کد خبر:295226
پ
بیسبیسبی
سروش گزارش می‌دهد:

آیا الکترودهای طلایی آینده مانیتورهای پوشیدنی قلب هستند؟

بیماری قلبی در ایالات متحده شایع است و مسئول حدود ۲۰ درصد از مرگ و میرها در هر سال است.

بیماری قلبی در ایالات متحده شایع است و مسئول حدود ۲۰ درصد از مرگ و میرها در هر سال است.

 

 

*** آیا الکترودهای طلایی آینده مانیتورهای پوشیدنی قلب هستند؟

 

 

به گزارش سروش، یکی از راه‌هایی که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای تشخیص بیماری‌های قلبی یا جلوگیری از مرگ‌های مرتبط با بیماری قلبی تلاش می‌کنند، استفاده از واحدهای الکتروکاردیوگرام (ECG) برای ردیابی فعالیت قلب است. پزشکان می توانند تغییراتی را در فعالیت قلب در نوار قلب مشاهده کنند که ممکن است شواهدی از ضربان قلب نامنظم یا آریتمی نشان دهد.

در حالی که برخی از افراد برای نظارت بر فعالیت قلب از ساعت‌های هوشمند با قابلیت نوار قلب استفاده می‌کنند، پزشکان معمولاً از دستگاه‌های نوار قلب در مطب استفاده می‌کنند یا از بیماران می‌خواهند از یک دستگاه ECG پوشیدنی استاندارد مانند مانیتور هولتر استفاده کنند.

با مانیتور ECG پوشیدنی استاندارد، این واحد از الکترودهای مرطوب برای اندازه گیری فعالیت قلب استفاده می کند. الکترود سیگنال ها را از طریق ژل منتقل می کند.

نویسندگان مطالعه بر این باورند که الکترودهای مرطوب دارای اشکالاتی هستند و به دنبال ایجاد یک الکترود “خشک” هستند که برای انتقال سیگنال ها به ژل متکی نیست. علاوه بر این، دستگاه آنها از فناوری بلوتوث برای ارسال نتایج به یک برنامه تلفن هوشمند استفاده می کند.

 

 

*** چرا ECG های پوشیدنی مهم هستند؟

 

 

هنگامی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مشکوک به بیماری قلبی هستند یا زمانی که شخصی از درد قفسه سینه یا تپش قلب شکایت می کند، پزشکان ممکن است نوار قلب را برای خواندن فعالیت الکتریکی قلب درخواست کنند.

در شرایط بالینی، ارائه دهندگان الکترودها را روی بدن قرار می دهند و آنها را به دستگاه ECG متصل می کنند و آزمایش در چند دقیقه انجام می شود.

نوار قلب کوتاه‌تر که در مطب انجام می‌شود ممکن است تمام مشکلات قلبی را تشخیص ندهد، بنابراین ارائه‌دهندگان ممکن است از بیماران خود بخواهند از یک دستگاه ECG پوشیدنی استفاده کنند.

دکتر پل دروری، متخصص قلب و عروق دارای گواهی هیئت مدیره و مدیر پزشکی الکتروفیزیولوژی در مرکز پزشکی MemorialCare Saddleback در لاگونا هیلز، کالیفرنیا، با Medical News Today صحبت کرد و اهمیت ECG های پوشیدنی را توضیح داد.

 

 

دکتر Drury گفت: “ECGهای پوشیدنی یک ابزار بسیار رایج تجویز شده و از نظر بالینی بسیار مهم است که برای تشخیص و تشخیص آریتمی های قلبی مختلف استفاده می شود.” در حالی که ECG استاندارد تنها ۱۰ ثانیه داده را ضبط می کند، نوارهای ECG پوشیدنی را می توان تا ۳۰ روز استفاده کرد که توانایی تشخیص این ریتم ها را به شدت افزایش می دهد.

 

 

هنگامی که افراد از مانیتورهای ECG پوشیدنی استفاده می کنند، هنگام قرار دادن الکترودها باید ژل را روی الکترودها قرار دهند.

محققان می گویند این الکترودها می توانند برای کاربران مشکل ساز باشند و می توانند باعث تغییرات پوستی یا در غیر این صورت ناراحت کننده باشند.
 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه