- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

طول خطوط ریلی کشور به بیش از ۱۵ هزار کیلومتر رسید

وزارت راه اعلام کرد طول خطوط ریلی کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۵ هزار و ۳۷ کیلومتر رسید که از این میزان ۱۱ هزار و ۷۹۸ کیلومتر، طول خطوط ریلی اصلی است.

 

 

*** طول خطوط ریلی کشور به بیش از ۱۵ هزار کیلومتر رسید
 

 

به گزارش سروش، افزایش خطوط و توسعه شبکه ریلی کشور به منظور بهره‌مندی هرچه تمام‌تر از موقعیت ژئوپولیتیک ایران و شرایط سیاسی منطقه به منظور جذب بار کشورهای همسایه،‌ رونق ترانزیت و رشد درآمدهای ترانزیتی کشور یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ بود که همواره مورد تاکید مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز قرار گرفته است.

به همین منظور وزارت راه و شهرسازی به مذاکرات متعدد با کشورهای خارجی و انعقاد تفاهمات و توافقاتی با آن‌ها اقدام کرد تا هم جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی در تکمیل پروژه‌های ریلی را تقویت کند و هم ظرفیت ناوگان و شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور به عنوان امن‌ترین و به صرفه‌ترین نوع حمل‌ونقل را افزایش دهد. تمایل کشورهای منطقه برای استفاده از خطوط ریلی و جاده‌ای ایران برای جابجایی بار و کالاهای ترانزیتی نیز فرصت ویژه‌ای را برای تحقق این اهداف فراهم کرد.

موضوعی که از سوی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی هم مورد اشاره قرار گرفت. به گفته بذرپاش هم حوزه ترانزیتی و هم حمل کالای کشورهای همسایه به مقصد ایران نیازمند توسعه ناوگان و شبکه خطوط ریلی باری است.

 

 

 

انتهای پیام///