کد خبر:295121
پ
Capture
سروش گزارش می‌دهد:

آیا نوع خاصی از سلول‌های بنیادی می‌تواند به درمان آرتروز کمک کند؟

تحقیق جدیدی که اخیراً منتشر شده است، نشان می‌دهد که از دست دادن نوع خاصی از سلول‌های بنیادی مسئول پیشرفت آرتروز از طریق مدل موش است.

تحقیق جدیدی که اخیراً منتشر شده است، نشان می‌دهد که از دست دادن نوع خاصی از سلول‌های بنیادی مسئول پیشرفت آرتروز از طریق مدل موش است.

 

 

*** آیا نوع خاصی از سلول‌های بنیادی می تواند به درمان آرتروز کمک کند؟

 

 

به گزارش سروش، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان یا ۷ درصد از جمعیت جهانT مبتلا به استئوآرتریت هستند که یک بیماری دژنراتیو مفاصل ناشی از فرسودگی بافت های مفاصل بدن به مرور زمان.است.

استئوآرتریت شایع ترین نوع منبع مطمئن آرتریت است.

در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد. پزشکان برای کمک به کاهش علائم و متحرک نگه داشتن مفاصل از انواع درمان‌ها، از جمله داروها، فیزیوتراپی، جراحی تعویض مفصل و اصلاح شیوه زندگی استفاده می‌کنند.

اکنون تحقیق جدیدی که اخیراً در مجله Nature CommunicationsTrusted Source منتشر شده است، نشان می‌دهد که از دست دادن نوع خاصی از سلول‌های بنیادی مسئول پیشرفت آرتروز از طریق مدل موش است.

محققان دانشگاه آدلاید در استرالیا می گویند که این یافته ممکن است راه های جدیدی برای درمان و حتی معکوس کردن بیماری ارائه دهد و ایده استئوآرتریت را به عنوان یک وضعیت “ساییدگی” به چالش بکشد.

به گفته دکتر جیا نگ، محقق فوق دکتری در دانشکده پزشکی دانشگاه آدلاید و نویسنده اصلی این مطالعه، نیازهای برآورده نشده زیادی برای درمان آرتروز وجود داشته است.

 

وی توضیح داد:

بیشتر درمان‌های استئوآرتریت به جای هدف قرار دادن بیماری، که در نهایت منجر به جراحی تعویض مفصل می‌شود، بر درمان علائم و بهبود کیفیت زندگی متمرکز می‌شوند – این چشم‌انداز اجتناب‌ناپذیر همچنین تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت روان [یک] بیمار دارد». اخبار پزشکی امروز.

 

 

دکتر نگ گفت که نشان دادن این نکته مهم است که استئوآرتریت فقط وضعیت «ساییدگی» نیست که بسیاری معتقدند:

مفهوم اصلی استئوآرتریت که یک وضعیت «ساییدگی» است این مفهوم را دارد که خود بیماری ممکن است مداخله دارویی برای درمان بیماری و معکوس کردن آسیب شناسی نداشته باشد. بیماری ساییدگی نشان می دهد که پیشرفت بیماری امری زمان بر و اجتناب ناپذیر است. با تجسم مجدد بیماری، فرصت و مهمتر از آن، یک هدف دارویی برای جامعه پزشکی فراهم می کنیم تا داروهای جدیدی برای معکوس کردن و درمان آرتروز کشف کنند.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه