- خبرگزاری سروش - https://sorooshnews.com -

افزایش دما و ورود لوازم سرمایشی پرمصرف چالش های صنعت برق

تبریز – معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توانیر گفت: افزایش بی سابقه دما و ورود بی رویه لوازم سرمایشی پر مصرف به کشور، دو چالش عمده در افزایش مصرف برق است.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست کاهش پیک بار شرکت های برق منطقه آذربایجان در حالی چهارشنبه با حضور معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توانیر و شرکت های برق منطقه ای آذربایجان، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، شرکت توزیع نیروی برق اردبیل و شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار شد تلاش برای کاهش مصرف برق در تابستان امسال مهمترین موضوع مورد بحث این نشست بود.
افزایش دما و ورود لوازم سرمایشی پرمصرف چالش های صنعت برق
معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توانیر در این نشست با اشاره به دلایل قطع برق و خاموشی در کشور گفت: بیشتر خاموشی ها ناشی از حوادث شبکه برق بوده که سهم عمده آن، یعنی ۷۵ درصد، مربوط به حوادث خوزستان بود.
محمد جواد شریفی با اشاره به این که سال گذشته خاموشی ناشی از کسر تولید برق در کشور نداشتیم، افزود: عملکرد صنعت برق آذربایجان در پیک سایی قابل قبول است و با توجه به شرایط جوی منطقه، در مرداد ماه این شرکت ها باید جدیت بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش بی سابقه دما و ورود بی رویه لوازم سرمایشی پر مصرف به کشور، دو چالش عمده در افزایش مصرف برق است و پیش بینی های صورت گرفته در خصوص پیک بار مناسب بوده و امیدواریم از تابستان امسال بدون مسئله خاصی در حوزه انرژی برق عبور کنیم.
تحقق بیش از صد در صد برنامه های کاهش پیک در برق تبریز
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این نشست از تحقق بالای صد درصد برنامه های پیک مصرف این شرکت در سال ۹۵ خبر داد و گفت: سهمیه ابلاغی کاهش پیک این شرکت حدود ۶۱ مگاوات بود که همکاران این شرکت توانستند بیش از ۸۱ مگاوات را در سه بخش مدیریت مصرف، بهره برداری و خدمات مشترکین محقق کنند.
عادل کاظمی سهمیه پیک سایی شرکت در سال ۹۶ را ۵۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: حداکثر بار در نظر گرفته شده برای امسال، ۷۶۴ مگاوات می باشد که امیدواریم با انجام برنامه های پیش بینی شده، تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.
وی در خصوص طرح های تشویقی این شرکت در بخش های مختلف اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال پاداش همکاری در بخش های صنعتی و کشاورزی به مشترکین همکاری کننده، پرداخت شده است.

کاظمی با اشاره به طرح جا به جایی ساعات کار ادارات دولتی آذربایجان شرقی در سال ۹۶ به عنوان یکی از فعالیت های موفق مدیریت بار، افزود: برنامه های مدیریت مصرف امسال، از مهرماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد:در حوزه بهره برداری نیز اصلاح اتصالات سست، عقد قرارداد با ۱۱ مولد خود تامین، نشت یابی مقره ها و … از برنامه های اجرا شده برای کاهش پیک بار می باشد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: در حوزه خدمات مشترکین نیز تعویض کنتورهای معیوب، کنترل صورتحساب ها و … توسط همکاران این شرکت صورت گرفته است.
گفتنی است افشین روشن میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز در این نشست از تشکیل ستاد مشترک با شرکت های توزیع شمال غرب کشور جهت مدیریت مسئله پیک بار خبر داد.