کد خبر:288790
پ
قثصقصثقث
دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی

آغاز دور سوم اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی از شهریور

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با بیان اینکه مرحله سوم اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی از شهریور ماه آغاز می‌شود، عنوان کرد این مرحله با ارزیابی دانشکده‌هایی که مدت اعتبارسنجی آموزشی آنها به پایان رسیده است، آغاز می‌شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با بیان اینکه مرحله سوم اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی از شهریور ماه آغاز می‌شود، عنوان کرد این مرحله با ارزیابی دانشکده‌هایی که مدت اعتبارسنجی آموزشی آنها به پایان رسیده است، آغاز می‌شود.

 

 

*** آغاز دور سوم اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی از شهریور

 

 

به گزارش سروش، بابک ثابت دیوشلی درباره اتمام فرایند دومین مرحله اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی گفت:

دومین مرحله اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی با بازدید از دانشگاه علوم‌پزشکی تهران به پایان می‌رسد. این دانشگاه‌ در ارزیابی نخست توانسته بود صلاحیت ۳ساله به دست بیاورد.

 

 

وی درباره احتمال کاهش تعداد دانشکده‌هایی که صلاحیت خود را به صورت “مشروط” کسب کرده‌اند، در دور سوم اعتباربخشی اظهار کرد:

با توجه به اینکه کیفیت آموزشی و اعتباربخشی برای دانشکده‌های پزشکی محرز شده است، آنها تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت آموزشی به‌کار گرفته‌اند. لذا این انتظار وجود دارد که میزان کیفیت آموزشی ارتقاء یابد. 

 

 

 دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با بیان اینکه اقدامات حمایتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشکده‌های پزشکی منوط به اعتباربخشی است، خاطرنشان کرد:

این موضوع سبب ارتقاء کیفیت آموزشی دانشکده‌های پزشکی شده است. اگر دانشگاه‌ها بخواهند از امتیازات وزارت بهداشت بهره‌مند شوند، می‌بایست در بحث کیفیت، سرآمد باشند. این امتیازها شامل تخصیص امکانات، تعداد اعضای هیئت‌علمی، تخصیص امتیاز آزمون‌های جامع و امتیازات معاونت آموزشی به دانشکده‌ها می‌شود. 

 

 

وی درباره سرنوشت دانشکده‌هایی که موفق به کسب اعتبار لازم نمی‌شوند، گفت:

اگر دانشکده‌ها نتوانند امتیاز لازم را به دست بیاورند، اجازه جذب دانشجو را نخواهند داشت. چنانچه که این اتفاق افتاده است و برخی از دانشکده‌ها مجوز جذب دانشجو برای یک دوره را نداشتند. اگرچه این دانشکده‌ها کوچک هستند و تعداد قابل توجهی نیستند اما ممانعت از جذب دانشجو باید انجام شود، چرا که توجه به کیفیت آموزش باید حفظ شود.  

 

 

دکتر ثابت درباره اعتباربخشی آموزش مجازی گفت: 

فرایند این موضوع می‌بایست آمده شود. طی جلساتی که با فدراسیون جهانی آموزش پزشکی داشته‌ایم باید به صورت مشترک با فدراسیون جهانی از یک مرکز بازدید کنیم و اعتباربخشی را برای فدراسیون جهانی مستند کنیم. امور مربوط به اعتباربخشی در حال انجام است و اطلاعات رسانه‌ای خواهد شد. 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه