کد خبر:246
پ
soriye
سرگئی لاوروف مطرح کرد:

پایگاه های آمریکا در سوریه غیرقانونی است

وزیر خارجه آمریکا با شوخی درباره دیدار سری پوتین و ترامپ در هامبورگ تاکید کرد که پایگاه های آمریکا در سوریه غیرقانونی هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای با ان بی سی نیوز با شوخی درباره گزارش ها مبنی بر دیدار سری روسای جمهور آمریکا و روسیه در […]

وزیر خارجه آمریکا با شوخی درباره دیدار سری پوتین و ترامپ در هامبورگ تاکید کرد که پایگاه های آمریکا در سوریه غیرقانونی هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای با ان بی سی نیوز با شوخی درباره گزارش ها مبنی بر دیدار سری روسای جمهور آمریکا و روسیه در جریان نشست جی ۲۰ در هامبورگ آلمان گفت: شاید پوتین و ترامپ با همدیگر به توالت رفته باشند.
وی در ادامه مصاحبه اش با اشاره به ایجاد پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه گفت پایگاه های آمریکا در سوریه غیرقانونی هستند.
وی همچنین مواضع «پومپئو» رئیس سیا را در خصوص پایگاه های نظامی در سوریه دوگانه خواند.
لاوروف با اشاره به اظهارات رئیس سیا در نشست امنیتی آسپن درباره پایگاه های نظامی روسیه در سوریه گفت: در خصوص استانداردهای دوگانه وی مشکل وجود دارد.
وی همچنین در خصوص موضع کشورش در خصوص کره شمالی گفت: روسیه از تغییر نظام کره شمالی حمایت نخواهد کرد. ما به تغییر نظام در هیچ جا معتقد نیستیم.
وزیر خارجه روسیه بار دیگر گفت موشک آزمایش شده کره شمالی موشک قاره پیما نبوده است و در خصوص اینکه چرا روسیه کره شمالی را تهدیدی برای کشورش نمی داند گفت: من نمی خواهم بگویم آنچه که در منطقه می گذرد را یک تهدید نمی دانیم زیرا آنچه که کره شمالی انجام می دهد نقض قطعنامه های شورای امنیت است.
لاوروف گفت کشورش از اقدام شورای امنیت برای نابودی کامل اقتصاد کره شمالی حمایت نخواهد کرد زیرا نمی توان برنامه های هسته ای را به قیمت زندگی صدها هزار انسان متوقف کرد.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : آمریکاسوریه
ارسال دیدگاه