- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

حسین نوری قهرمان جهان شد

حسین نوری کشتی‌گیر آزادکار ناشنوای اردبیلی در مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد بزرگسالان ناشنوایان مدال طلا را به گردن آویخت.

 

 

*** حسین نوری قهرمان جهان شد

 

 

به گزارش سروش، مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد بزرگسالان ناشنوایان از روز یکشنبه (۱۹ شهریورماه) در بیشکک قرقیزستان آغاز و در پایان تیم ایران با هشت مدال (سه طلا ، یک نقره و چهار برنز ) عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد ، تیم ترکیه بر سکوی نخست ایستاد و قزاقستان سوم شد.

برای تیم ایران محمد سیاهوشی ، حسین نوری و عرفان ستاری مدال طلا ، محمد زارعی مدال نقره ، کیوان رستم آبادی ، حمیدرضا کنعانی، علی شکیبازاده و محمدرسول قمرپور مدال برنز را به دست آوردند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز محمد سیاه وشی با کشتی‌گیر قزاقستان مصاف کرد و ۱۱ بر ۰ به برتری رسید ، در دومین مبارزه ۱۰ بر ۰ حریف هندی خود را شکست داد ، ۱۲ بر ۱ کشتی‌گیر آمریکایی را شکست داد، در مصاف با کشتی‌گیر ترک ۱۰ بر ۰ به برتری رسید و پس از پیروزی ۱۱ بر ۱ مقابل کشتی گیر اوکراینی ، بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم حسین نوری از استان اردبیل در دور اول کشتی‌گیر هندی را ۸ بر ۰ شکست داد ، در دور دوم ۶ بر ۲ حریف قزاقستانی را مغلوب کرد ، در مصاف با کشتی‌گیر یونانی ۱۰ بر ۰ به برتری رسید و در مبارزه با حریف ترک خود ۴ بر ۲ پیروز شد و مدال طلا را کسب کرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم عرفان ستاری با کشتی‌گیر هند مسابقه داد و ۴ بر ۱ پیروز میدان شد ، در دور دوم ۱۴ بر ۶ برابر حریف ارمنستانی خود به برتری رسید ، در مبارزه با کشتی‌گیر ترکیه ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و در مصاف با حریف اوکراینی ۸ بر ۶ پیروز شد و مدال طلا را کسب کرد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز محمد زارعی با حریف قزاقستانی خود رودرو و ۱۱ بر ۱ مغلوب شد ، در مبارزه دوم ۱۰ بر ۶ کشتی گیر ارمنستان را شکست داد ، زارعی در مصاف با حریف ترک خود با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و در مبارزه با کشتی‌گیر قزاقستانی ۱۰ بر ۰ مغلوب شد و مدال نقره را از آن خود کرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم هم محمدرسول قمرپور در مبارزه اول خود برابر حریف قرقیزستانی با انصراف کشتی‌گیر میزبان برنده اعلام شد و در دور دوم برابر کشتی‌گیر ترک ضربه فنی شد و با انصراف کشتی‌گیر یونانی مدال برنز را به دست آورد.

 

 

 

انتهای پیام///