بسپار | کاربرد سنگ لاشه در محوطه‌سازی

سنگ‌های طبیعی دارای چندین دسته هستند که از جمله می‌توان به سنگ لاشه اشاره کرد. این سنگ که به طور کلی نامنظم است به بوسیله‌ی انفجار یا خرد کردن با ضربه استخراج می‌شود. از ویژگی‌های این سنگ نیز موارد چگالی و وزن بالا قابل توجه هستند. ضمناً با توجه به اینکه چنین سنگی بدون هیچ گونه فرآوری تولید می‌شود، نمی‌توان از آن بعنوان یک سنگ تزئینی استفاده کرد.

 

سنگ لاشه

 

در واقع سنگ لاشه کاملاً بدون تغییر از طبیعت استخراج شده و کوچکترین شکل‌دهی در آن ایجاد نخواهد شد. البته اگر با استفاده از دستگاه‌های مخصوص اقدام به چکش‌کاری یا تراش‌کاری در آن شود، به سنگ نوع لاشه قواره تبدیل خواهد شد. حال ما در این مقاله قصد داریم در خصوص یکی از کاربردهای بسیار مهم این است که محوطه سازی است اشاره کنیم.

کاربرد سنگ لاشه

همانطور که مشخص کردیم، این نوع از سنگ از دسته سنگ‌های معدنی به شمار می‌رود که خرد شده‌اند. کاربرد اصلی این سنگ نیز در محوطه سازی باغ، منازل، ویلا، برکه‌های مصنوعی، آب‌نماها و مواردی از این دست است که منجر به زیبایی بسیار مدرن در مکان‌های استفاده شده خواهد شد.

ضمن اینکه به دلیل قیمت بسیار خوب سنگ لاشه، استفاده از سیمان کمتر شده چرا که همانطور که حتماً می‌دانید هزینه‌های بکارگیری از سیمان سرسام‌آور شده است. به همین دلیل کارفرماها روی به انتخاب انواع سنگ‌های نوع لاشه آورده‌اند که در طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. همچنین اجرای محوطه سازی با استفاده از این نوع سنگ با سرعت خیره‌کننده‌ای انجام خواهد شد، به همین دلیل علاوه برا محوطه سازی برای اکثر پروژه‌ها مانند ساخت پل و راه‌سازی نیز از چنین سنگی بکارگیری می‌شود.

مزایای استفاده از سنگ لاشه در محوطه سازی

بعضی از سنگ‌های معادن با گذشت زمان به شکل ورقه‌ای در می‌آیند که پس از استخراج بواسطه‌ی مقاومت بسیار خوبی که از خود نشان می‌دهند، می‌توان از آنها برای محوطه‌سازی یا دیگر نماهای مختلف استفاده کرد. این نوع سنگ حتی می‌تواند تا سالیان سال بدون تغییر به زیبایی بناهای مختلف کمک کند. ضمن اینکه به دلیل استفاده نکردن از دستگاه‌های مختلف به جهت برش، چکش‌کاری و مواردی از این دست، قیمت تمام شده‌ی سنگ لاشه بسیار کمتر از دیگر سنگ‌ها در نظر گرفته خواهد شد. لذا مقرون بصرفه بودن این سنگ در اجرا نیز از دلایل مهم بکارگیری از آن در محوطه سازی است.

 

سنگ لاشه

انواع سنگ لاشه

سنگ‌های لاشه با توجه به معادن تولید کننده و همینطور چگونگی استخراج‌شان دسته‌بندی می‌شوند. در واقع گروهی از سنگ‌ها که دارای کلسیم کربنات هستند به نام سنگ تراورتن لاشه شناخته می‌شوند که البته کمتر از این نوع سنگ در محوطه‌سازی بکارگیری می‌شود و عمده فعالیت سنگ تراورتن لاشه‌ در صنایع مجسمه سازی و یا تهیه موزاییک است.

نوع دیگری از سنگ لاشه به صورت ورقه‌ای است که به همین نام شناخته می‌شود. تولید این نوع سنگ در دل کوه و مناطق طبیعی انجام می‌شود و به دلیل آنکه شکل و شمایل کاملاً طبیعی دارد در انواع ساخت و ساز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه اگر تا به حال سنگ مالون به گوش‌تان خورده باشد، باید عرض کنیم که این سن همان سنگ نوع لاشه است که البته یک‌سری تفاوت‌هایی نیز در آنها وجود دارد که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود قابلیت چکش‌خواری و یا امکان تراشیده شدن سنگ مالون نسبت به سنگ لاشه است.

ضمناً گفتنی است که هر کدام از این نوع سنگ‌ها دارای مقاومت فشاری بیشتری باشند، طبیعتاً در مکان‌ها مختلف بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که پر واضح است که نقش سنگ نوع لاشه در حوزه ساختمان‌سازی غیر قابل کتمان است.

قیمت سنگ لاشه

در خلال مقاله اشاره کردیم که به طور کلی قیمت این نوع سنگ به نسبت سنگ‌های دیگر که در تزئینات ساختمانی یا حتی محوطه سازی استفاده می‌شوند پایین‌تر و بصرفه‌تر است. دلیل این امر نیز واضح است چرا که به جهت استفاده از دیگر سنگ‌ها باید با بکارگیری دستگاه‌ها و روش‌های مختلف که صرف انرژی و وقت بهمراه دارند، آنها را آماده استفاده در حوزه‌های مختلف کرد و این کار هزینه‌بر خواهد بود.

اما برای سنگ نوع لاشه چنین وضعیتی وجود ندارد چرا که این سنگ به طور مستقیم از معادن مختلف تهیه می‌شود و بدون هیچ دستکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال اینکه چنین سنگی از چه معدنی و با چه روشی استخراج شود می‌تواند در تعیین قیمت آن موثر باشد. همچنین موارد جابجایی سنگ و حتی طرح، رنگ و یا اندازه‌ی سنگ نیز ممکن است در بر نحوه قیمت‌گذاری این محصول نقش داشته باشد.

به طور کلی این سنگ از جمله سنگ‌های مناسب برای استفاده در محوطه سازی بوده که امروزه در بسیاری از پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال اجازه دهید به نحوه تهیه این سنگ بپردازیم.

 

سنگ لاشه

 

خرید انواع سنگ لاشه از طریق جستجو در آگهی های سایت بسپار

حال با توجه به اهمیت تهیه این سنگ ممکن است به دلایل مختلف مانند استفاده از آن در محوطه سازی و یا حتی در دیگر حوزه‌ها نیازمند سنگ ورقه‌ای یا لاشه باشید که پر واضح است که برای خرید آن باید به مراکز مجاز مراجعه نمایید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که به بررسی آگهی‌های سایت بسپار بپردازید. سایت بسپار، به عنوان نیازمندی های صنعت ساختمان ایران فعالیت دارد.

 

بسپار

 

گفتنی است که در این سایت به صورت روزانه آگهی‌های زیادی در خصوص خرید و فروش سنگ  منتشر می‌شود که با بررسی هر کدام از آنها می‌توانید به انواع مختلف این دست دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه اگر به شخصه فروشنده‌ی این سنگ هستید نیز به راحتی می‌توانید آگهی مدنظرتان را در بسپار انتشار دهید. ضمناً هر گونه سوال یا ابهام در خصوص چگونگی بررسی و یا منتشر کردن آگهی خرید انواع سنگ مانند لاشه را از مشاوران این تیم تخصصی سوال کنید.

منبع: سایت بسپار