- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

از دست رفتن بازارهای رقابتی جهانی در حوزه معدن با نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و فناوری‌های به‌روز/ لزوم نگاه به‌روز به بخش معدن در راستای توسعه کشور

رییس خانه معدن ایران با اشاره به از دست رفتن بازارهای رقابتی جهانی در حوزه معدن با نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و فناوری‌های به‌روز بر لزوم نگاه به‌روز به بخش معدن در راستای توسعه کشور تاکید کرد.

 

 

*** معدن، ثروت و موهبت خدا
 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، محمدرضا بهرامن با بیان اینکه معدن، ثروت و موهبتی است که خداوند در اختیار کشورمان قرار داده و باید بتوانیم با یک نگاه به‌روز به این بخش، در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم، اظهار داشت:

اگر در این مسیر حرکت نکنیم و خود را با اتفاقات روز این حوزه، پیشرفت‌ها و فناوری‌ها هماهنگ نکنیم، نمی‌توانیم در آینده در بازارهای رقابتی جهانی سهم و نقش داشته باشیم.

اکنون جوانان کشور حرکت خوبی را در این راستا آغاز کرده‌اند و اگر ما مسوولان این فرصت را غنیمت نشمریم، کفران نعمت کرده‌ایم.

 

 

وی با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا و شرکت در نمایشگاه ماشین آلات راهسازی و حفاری (SaMoTer۲۰۲۳) ورونا، افزود:

نکته جالب توجه این نمایشگاه، ارائه آموزش‌های دانش‌بنیان در زمینه های مختلف از جمله ماشین‌آلات، اکتشاف، استخراج و غیره در همه سالن‌های برگزاری نمایشگاه بود که نشان‌دهنده تطبیق جامعه جهانی در بازارهای رقابتی است.

در این راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وظایف ذاتی خود را به عنوان یک سازمان توسعه ای به خوبی انجام می‌دهد که نفع این حرکت‌ها به فعالان معدنی خواهد رسید.

 

 

*** ضرورت استفاده از فناوری‌های بروز در صنعت معدن
 

 

به گزارش سروش، رییس خانه معدن ایران در پایان، بیان داشت:

جامعه معدنی کشور و کل زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند رصد لحظه‌ای فناوری‌ها و خدمات این حوزه و تغییرات آنهاست تا از این ثروت خداوندی به خوبی در راستای توسعه کشور بهره ببریم و از هدررفت منابع ملی جلوگیری شود.

 

 

 

انتهای پیام///