کد خبر:293255
پ
۴۶۹۳۰۰۰
سروش گزارش می‌دهد:

آخرین تحولات فلسطین و رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات به نقاط مختلف غزه (بروزرسانی)

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد از سمت یمن وارد فلسطین اشغالی شده و در نزدیکی ایلات رهگیری و منهدم شده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد از سمت یمن وارد فلسطین اشغالی شده و در نزدیکی ایلات رهگیری و منهدم شده است.

 

 

*** مسکو: فاجعه‌ انسانی به شدت هولناکی در نوار غزه در حال وقوع است

 

 

 واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به شرایط بحرانی نوار غزه، گفت که فاجعه‌ای انسانی و به‌شدت هولناک در این باریکه در حال وقوع است.

نبنزیا گفت: زمان آن فرارسیده تا (آنچه در غزه در حال رخ دادن است) را این‌طور توصیف کنیم؛ فاجعه‌ای هولناک در اراضی اشغالی، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه در حال وقوع است.

وی تاکید کرد: براساس اطلاعات واصله، شمار قربانیان در نوار غزه از ۸ هزار نفر تجاوز کرده و نیمی از آن ها، زنان و کودکان هستند. بیش از ۲ هزار نفر نیز همچنان زیر آوار هستند و بالغ بر ۲۱ هزار تن نیز زخمی شده‌اند و در عین حال، شمار افرادی که مجبور به کوچ شده‌اند نیز به ۱.۶میلیون نفر می‌رسد.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین با اشاره به شمار بالای قربانیان در بین کارکنان سازمان ملل حاضر در مناطق درگیری، تاکید کرد: این ارقام وحشتناک ساعت به ساعت در حال افزایش است. از تمام کارکنان نهادهای بشردوستانه در منطقه که در شرایط فاجعه‌بار فقدان نیازهای اولیه شامل کمک‌های پزشکی، تا سرحد مرگ تلاش می‌کنند، سپاسگزاریم.

 

 

*** حمله پهپادی علیه بندر ایلات در اراضی اشغالی

 

 

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد از سمت یمن وارد فلسطین اشغالی شده و در نزدیکی ایلات رهگیری و منهدم شده است.

منابع عبری پیش از این اعلام کرده بودند که آژیرهای خطر در ایلات به دلیل احتمال حمله موشکی به صدا درآمده است.

اما دقایقی بعد مشخص شد که این رخداد، ناشی از پرتاب یک فروند پهپاد به سوی اراضی اشغالی بوده است.

رسانه های عبری گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی این پهپاد را بر فراز دریای سرخ در نزدیکی ایلات سرنگون کرده است.

یک مقام صهیونیست در شهر ایلات نیز در این باره گفت: در پی حمله پهپادی امروز علیه ایلات، سیستم پدافند هوایی در اطراف این شهر به شدت تقویت شده است.

 

 

*** وزیر خارجه عمان: اسراییل مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود

 

 

«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در سخنان امروز خود تاکید کرد: ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم در خصوص اقدامات اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه تحقیقات لازم را به عمل آورده و اسرائیل را محاکمه کند.

وی در ادامه افزود: تاریخ به ما یاد داده که دفاع از خود، نسل کشی و هدف قرار دادن بی گناهان را توجیه نمی‌کند.

وزیر خارجه عمان تصریح کرد: ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و رساندن این کمک‌ها به دست ساکنان این منطقه بر اساس قوانین بین المللی جنایت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اقدامات نظامی اسرائیل برای دفاع از خود غیرضروری بوده و تمام کشورها هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنند.

بدر البوسعیدی تاکید کرد: محاصره غزه جنایت جنگی به شمار می‌رود. بیرون راندن اجباری ساکنان غزه از شمال این منطقه به سمت جنوب آن زمینه سازی برای نسل کشی محسوب می‌شود.

 

 

*** بازداشت ده‌ها نفر در کرانه باختری/کودکان هدف مشروع جنایات تل‌آویو

 

 

نظامیان اشغالگر صهیونیست بامداد امروز سه شنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و دست کم ۳۸ فلسطینی را بازداشت کردند.

در حمله شب گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، ۷ کودک و دو زن از خانواده حجازی به شهادت رسیدند.

 

 

*** اشغالگران ۱۸ هزار تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته‌اند

 

 

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه تاکنون بیش از ۱۸ هزار تُن موارد منفجر بر سر مردم غزه ریخته شده است.

سخنگوی جنبش حماس در غزه نیز اعلام کرد که دشمن صهیونیستی صدها تُن بمب بر سر مردم نوار غزه ریخته است.

این در حالیست که گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه از شب گذشته تا به این لحظه حکایت دارد.

مدیر سازمان امدادرسانی غزه نیز اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست یک خودروی امدادی را که حامل تعدادی زخمی بوده در شمال غزه هدف قرار دادند.

پیش از این خبرنگار شبکه المیادین گزارش داده بود که اشغالگران صهیونیست برای بمباران منازل مسکونی در نوار غزه از بمب‌های سنگرشکن استفاده می‌کنند که همین مسأله باعث تشدید حجم آوارها و کشتار غیرنظامیان در این منطقه شده است.

این نوع بمب‌ها غالباً برای هدف قرار دادن استحکامات نظامی است و نه منازل مسکونی. همچنین نزدیک به ۲ هزار فلسطینی در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ناپدید شده‌اند.

 

 

*** حماس: مدیریت نبرد با دشمن صهیونیستی و زمام امور به دست مجاهدان است

 

 

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس در سخنان امروز خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بیش از هشت هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و منازل آنها را تخریب کرده است.

 

 

وی در ادامه افزود:

این اقدامات نه پیروزی بلکه یک شکست به شمار می‌رود.

 

 

القانوع تصریح کرد:

نفوذ زمینی محدود در برخی مناطق نوار غزه بعد از شکست اشغالگران صهیونیست برای اجرای طرح گسترده آنها صورت می‌گیرد. اشغالگران می‌کوشند با دست زدن به چنین عملیاتی وجهه خود را بهبود بخشند.

 

 

وی اضافه کرد:

نیروهای گردان‌های قسام ضربات هوایی به خطوط دشمن و پشت خطوط دشمن وارد آورده و تجهیزات نظامی و تانک‌های آنها را هدف قرار داده است.

 

 

سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد:

این حملات بیانگر قدرت نیروهای مقاومت در مدیریت نبرد و به دست گرفتن زمام امور است.

 

 

*** ازسرگیری بمباران شدید غزه از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

 

 

از ساعتی پیش بمباران شدید نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی از سرگرفته شده است.

براین اساس، در دور جدید این حملات صهیونیست‌ها بار دیگر به شدت مناطق مختلف نوار غزه را هدف بمباران هوایی قرار داده اند.

این در حالی است که طی حملات شامگاه گذشته تا بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، دستکم ۶۰۰ نقطه از نوار غزه بمباران شده است.

 

 

*** بمباران ۶۰۰ نقطه در غزه از شب گذشته تاکنون/ شهادت ۱۳ فلسطینی دیگر

 

 

منابع محلی از بمباران ۶۰۰ نقطه در غزه از شب گذشته تا بامداد امروز دوشنبه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات شب گذشته و بامداد امروز به نوار غزه، ۶۰۰ نقطه را بمباران کرده و عملیات زمینی خود را نیز گسترش داده است.

 

 

*** شهادت ۱۳ فلسطینی دیگر

 

 

در حملات اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به اردوگاه البریج، النصیرات و الزوایده، ۱۳ فلسطینی به شهادت رسیدند که پیکر آن‌ها به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده است.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی به حملات وحشیانه علیه زیرساخت‌های حیاتی و مسکونی نوار غزه اقدام کرده و تاکنون بیش از ۸۰۰۰ غیر نظامی و انسان بی گناه را به شهادت رسانده است.

