کد خبر:286793
پ
والیبال
در آستانه فصل جدید لیگ ملت‌ها:

آمارهایی جذاب از ۱۰ سالگی جهانی شدن/ ۱۴ هزار دقیقه مبارزه والیبال

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۹ دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بیش از ۱۴ هزار دقیقه با حریفان قدرتمند خود مبارزه کرده است.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۹ دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بیش از ۱۴ هزار دقیقه با حریفان قدرتمند خود مبارزه کرده است.

 

 

*** آماری از حضور ایران در لیگ ملت‌ها

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۳ در گروه مردان از ۱۶ خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.

تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در ۵ دوره لیگ جهانی و ۴ دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد، در سال ۲۰۲۳ و در دهمین حضور خود برای دومین بار با سرمربی ایرانی (بهروز عطایی) شرکت خواهد کرد.

دپارتمان ارتباطات فدراسیون در آستانه دهمین سال جهانی شدن حضور تیم ملی ایران در این رویداد مطرح والیبال، در نظر دارد اطلاعات آماری جذابی را از پیکار مردان والیبال ایران در این رقابت‌ها در قالب گزارش‌هایی منتشر کند که آمار دقایق بازی ملی‌پوشان در مجموع مسابقات از جمله این داده‌های نوین است.

مردان والیبال ایران در مجموع ۹ دوره حضور در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها، ۱۱۷ بار به میدان رفتند که در لیگ جهانی ۵۷ مسابقه برگزار کردند و در لیگ ملت‌ها ۶۰ بار مقابل حریفان جهانی قرار گرفتند.

در مجموع ۱۱۷ مسابقه ایران، ملی‌پوشان کشورمان ۱۴ هزار و ۳۶ دقیقه رقابت بسیار جدی با حریفان داشتند که میانگین مدت زمان هر مسابقه تیم ملی والیبال ایران به حدود ۱۲۰ دقیقه می‌رسد.

این داده آماری برای ۵۷ مسابقه ایران در ۵ دوره لیگ جهانی ۶ هزار ۹۸۹ دقیقه و میانگین ۱۲۲.۶۱ دقیقه برای هر بازی است و در لیگ ملت‌ها، در مجموع ۷ هزار و ۴۷ دقیقه با میانگین ۱۱۷.۴۵ دقیقه در هر بازی محسوب می‌شود.

بهترین عملکرد تیم ملی والیبال ایران در ۹ دوره حضور در این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۴ رقم خورد که از مرحله گروهی به مرحله نهایی رسید و از این مرحله نیز به نیمه‌نهایی صعود کرد و نهایتا به عنوان چهارمی مسابقات دست یافت.

مهر

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه