد: اقدامات آنها موجب تقویت و جابجابی تروریست ها شد؛ هرچند که با مقاومت انجام شده شاهد هستیم که نه تنها تجزیه این کشور محقق نشد بلکه دولت و ملت قانونی سوریه از توان و قدرتی به مراتب بیشتر از گذشته برخوردا هستند و آمریکایی ها به خواسته و اهداف خود نخواهند رسید.

رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با بیان اینکه روزی فقط ایران از سوریه حمایت می کرد، افزود: اما امروز شاهدیم که حتی برخی کشورهای غربی در مواضع پیشین خود تغییر ایجاد کرده که این مسیر درستی برای مقابله با تروریسم است.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : ولایتی
ارسال دیدگاه