کد خبر:290697
پ
۱۷۰۴۱۹۲۵۹
سروش گزارش می‌دهد:

آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در میانه تهدیدهای کره شمالی

کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک مهم خود را این هفته در راستای تقویت آمادگی مشترک در برابر افزایش تهدیدهای نظامی کره شمالی آغاز می کنند.

کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک مهم خود را این هفته در راستای تقویت آمادگی مشترک در برابر افزایش تهدیدهای نظامی کره شمالی آغاز می کنند.

 

 

*** آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در میانه تهدیدهای کره شمالی

 

 

به گزارش سروش، رزمایش سالانه اولچی فریدم شیلد(UFS) برپایه تمامی سناریوهای جنگی قرار است از فردا دوشنبه تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) برگزار شود که شامل رزمایش های اضطراری متنوع از جمله شبیه سازی کامپوتری فرمان پس از عملیات، تمرین های میدانی همزمان و رزمایش دفاعی غیرنظامی اولچی است.

براساس اطلاعات یک مقام رسمی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، حدود ۳۰ میدان تمرین برای برگزاری این رزمایش طی زمان مشخص شده برای این رزمایش درنظر گرفته شده است که در مقایسه با رزمایش بهاره فریدم شیلد سال جاری که ۲۵ میدان و رزمایش سالانه اولچی فریدم شیلد سال گذشته که ۱۳ میدان ثبت شده افزایش داشته است.

در رزمایش سالانه اولچی فریدم شیلد سال جاری سناریوهای تمرین سربازان برای انتقال سریع به میدان جنگ در کنار واکنش و پاسخ به اطلاعات جعلی که ممکن است از سوی پیونگ یانگ در زمان جنگ و یا موقعیت اضطراری منتشر شود کنجانده شده است.

براساس اطلاعات نیروهای کره ای-آمریکایی(USFK) علاوه بر ارتش زمینی، دریایی و نیروی هوایی و پرسنل نیروی دریایی، نیروهای بخش فضایی آمریکا نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد. ارتش آمریکا نیروهای کره ای فضایی آمریکا را در دسامبر سال گذشته میلادی راه اندازی کرده است.

درکنار حضور نیروهای آمریکایی و کره جنوبی در این رزمایش، نظامیانی از ۹ کشور عضو فرماندهی سازمان ملل متحد(UNC) نیز به این رزمایش خواهند پیوست. این کشورها شامل استرالیا، کانادا، فرانسه؛ انگلیس، یونان، ایتالیا، نیوزیلند، فیلیپین و تایلند هستند.

فرماندهی سازمان ملل متحد (UNC) مجری کلیدی آتش بس جنگ کره از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ بود.

همزمان ارتش کره جنوبی آمادگی خود را برای فعالیت های نظامی احتمالی پیونگ یانگ از جمله پرتاب موشک های بالستیک طی این رزمایش تقویت می کند.

کره شمالی رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را محکوم کرده است و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اخیرا خواستار تقویت جدی ظرفیت تولید موشک بالستیک شده است.

سازمان اطلاعاتی کره جنوبی روز پنجشنبه در جلسه ای پشت درهای بسته به نمایندگان این کشور اعلام کرد کره شمالی در حال آمادگی برای انجام افدامات تحریکات آمیز متفاوت و بسیار از جمله پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما در طول زمان برگزاری این رزمایش مشترک سالانه است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه