کد خبر:279558
پ
۳۱۶۸۵۳۵
سروش گزارش می‌دهد:

اختصاص ۱۹۷ هزار ظرفیت برای تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها در ترم بهمن

بیشترین ظرفیت برای دانشگاه های کشور در مرحله تکمیل ظرفیت در رشته‌های بدون کنکور به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اختصاص یافته است.

بیشترین ظرفیت برای دانشگاه های کشور در مرحله تکمیل ظرفیت در رشته‌های بدون کنکور به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اختصاص یافته است.

 

 

*** اختصاص ۱۹۷ هزار ظرفیت برای تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها در ترم بهمن

 

 

به گزارش سروش، ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به شیوه صرفاً با سوابق تحصیلی و با ملاک معدل کتبی دیپلم از ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و داوطلبان تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته‌ها اقدام کنند.

بیشترین ظرفیت مربوط به استان مازندران با بیش از ۲۳ هزار نفر ظرفیت است که بخش اصلی این ظرفیت مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است.

کمترین ظرفیت مربوط به استان هرمزگان با یک هزار و ۹۸۹ نفر ظرفیت است که بخش عمده آن مربوط به واحدهای دانشگاه پیام نور در استان است.

از مجموع ۱۹۷ هزار و ۶۹۴ ظرفیت پذیرش ۸ هزار نفر و ۲۱۵ مفر به ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و دوره‌های روزانه و نوبت دوم اختصاص دارد.

همچنین از مجموع ظرفیت ۹۶ هزار و ۷۶۰ نفر به واحدهای دانشگاه پیام نور و ۹۲ هزار و ۱۳۳ نفر به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تعلق دارد.

به این ترتیب بازهم بیشترین ظرفیت‌های خالی مانده در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور متعلق به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور است.

در واقع ۱۹۷ هزار و ۶۹۴ صندلی خالی بدون کنکور همچنان بدون داوطلب مانده است و تاکنون تنها حدود ۳۰ هزار در این دوره‌ها ثبت نام کرده اند و به نظر نمی‌رسد بازهم این ظرفیت تکمیل شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه