- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

جایگاه اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم و افزایش بهره‌وری صنایع مختلف/ سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی طی برنامه هفتم باید به ۱۵ درصد برسد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در خصوص جایگاه اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم و افزایش بهره‌وری صنایع مختلف، اعلام کرد سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی طی برنامه هفتم باید به ۱۵ درصد برسد.

 

 

*** ضرورت توجه به اقتصاد دیجیتال
 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع [1]، محسن زنگنه درباره ضرورت توجه به اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت:

در مصوبه مجلس درباره اقتصاد رقومی، مقرر شد تا پایان برنامه هفتم، سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به ۱۵ درصد برسد که در حال حاضر این رقم بین ۶ تا ۸ درصد است.

 

 

وی درباره اهمیت توجه به اقتصاد دیجیتال، بیان کرد:

براساس مدل‌های رشد غیرمبتنی بر سرمایه‌گذاری، حوزه دیجیتال و فناوری‌های رقومی می‌تواند سهم و نقش بسیاری در رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

با پیشرفت هوش مصنوعی و خدمات مبتنی بر آی تی و فناوری‌های اطلاعات، اقتصاد دیجیتال سهم خود را از بازارها افزایش می‌دهد و از سوی دیگر اگر اقتصاد دیجیتال در سایر حوزه‌ها مانند کشاورزی، صنعت، معدن، بهداشت و آموزش لحاظ شود، قطعا هم بهره‌وری این حوزه‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم تولید ناخالص داخلی کشور را افزایش می‌یابد.

 

 

 

*** عقب‌ماندگی ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال
 

 

 

به گزارش سروش، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در پایان، تصریح کرد:

کشورهای دنیا در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند اما در کشور ما علیرغم ظرفیت‌های انسانی و نخبگانی حوزه فضای مجازی، متاسفانه به این موضوع توجه نشده و بهره‌وری پایین است؛ امیدوارم در برنامه هفتم توسعه این خلا پر شود زیرا این موضوع می‌تواند به تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد کمک کند.

 

 

 

انتهای پیام///