 

 

*** عقب نشینی نظامیان صهیونیست از جنین/ شهادت ۴ مبارز مقاومت فلسطین

 

 

منابع محلی اعلام کردند که شمار شهدای درگیری‌های بامداد و صبح امروز مبارزان مقاومت با اشغالگران صهیونیست در اردوگاه جنین به ۴ نفر افزایش یافته است.

در بین این شهدا، وئام حنون از بنیانگذاران گردان جنین بود که در حمله امروز اشغالگران صهیونیست به شهادت رسید.

همچنین در این درگیری‌های مسلحانه ۹ جوان فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از یورش چند ساعته به شهر جنین که طی آن چهار فلسطینی به شهادت رسیده و ۹ نفر دیگر زخمی شدند، از این شهر عقب‌نشینی کرد.

صهیونیست‌ها در جریان یورش به جنین ویرانگری زیادی در بعضی محله‌ها ایجاد کرده و ضمن وارد کردن خسارت به زیرساخت‌های این شهر از جمله ورودی شرقی شهر، یک میدان را هم به طور کامل تخریب کردند.

 

 

*** بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری

 

 

نظامیان اشغالگر صهیونیست بامداد امروز دوشنبه حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف کرانه باختری انجام داده و طی آن ۵۲ فلسطینی را بازداشت کردند.

 

 

*** بمباران منازل و خودروهای امدادرسان در غزه

 

 

بر اساس گزارش شبکه المیادین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به صورت گسترده و کورکورانه مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

بالگردهای نظامی ارتش اشغالگر نیز مناطقی را در مرکز نوار غزه که شب گذشته شاهد حملات وحشیانه ای بود بمباران کردند.

 

 

*** استفاده از بمب‌های سنگرشکن برای تخریب منازل فلسطینی‌ها

 

 

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که اشغالگران صهیونیست برای بمباران منازل مسکونی در نوار غزه از بمب‌های سنگرشکن استفاده می‌کنند که همین مسأله باعث تشدید حجم آوارها و کشتار غیرنظامیان در این منطقه شده است.

این نوع بمب‌ها غالباً برای هدف قرار دادن استحکامات نظامی و نه منازل مسکونی استفاده می‌شود.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد که نزدیک به ۲ هزار فلسطینی در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ناپدید شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیمی از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند. پیشتر گزارش شده بود که بیش از هزار فلسطینی هنوز زیر آوار ناشی از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند.

همچنین نزدیک به یک میلیون و نیم فلسطینی مجبور به ترک منازل خود در نوار غزه شده و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

 

 

*** حملات هوایی، زمینی و دریایی اشغالگران صهیونیست

 

 

شبکه الجزیره گزارش داد که حملات هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف غزه به ویژه خانیونس از ساعاتی قبل مجدداً ازسرگرفته شده است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر از سرگیری حملات هوایی علیه نوار غزه، با آتش توپخانه خود و حملات سنگین به وسیله قایق‌های جنگی از سمت دریا، مناطق مختلف شهر غزه را هدف قرار داد.

تنها در یک نمونه از حملات هوایی اشغالگران صهیونیست علیه یک منزل مسکونی در خانیونس دست کم ۹ فلسطینی از جمله سه کودک به شهادت رسیده و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعتی قبل مناطق اطراف بیمارستان القدس در تل الهوا واقع در غرب غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش تعداد شهدای فلسطینی بعد از سلسله حملات گسترده علیه منازل مسکونی و مسجد اردوگاه النصیرات و المغراقه در مرکز نوار غزه به ۲۱ تن افزایش یافت.

نمایان شدن حجم جنایات اشغالگران با وصل جزئی شبکه اینترنت

المیادین اضافه کرد که با وصل جزئی شبکه اینترنت در برخی مناطق غزه حجم کشتارها و جنایات رژیم صهیونیستی طی ۲ شب گذشته نمایان شده است.

خبرنگار این شبکه تاکید کرد که پیش بینی می‌شود تعداد شهدا به بیش از هشت هزار شهید و تعداد زخمی‌ها به ۲۰ هزار تن برسد.

اکثر مجروحان فلسطینی از سوختگی‌های شدیدی رنج می‌برند که نمی‌توان آنها را در بیمارستان‌های نوار غزه درمان کرد.

 

 

*** یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

 

 

از سوی دیگر عناصر ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل به محله‌های مختلف شهر طولکرم در شمال کرانه باختری یورش برده و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌های سنگینی در محورهای مختلف شهر جنین رخ داده و اشغالگران به منازل فعالان و اسرای فلسطینی در این منطقه یورش می‌برند.

در همین رابطه هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ۳ فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران در منطقه طمون واقع در جنوب طوباس در کرانه باختری زخمی شده اند. همچنین گزارش‌های منتشر شده از شهادت یک جوان فلسطینی در این منطقه حکایت دارد.

نظامیان صهیونیست مانع ورود خودروهای امدادرسان به منطقه بیت ریما در کرانه باختری برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های رام الله شدند.

اشغالگران صهیونیست علاوه بر این، خانه خانواده شهید حسن قطنانی در اردوگاه عسکر قدیم در نابلس را منفجر کردند. در جریان درگیری‌ها در این اردوگاه در شمال کرانه باختری یک جوان فلسطینی به شهادت رسید.

 

 

*** افزایش شمار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی به غزه

 

 

وزارت بهداشت غزه آماری جدید از شمار شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه ارائه داد.

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به هفت هزار و ۷۰۳ نفر افزایش پیدا کرده است که از این میان سه هزار ۱۹۵ نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که روز گذشته اشغالگران در شدیدترین حملات مرتکب ۵۳ کشتار شدند.

وزارت بهداشت غزه همچنین بیان کرد که از آغاز جنگ تاکنون، اشغالگران مرتکب ۸۲۵ کشتار علیه خانواده ها در غزه شده اند.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی در حال گلوله باران شرق غزه است.

 

 

*** بیانیه حماس درباره شکست حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه

 

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای جزئیات شکست عملیات زمینی شامگاه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله زمینی دشمن صهیونیستی به غزه از ۳ محور مختلف شکست خورد و تلفات و خسارات سنگینی به اشغالگران وارد شد.

برای مقابله با نیروهای اشغالگر از موشک‌های کورنت و راکت‌های یاسین استفاده شد و احتمال می‌دهیم دشمن مجددا قصد حمله به غزه را داشته باشد. رژیم اشغالگر  برای انتقال کشته‌ها و مجروحان خود از میدان نبرد از چندین فروند بالگرد استفاده کرد.

 

 

*** نگرانی خانواده اسرای صهیونیست از تشدید حملات علیه غزه و تقاضای دیدار با نتانیاهو

 

 

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که خانواده‌های صهیونیست‌های اسیر در غزه خواستار جلسه فوری با کابینه جنگ شدند. خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین نسبت به تشدید حملات علیه غزه ابراز نگرانی کردند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه طی بیانیه‌ای اعلام کردند که حمله زمینی به غزه جان فرزندانشان را به خطر می‌اندازد. این خانواده‌ها خواستار دیدار فوری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منظور گفتگو در مورد سرنوشت فرزندانشان شدند.

این در حالی است که اخیرا گردان های قسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد که طی حملات و بمباران های شدید نوار غزه در روزهای اخیر دستکم ۵۰ اسیر صهیونیست کشته شده اند.l

 

 

*** ۴۲ شهید دیگر در اردوگاه الشاطی/ تصاویر دردناک از شهدای حملات شامگاهی علیه غزه

 

 

منابع فلسطینی گزارش دادند که امروز شنبه با روشن شدن هوا مردم بی‌دفاع نوار غزه به مناطقی که دیشب تحت شدیدترین بمباران‌ها و حملات بودند، رفته و با دستان خالی و بدون امکاناتی به خارج ساختن اجساد شهدا از زیر آوار و همچنین نجات افراد گرفتار شده پرداختند.

محله الشاطی در نوار غزه از مناطقی بود که دیشب دیوانه وار بمباران شد و در کنار آن هم هدف حملات سنگین توپخانه‌ای قرار گرفت. تاکنون پیکرهای ۴۲ شهید از این محله از زیر آوار خارج شده است.

بنابر اعلام منابع محلی هنوز اجساد زیادی زیر آوار مانده است و برخی افراد هم از جمله زنان و کودکان زنده هستند اما امکانات برای خارج ساختن آن‌ها وجود ندارد و هر لحظه امکان به شهادت رسیدن آن‌ها نیز وجود دارد.  در همین ارتباط رسانه‌های فلسطینی تصاویری از پیکرهای شهدای حملات شامگاه گذشته صهیونیست‌ها علیه غزه منتشر کردند که اکثر آنها کودک هستند.

 

 

*** تماس رئیس جمهوری ایران با امیر قطر در ارتباط با جنگ غزه

 

 

شبکه الجزیره گزارش داد که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در تماس با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر درباره آخرین تحولات فلسطین با وی گفت‌وگو کرده است.

 

 

*** شلیک موشک زمین به هوا به سمت هواپیمای ارتش رژیم صهیونیستی

 

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک موشک زمین به هوا از لبنان به سمت یک هواپیمای نظامی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است. براین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ، مبدا شلیک این موشک را هدف حمله قرار داده است.

 

 

*** شهادت فرمانده پدافند هوایی حماس در نوار غزه

 

 

به گزارش سروش، ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری مدعی شد «عصام ابورکبه» فرمانده سامانه دفاع هوایی و حملات پهپادی گروه حماس در حملات دیشب جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده است.

گفته می‌شود شهید ابورکبه، مسئول عملیات پهپادی، پاراگلایدرها، عملیات شناسایی هوایی و پدافند هوایی حماس بود.

 

 
*** بمباران وحشیانه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

 

 

ارتش رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه هوایی، زمینی و دریایی خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد. یکی از خمپاره‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نزدیکی بیمارستان اندونزی در شمال غزه اصابت کرد.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که شهر غزه در معرض حملات با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سمی قرار گرفته است.

رسانه‌های خبری همچنین از درگیری و حملات توپخانه ای سنگین ارتش رژیم صهیونیستی علیه شرق البریج و جبالیا خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که منورهایی برفراز پایگاه‌های رویسات العلم و رمثا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان روشن شده اند.

 

 

*** اذعان شبکه آمریکایی به بمباران دیوانه وار غزه

 

 

خبرنگاران شبکه آمریکایی ان بی سی در نوار غزه نیز نسبت به تشدید حملات علیه این منطقه ابراز نگرانی کرده و گزارش دادند: ما در شرایط سخت و خطرناکی قرار داریم و شاهد حملات خمپاره‌ای سنگینی هستیم.

آنها تاکید کردند که مردم غزه با دست خود پیکرهای شهدایشان را حمل می‌کنند و خودروهای امدادرسان جرأت حضور در خیابان‌ها را ندارند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی دست کم هزار فلسطینی همچنان زیر آوار ناشی از حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی گرفتار هستند.

 

 

*** حمله به کرانه باختری و بازداشت گسترده فلسطینی‌ها

 

 

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید حملات هوایی علیه نوار غزه ساعاتی قبل به اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله یورش برد.

نظامیان صهیونیست در جریان این حملات تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن این اردوگاه را بازداشت کردند.

عناصر اشغالگر همچنین منزل شیخ باجس نخله یکی از رهبران حماس در اردوگاه الجلزون در رام الله را تخریب کردند. تاکنون دست کم ۱۰ تن از اعضای جنبش حماس در کرانه باختری دستگیر شده اند.

 

 

 

انتهای پیام///