- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

پویش زمستانه اهدای خون آغاز شد

مدیرکل دفتر روابط عمومی جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون از آغاز پویش زمستانه اهدای خون با هدف تامین خون مورد نیاز بیماران در سراسر کشور از اول دی تا پایان اسفند خبر داد.

 

 

*** پویش زمستانه اهدای خون آغاز شد

 

 

به گزارش سروش، مژده نخلستانی اظهار داشت:

در آستانه موج سرما، پیش‌بینی می‌شود در سراسر کشور به خاطر بارش برف و باران و برودت هوا، با دشواری تردد، بیماری‌های فصلی و در نتیجه کاهش آمار اهدای خون مواجه باشیم و برای پیشگیری از کاهش ذخایر خون پویش اطلاع رسانی زمستانه با عنوان «چتر سرخ زندگی»، از ابتدای فصل سرما آغاز می‌شود.

 

 

وی تأکید کرد:

با وجود نیاز ثابت و مستمر به خون، میزان اهدا، متأثر از عوامل طبیعی و محیطی و اجتماعی و حوادث غیر مترقبه است و همکاری مسئولانه رسانه‌ها و همراهی نیک اندیشانه مردم در حمایت از بیماران نیازمند به خون در هر شرایطی سلامتی و آرامش را برای این عزیزان به ارمغان آورده است.

نخلستانی ضمن تبریک به مناسبت شب یلدا و آغاز اعیاد مسیحی از هموطنان دعوت کرد، بلندترین شب سال را به خوش یمنی و برکت اهدای خون روشن کنند و اهدا کنندگان مسیحی سال نو خود را با دعای خیر بیماران نیازمند به خون آغاز کنند.

 

 

وی در توضیح این پویش گفت:

برف و باران که می‌بارد، ما به دنبال سرپناهی هستیم که ایمن بمانیم؛ اهدای خون نیز در این روزهای سرد چون چتر سرخ و درخشان بیماران را از گزند حفظ کرده و حس خوب سلامتی را به آنان می‌بخشد.

 

 

به گزارش سروش، اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می‌شود و سالانه در کشور بیش از ۲ میلیون نفر خون اهدا می‌کنند.

 

 

 

انتهای پیام///