کد خبر:290885
پ
۶۲۷۰۶۵۴۹
سروش گزارش می‌دهد:

ماموریت «کرو-۷» برای پرتاب آماده است

در آستانه پرتاب ماموریت «کرو-۷»، یک نشست برای بررسی آمادگی پرواز آن انجام شد و همه به پرتاب کردن آن رای مثبت دادند.

در آستانه پرتاب ماموریت «کرو-۷»، یک نشست برای بررسی آمادگی پرواز آن انجام شد و همه به پرتاب کردن آن رای مثبت دادند.

 

 

*** ماموریت «کرو-۷» برای پرتاب آماده است

 

 

به گزارش سروش، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) و ناسا روز ۲۱ اوت، «بررسی آمادگی پرواز»(FRR) را برای ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۷»(Crew-۷) برگزار کردند که قرار است چهار فضانورد را با کپسول «دراگون»(Dragon) به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» بفرستد.

همه چیز طی حدود هفت ساعت بررسی آمادگی پرواز به خوبی پیش رفت و کرو-۷ را آماده نگه داشت تا در پایان این هفته بر فراز موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا پرواز کند.

 

 

«کن باورسوکس»(Ken Bowersox) معاون «اداره ماموریت عملیات فضایی»(SOMD) ناسا، در یک نشست مطبوعاتی پس از بررسی آمادگی پرواز گفت:

در پایان بررسی، همه رای «برو» را در نظرسنجی ارائه دادند و ما پرتاب را برای روز جمعه ساعت ۳:۴۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی در نظر داریم.

 

اگر کرو-۷ به موقع پرتاب شود، روز شنبه ۲۶ اوت حدود ساعت ۲ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد.

ناسا و اسپیس‌ایکس در نشست مطبوعاتی گفتند که فالکون ۹ و خدمه دراگون، وضعیت خوبی دارند اما اگر یک مشکل فنی رخ دهد یا اگر آب و هوای فلوریدا در روز جمعه مناسب نباشد، فرصت‌های پشتیبان پرتاب هم برای روز شنبه و هم برای روز یکشنبه ۲۷ اوت در دسترس هستند.

کرو-۷ یک ماموریت کاملا بین‌المللی است که چهار فضانورد از چهار کشور متفاوت را به آزمایشگاه مداری می‌برد.

این خدمه عبارتند از «یاسمین مقبلی»(Jasmin Moghbeli) فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا و فرمانده ماموریت، «آندریاس موگنسن»(Andreas Mogensen) فضانورد دانمارکی آژانس فضایی اروپا و خلبان کپسول دراگون، «کنستانتین بوریسوف»(Konstantin Borisov) فضانورد «آژانس فضایی روسیه» و «ساتوشی فوروکاوا»(Satoshi Furukawa) فضانورد ژاپنی که هر دو به عنوان متخصص ماموریت خدمت خواهند کرد.

چهار خدمه کرو-۷ روز یکشنبه به مرکز فضایی کندی وارد شدند تا آخرین مرحله آماده‌سازی را برای پرتاب آغاز کنند.

فضانوردان کرو-۷ جایگزین چهار فضانوردی خواهند شد که در ماه مارس در مأموریت «کرو-۶» به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کردند.

مقامات ناسا گفتند که کرو-۶ حدود پنج روز پس از رسیدن کرو-۷ به آزمایشگاه مداری به زمین بازخواهد گشت و در انتظار آب‌وهوای خوب در منطقه فرود، برای بازگشت برنامه‌ریزی شده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه