کد خبر:297130
پ
۶۲۸۵۸۴۶۴
سروش گزارش می‌دهد:

راه‌اندازی خط تولید باتری گرافنی از ابتدای سال ۲۰۲۴

شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy)، از راه‌اندازی خط تولید باتری گرافنی خود در سایت Chico2 خبر داد.

شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy)، از راه‌اندازی خط تولید باتری گرافنی خود در سایت Chico2 خبر داد.

 

 

*** راه‌اندازی خط تولید باتری گرافنی از ابتدای سال ۲۰۲۴

 

 

به گزارش سروش، شرکت نانوتک انرژی اعلام کرده است که سلول‌های باتری مبتنی بر گرافن در اوایل سال ۲۰۲۴ در کارخانه جدید این شرکت با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات به تولید انبوه می‌رسد.

این شرکت در ماه نوامبر و دسامبر سال جاری، چند هفته به صورت آزمایشی اقدام به  تولید باتری کرد که این کار با موفقیت انجام شد.

تقریباً تمام تجهیزات در حال حاضر در سایت Chico، نصب و راه‌اندازی شده‌اند و فرآیندهای نهایی قبل از شروع تولید اصلی مورد بازبینی قرار می‌گیرد که در نهایت این خط تولید ۳۰،۰۰۰ سلول باتری در روز تولید می‌کند.

تروی زربه، مدیر عامل شرکت نانوتک انرژی می‌گوید: «در حال حاضر، تیم‌های بخش کیفیت، عملیات و مدیریت برنامه همه با هم همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنیم که آماده اجرا و ارائه سلول‌های باتری در آوریل ۲۰۲۴ هستیم.»

تولید از ۱۰ سلول در دقیقه شروع خواهد شد و قبل از پایان سال این رقم به ۲۰ سلول در دقیقه خواهد رسید. تا سال ۲۰۲۵، Chico 2 همچنین قادر به تولید ۲۱۷۰۰ سلول باتری با همان نرخ ۳۰،۰۰۰ در روز خواهد بود.

وی می‌افزاید: «وقتی به معیارهای اصلی خود مانند ظرفیت، مقاومت و ولتاژ مدار باز (OCV) نگاه می کنیم،

به این نقطه قوت می‌رسیم که در تولید مرحله آزمایشی، درصد بالایی از سلول‌های تولید شده درجه A هستند، ما از مقادیر تعیین شده جلوتر هستیم و می‌خواهیم این حس هیجان را به کل سیستم انتقال دهیم.»

کار در خط تولید ۵۰،۰۰۰ فوت مربعی در نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شد. در پاییز ۲۰۲۳، شرکت نانوتک انرژی اولین تصاویر از خط تولید خود را منتشر کرد.

باتری‌های تولید شده توسط نانوتک انرژی، توانایی ایجاد انقلابی در عملکرد الکترونیک مصرفی، وسایل نقلیه برقی، تجهیزات دریایی، ذخیره انرژی و سخت‌افزار نظامی را دارند.

باتری‌های نانوتک انرژی نسبت به باتری‌های رایج لیتیوم یون و باتری‌های دیگر ایمن‌تر و کاراتر هستند. آن‌ها دارای چگالی انرژی رقابتی و عمر چرخه قابل توجهی هستند و می‌توانند بین منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد و ۶۰ درجه سانتی‌گراد کار کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه