کد خبر:291615
پ
download
سروش گزارش می دهد:

رزمایش مشترک دریایی آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین

ارتش فیلیپین امروز دوشنبه اعلام کرد ناوگان های دریایی فیلیپین و آمریکا رزمایشی مشترک در بخشی از دریای جنوبی چین و منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین برگزار کردند.

ارتش فیلیپین امروز دوشنبه اعلام کرد ناوگان های دریایی فیلیپین و آمریکا رزمایشی مشترک در بخشی از دریای جنوبی چین و منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین برگزار کردند.

 

 

*** رزمایش مشترک دریایی آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین

 

 

به گزارش سروش، نیروهای ارتش فرماندهی غربی فیلیپین گفت این نخستین بار است که فیلیپین و آمریکا رزمایش مشترک دریایی در آب های غرب جزیره پالاوان برگزار کردند. نمایش همکاری میان واشنگتن و مانیل درمیانه افزایش تنش ها میان پکن و مانیل صورت گرفت.

ناوچه موشک هدایت شونده BRP نیروی دریایی فیلیپین و ناوشکن موشک هدایت شونده آلری برک USS رالف جانسون آمریکا در این رزمایش مشترک هنگامی که کشتی ها در نزدیکی دیگر ناوها تمرین می کردند شرکت کردند.

فرمانده غرب نیروهای ارتش فیلیپین در بیانیه ای گفت : « این رویداد با هدف فراهم کردن فرصت برای نیروی دریایی فیلیپین و نیروی دریایی هند-اقیانوسیه آمریکا برای آزمایش و تصحیح اصول دریایی موجود انجام شد. »

مانیل بارها درباره آنچه اقدامات ستیزجویانه چین در دریای جنوبی چین می نامد که شامل استفاده از آب های این منطقه از سوی گارد ساحلی در برابر کشتی های فیلیپین در ۵ اوت ( ۱۴ مرداد ) بود، شکایت کرده است.چین در بخش هایی از دریای جنوبی چین جزیره های مصنوعی ساخته است.

این مناطق به شکل تاریخی محل مناقشه برای حاکمیت میان فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی بوده است.

از سوی دیگر چین همواره معتقد است بخش های بسیاری از دریای جنوبی چین تحت مالکیت این کشور است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه