- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

بار اصلی تولید معادن کشور بر دوش ۳۰ معدن از ۱۲ هزار محدوده معدنی کشور است/ ۴ هزار معدن غیر فعال در کشور وجود دارد/ اولویت نخست کشور در بخش معدن توسعه صنایع فرآوری است

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت با بیان اینکه بار اصلی تولید معادن کشور بر دوش ۳۰ معدن از ۱۲ هزار محدوده معدنی کشور است، از غیر فعال بودن  ۴ هزار معدن  در کشور خبر داد.

 

 

*** اولویت نخست کشور در بخش معدن توسعه صنایع فرآوری است

 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع [1]، رضا محتشمی‌پور در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته، ضمن بیان اینکه اولویت اول کشور در بخش معدن توسعه صنایع فرآوری است، اظهار داشت:

حدود ۱۲ هزار محدوده معدنی در کشور وجود دارد که از این تعداد به‌طور تقریبی بیش از ۲ سوم را معادن کوچک تشکیل می‌دهد.

 

 

وی با بیان اینکه اولویت اول کشور در بخش معدن توسعه صنایع فراوری است، افزود:

بار اصلی تولید معادن کشور بر دوش کمتر از ۳۰ معدن است و در این میان ۴ هزار معدن غیر فعال در کشور وجود دارد که عمدتا کوچک بوده و در زمینه ساختمانی، شن و ماسه فعالیت می‌کند.

 

 

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، چالش‌های پیش‌روی معادن کشور را رکود بازار به‌ویژه در طی سال‌های گذشته عنوان کرد و یادآور شد:

این موضوع به‌ویژه در بخش ساختمانی بیشتر نمود داشته و در واقع معادن کوچک را دچار مشکل کرده است.

محدودیت‌هایی که در سال‌های قبل در زمینه تامین ماشین‌آلات مورد نیاز ایجاد شده بود، هرچند با ساز و کارهایی رفع شد اما اثرات آن باقی مانده است.

 

 

*** نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته
 

 

به گزارش سروش، گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته، با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی در محل نمایشگاه های بین‌المللی کاسپین استان زنجان افتتاح شد.

این نمایشگاه به لحاظ کمی (متراژ) ۱۵ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش داشته و در غرفه ماشین‌آلات معدنی هم رتبه بسیار بالایی دارد و ۷۰ شرکت کننده از استان‌های تهران، اصفهان، البرز، قزوین، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و نمایندگانی از کشورهای سوئد، نروژ، چین و ترکیه در آن شرکت کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام///