کد خبر:288054
پ
روسیه
سروش گزارش می‌دهد:

آخرین تحولات روسیه/ زلنسکی: ادامه حضور بیشتر روسیه در اوکراین برای مسکو دردسرساز می‌شود

زلنسکی به درگیری نیروهای گروه واگنر با ارتش روسیه واکنش نشان داد و عنوان کرد ادامه حضور بیشتر روسیه در اوکراین برای مسکو دردسرساز می‌شود.

زلنسکی به درگیری نیروهای گروه واگنر با ارتش روسیه واکنش نشان داد و عنوان کرد ادامه حضور بیشتر روسیه در اوکراین برای مسکو دردسرساز می‌شود.

 

 

*** آخرین اخبار تحولات روسیه

 

 

به گزارش سروش، در پی «شورش» یوگنی پرِیگوژین، فرمانده نیروهای «واگنر» علیه ارتش روسیه، واسیلی گلوبِف، فرماندار منطقه روستوف اعلام کرد تمام مراسم‌ها و رویدادهای عمومی برنامه‌ریزی‌شده در این شهر لغو شده است.

وی همچنین گفت حمل‌ونقل عمومی در شهر برقرار است، اما برخی محدودیت‌ها در برخی‌های جاده‌ای ورودی غرب و شمال شهر اعمال شده است.

 پریگوژین مدعی شده است که ارتش روسیه با دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه مقر نیروهای واگنر در خاک اوکراین را هدف قرار دادند و نزدیک ۲ هزار نفر از آنها را کشته‌اند.

 

 

*** دستور رئیس‌جمهور گرجستان برای تقویت مرزها همزمان با تحولات روسیه

 

 

همزمان با تحولات روسیه، رئیس‌جمهور گرجستان از بیم مهاجرت‌های احتمالی دستور تقویت بیشتر مرزهای شمالی این کشور با روسیه را صادر کرد.

 

 

*** تماس تلفنی بلینکن با کشورهای غربی درباره روسیه

 

 

وبگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده با چندین تن از وزرای خارجه کشورهای غربی درباره تشدید تنش‌ها در روسیه گفت‌وگوی تلفنی انجام داده است.

 

 

*** تماس تلفنی اردوغان و پوتین

 

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» طی یک تماس تلفنی درباره اوضاع روسیه گفت‌وگو کردند.

کرملین اعلام کرد که اردوغان از گام‌های رئیس‌جمهور روسیه در پی شورش مسلحانه گروه واگنر به طور کامل حمایت کرده است.

 

 

*** پریگوژین/ مقر ارتش در جنوب روسیه به تصرف واگنر درآمد

 

 

«واگنی پریگوژین» رهبر گروه شبه نظامی واگنر مدعی شده است که مقر ارتش در جنوب روسیه را «بدون شلیک یک گلوله» به تصرف خود درآورده است.

رسانه‌های روسیه با انتشار تصاویری گزارش کردند که نظامیان گروه واگنر بر روی سقف یک پایگاه نظامی در مقر پایگاه نظامی در روستوف واقع در جنوب غربی روسیه مشاهده شده‌اند.

 

 

*** واکنش رهبران جهان به تحولات روسیه

 

 

رئیس‌جمهور رومانی: «ما از نزدیک بر اوضاع روسیه نظارت داریم و با متحدان خود در تماس هستیم».

وزیر خارجه نروژ: «ما به اتباع خود توصیه می‌کنیم از سفر به روسیه خودداری کنند».

وزیر خارجه بریتانیا: «ما از نزدیک اوضاع در روسیه را تحت نظر داریم و با متحدان خود در این خصوص ارتباط برقرار می‌کنیم.شانس گسترش ناآرامی در روسیه وجود دارد».

نخست‌وزیر انگلیس: «ما از تمامی طرف‌ها در روسیه می خواهیم که احساس مسئولیت کرده از غیرنظامیان محافظت کنند».

وزیر خارجه چک: «ما به اوضاع روسیه نظارت داریم و به شهروندان خود در خصوص سفر به روسیه هشدار داده‌ایم».

 

 

*** تماس تلفنی پوتین با رهبران قزاقستان، بلاروس و ازبکستان

 

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی، رهبران کشورهای قزاقستان، بلاروس و ازبکستان را در جریان جدیدترین تحولات روسیه قرار داد.

 

 

*** درخواست آلمان از شهروندانش برای خودداری از سفر به روسیه

 

 

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای در خصوص تحولات روسیه گفت: «ما توصیه می‌کنیم تا اطلاع ثانوی از سفر به روستوف و مسکو به واسطه تحولات روسیه خودداری کنید».

 

 

*** زلنسکی/ ادامه حضور بیشتر روسیه در اوکراین برای مسکو دردسرساز می‌شود

 

 

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به تحولات روسیه، گفت:‌

روسیه برای مخفی کردن ضعف‌های خود از تبلیغات استفاده کرد و حالا هرج و مرج‌های زیادی وجود دارد که قابل کتمان نیست.

 

 

وی ادامه داد:

هرچه نیروهای روسیه و مزدوران این کشور در سرزمین ما بمانند، با هرج و مرج و درد و مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

 

 

*** مدودوف/ دشمن تشنه تکه تکه کردن سرزمین روسیه است

 

 

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به تحولات روسیه گفت: «در حال حاضر مهم‌ترین چیز، شکست دشمن داخلی و خارجی است که تشنه تکه تکه کردن سرزمین مادری ما است و مهم است که کشور را نجات دهیم و اطراف رئیس‌جمهور گردهم آییم».

وی تأکید کرد: «جدایی و خیانت مسیرهایی به سوی بزرگ‌ترین تراژدی و یک فاجعه جهانی است که ما اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی رخ دهد. دشمن شکست خواهد خورد و پیروزی از آن ما است».

 

 

*** واکنش رئیس شورای اروپا به تحولات در روسیه

 

 

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا در واکنش به تحولات روسیه گفت: «با رهبران اروپایی در تماس هستیم. این یک موضوع داخلی روسیه است. حمایت ما از اوکراین و زلنسکی، تزلزل‌ناپذیر است».

 

 

*** رهبر واگنر/ آماد‌ه‌ایم در این خیزش بمیریم

 

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر در پیامی که امروز صبح در تلگرام منتشر کرد گفت که «آماده مرگ» هستند و از تلاش خود برای سرنگونی دولت روسیه خبر داد.

 

 

وی در این خصوص گفت:

همه ما آماده مرگ هستیم. تمامی ۲۵ هزار نفر و ۲۵ هزار نفر دیگر. ما آماده‌ایم برای مردم روسیه بمیریم. ما در حال نجات روسیه هستیم.

 

 

پریگوژین همچنین ادامه داد:

درباره خیانت به کشور، رئیس‌جمهور شدیداً در اشتباه است. ما وطن‌دوست هستیم. ما (برای روسیه)مبارزه کردیم و در حال مبارزه هستیم.

 

 

پریگوژین همچنین مدعی شد نیروهای این گروه یک فروند هواپیمای نظامی «آنتونوف ۲۶» و جنگنده «سوخو ۳۵» ارتش روسیه را سرنگون کرده‌اند.

 

 

*** گروه واگنر/ پوتین با حمایت‌نکردن از ما اشتباه کرد

 

 

برخی رسانه‌ها مانند «هندوستان‌تایمز» به نقل از کانالِ تلگرامیِ منتسب به گروه واگنر مدعی شدند که این گروه در واکنش سخنرانی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است «پوتین با حمایت‌نکردن از واگنر، مرتکب اشتاه شد و روسیه به‌زودی رئیس‌جمهور جدید خواهد داشت.»

 

*** پوتین/ از داخل به ما خیانت شده/ باید تاوانش را بپردازند

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره تحولات اخیر در این کشور و «شورش مسلحانه»، پریگوژین، فرمانده گروه واگنر علیه ارتش روسیه گفت:

روسیه به سختی برای آینده‌اش در نبرد است و برای این منظور لازم است که از شر هر چیزی که ما را تضعیف می‌کند، خلاص شویم.از داخل به ما خیانت شده و باید تمام نیروهایمان را متحد کنیم. از پشت ما خنجر زدند و باید تاوانش را بپردازند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تأکید کرد که «پاسخ ما به این شورش مسلحانه سخت خواهد بود.

برای بازگردان ثبات به شهر روستوف، تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد و افرادی که این شورش را سازماندهی کردند، قصد دارند کشور را تسلیم دشمن کرده و جنگ  داخلی راه بیاندازند. 

شرایط در شهر روستوف همچنان دشوار و پیچیده است و هر گونه هرج و مرج داخلی تهدیدی کشنده برای روسیه و سیلی به صورت مردم روسیه است.

نیروهای امنیتی روسیه مقر نیروهای «واگنر» در سن‌پترزبورگ را محاصره کردند.

رسانه‌های روسیه با انتشار تصاویری اعلام کردند نیروهای امنیتی روسیه مقر نیروهای واگنر در شهر «سن‌پترزبورگ» را محاصره کردند

 

 

*** وزارت دفاع روسیه/ برخی از نیروهای واگنر خواستار بازگشت به مواضع خود شدند

 

 

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای خطاب به نیروهای تحت امر «پریگوژین» موسوم به نیروهای واگنر اعلام کرد:

شما در ماجراجویی جنایتکارانه پریگوژین و شرکت در یک شورش مسلحانه فریب خوردید.

مراقب باشید و به‌سرعت با نمایندگان وزارت دفاع روسیه یا سازمان‌های مجری قانون تماس بگیرید.

ما امنیت همه را تضمین می کنیم. بسیاری از دوستان شما پیش از این با درخواست کمک برای بازگشت به نقاط استقرار دائمی متوجه اشتباه شده‌اند.

 

 

*** اتخاذ تدابیر امنیتی برای جلوگیری از حملات تروریستی در پایتخت روسیه

 

 

در ادامه تحولات «شورش مسلحانه»، فرمانده نیروهای واگنر علیه ارتش روسیه، کمیته ملی ضد تروریستی این کشور (NAK)  ا علام کرد برای جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی ،«رژیم عملیات ضد تروریستی»  در مسکو و مناطق پیرامونی برقرار شده است.

 

 

*** پوتین به‌زودی درباره تحولات جدید سخنرانی می‌کند

 

 

هم‌زمان با «شورش مسلحانه» یوگنی پریگوژین، فرمانده نیروهای واگنر علیه ارتش روسیه، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به‌زودی سخنرانی خواهد کرد.

 

 

*** درخواست «پریگوژین» برای دیدار با وزیر دفاع و فرمانده ارتش روسیه

 

 

یوگنی پریگوژین، فرمانده نیروهای واگنر  که دقایقی پیش مدعی شد کنترل تأسیاست نظامی شهر «روستوف» را به دست گرفته در  دیدار با معاون وزیر دفاع روسیه خواستار دیدار با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع و «والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل ارتش روسیه شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه