کد خبر:298833
پ
مصباحی مقدم
رئیس شورای فقهی بانک مرکزی تشریح کرد

ابزار‌های مالی اسلامی چه نقش آفرینی در راستای مهار تورم دارند؟

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در خصوص نقش ابزار‌های مالی اسلامی در راستای مهار تورم توضیحاتی ارائه داد.

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در خصوص نقش ابزار‌های مالی اسلامی در راستای مهار تورم توضیحاتی ارائه داد.

 

*** همایش مال و اسلامی

 

به گزارش سروش، غلامرضا مصباحی مقدم در همایش مال و اسلامی، اظهار کرد:

عنوان این جلسه مسئله همایش مالی و اسلامی با موضوع توسعه و صنعت مالی اسلامی با تکیه بر مهار تورم و رشد تولید است، در مجلس هفتم وقتی در مورد تامین مالی اسلامی صبحت می شد کسی در خصوص آن و ابزار‌های لازم آن اطلاعی نداشت.

اکنون ابزار تامین مالی اسلامی به یک قانون تبدیل شده است و در برنامه هفتم نیز شاهد آن هستیم؛ تا زمانی که نتوانیم مبانی اقتصاد را با شرایط حاکم در کشور همگام کنیم نمی‌توانیم اقتصاد کشور را به درستی به حرکت آوریم.

 

وی در ادامه، افزود:

اکنون اقتصاد مالی اسلامی از نهالی کوچک تبدیل به یک درخت تنومند شده و در کشور‌های اسلامی بسیاری در خصوص آن مسائلی مطرح می‌شود.

ابزار‌های مالی اسلامی در راستای مهار تورم طراحی شده و در بازار واقعی اقتصاد نقش آفرینی می‌کند، هدایت نقدینگی به سمت بازار‌های مالی مولد با استفاده از ابزار‌های مالی اسلامی موجب کاهش تورم می‌شود.

 

*** ابزار‌های اسلامی

 

به گزارش سروش، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در پایان، بیان داشت:

اوراق گام برای تقویت زنجیره تولید، اوراق ودیعه، اسناد خزانه اسلامی، قرارداد توافق بازخرید برای بازار باز و… از جمله ابزار‌های اسلامی است.

سازمان بورس و اوراق بهادار از سال ۱۳۸۶ مسئله ابزار اسلامی را شروع کرده است، امیدواریم این امر با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش