- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

شهرک بین المللی فناوری اطلاعات در کشور ایجاد می شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات تا ۵ سال آینده در کشور ایجاد می شود.
امیرحسین دوایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کار مطالعاتی راه اندازی شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: این پروژه با هدف حمایت از شرکتهای نوآور، استارتاپها و کسب و کارهای نوپا و نیز تعامل با شرکتهای مطرح بین المللی پیاده سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه امکان استقرار شرکتهای فناور برای عرضه خدمات و محصولات خود مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود خواهد داشت، تصریح کرد: ایجاد فضای نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات از جمله دلایل تعریف پروژه هایی اینچنینی است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: تا ۳ سال آینده اقدامات پیاده سازی برای طرح شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات (پیام) انجام می شود و تا ۵ سال دیگر این شهرک فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.

دوایی با بیان اینکه معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات ۳ پروژه را به صورت همزمان در دست اجرا دارد، ادامه داد: راه اندازی فاز نخست پارک فناوری اطلاعات در اتوبان کرج، پیاده سازی شهرک بین المللی ICT در مهرشهر کرج و ایجاد کریدور فناوری اطلاعات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از شرکتهای خصوصی و توسعه اشتغال این بخش، تعریف شده است.

وی اضافه کرد: قرار است هفته آینده پارک فناوری اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و با مجوز وزارت علوم افتتاح رسمی می شود که این پارک ظرفیت استقرار بیش از ۲۰۰ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات را دارد.