- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

ناترازی‌ها در ساختارهای دولتی و بودجه‌ای از دلایل اصلی نیاز به تحول اساسی در کشور/ ضرورت هماهنگی‌ جدی بین سیاست‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی + فیلم

 

*** تحول در اقتصاد ایران

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع [1]، رهبر انقلاب در ادامه نام‌گذاری‌های سال‌های دهه اخیر با موضوعات اقتصادی، سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم، رشد تولید» نامیده‌اند و از مردم و مسئولین خواسته‌اند که این دو محور را در اولویت برنامه‌های خود در سال جاری قرار دهند.

ایشان همچنین تاکید کردند که تحول اساساً ناظر به رفع عیوب و نقاط ضعف است و باید این ضعف‌ها را شناسایی کنیم، این نقاط را باید مشخص کنیم و با اراده‌ی قاطع ضعف‌ها را برطرف کنیم و تبدیل به قوّت کنیم.

رویکرد تحولی به شعار سال از این جهت حائز اهمیت است که مسئله تورم و عدم کفایت رشد تولید مسائل ریشه‌دار اقتصاد ایران هستند و منطقاً قرار نیست ادامه مسیر قبلی نتایج متفاوتی نسبت به گذشته به ارمغان آورد، بنابراین تحول لازمه رسیدن به رشد تولید و مهار تورم است.

با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب این سوال مطرح می‌شود که مهم‌ترین الزامات تحقق شعار سال در اقتصادی کشور چیست؟

خبرنگار صنایع [1] برای دریافت پاسخ سوال فوق گفتگوی اختصاصی را با یکی از کارشناسان ارشد مسائل اقتصادی انجام داده که در ادامه می‌توانید خلاصه پاسخ وی به سوال مذکور را ملاحظه نمایید.

 

*** نسبت تحول با مهار تورم، رشد تولید»

 

محمدرضا رنجبر فلاح در بخشی از این گفتگو و با بیان اینکه کلیدی‌ترین نیاز حال حاضر کشور تحول است تاکید کرد، ناترازی‌ها در ساختارهای دولتی و بودجه‌ای کشور حاکی از نیاز شدید کشور به یک تحول اساسی در سیاست، اجتماع و فرهنگ است.

وی در ادامه و با اشاره به راهکارهای ایجاد تحول در اقتصادی کشور، تصریح کرد برای حل ناترازی‌های عمده موجود در کشور نیازمند هماهنگی‌های جدی بین سیاست‌های اقتصادی [2]، سیاسی [3]، اجتماعی [4] و فرهنگی [5] است.

 

*** ضرورت تدوین برنامه تحول

 

به گزارش سروش، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در پایان این بخش از صحبت‌های خود، اصلی‌ترین لازمه ایجاد تحول در اقتصادی کشور را تدوین برنامه تحول دانست و تصریح کرد، اگر نگاهی به کلیه مشکلات و نارسایی‌های اقتصاد و مردم در ابعاد مختلف داشته باشیم، مشخص خواهد شد سیاست‌های اشتباه گذشته حاصل چالش‌ها و مشکلات فعلی است.

لذا باید با استفاده از یک برنامه تحول از اشتباهات چرخه‌ای گذشته پرهیز کنیم.

 

 

انتهای پیام///