کد خبر:300719
پ
دهقانی
براساس توافق‌نامه همکاری معاونت علمی و وزارت علوم محقق شد

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار مالیاتی قانون جهش تولید به دانشگاه ها

با انعقاد توافق‌نامه همکاری معاونت علمی و وزارت علوم، زمینه برای استفاده دانشگاه‌ها از اعتبار مالیاتی پیش‌بینی شده در ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان فراهم شد.

با انعقاد توافق‌نامه همکاری معاونت علمی و وزارت علوم، زمینه برای استفاده دانشگاه‌ها از اعتبار مالیاتی پیش‌بینی شده در ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان فراهم شد.

 

*** اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار مالیاتی قانون جهش تولید به دانشگاه ها

 

به گزارش سروش، توافق‌نامه همکاری استفاده از اعتبار مالیاتی توسط دانشگاه‌ها به امضای روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و محمد زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

این توافق‌نامه با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کاربردی‌سازی تحقیقات دانشگاهی و جهت‌دهی آن به حل چالش‌های راهبردی کشور با استفاده از ظرفیت ماده ۱۱ و ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان منعقد می‌شود.

ارتقای نقش آفرینی موثر دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های برتر و دانشگاه‌های معین استان‌های کشور در طرح های تحقیق و توسعه صنعتی با استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان، همکاری و تسهیل‌گری در جهت جلب همکاری صنایع در راستای عقد حداقل ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد تحقیق و توسعه بین صنایع و دانشگاه‌های کشور در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از موضوعات و محورهای اصلی این توافق‌نامه همکاری است.

در قالب توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاون علمی و وزارت علوم، برنامه‌های مشترک ترویجی و توانمندسازی برای جلب مشارکت و ترغیب هر چه بیش‌تر اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاهی در برنامه اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه اجرا خواهد شد.

همچنین مسیری ویژه و تسهیل شده برای دریافت و بررسی پروژه های تحقیق و توسعه مشترک صنعت با دانشگاه توسط دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان ایجاد می‌شود.

از دیگر محورهای این توافق‌نامه همکاری می‌توان به تعریف مشوق‌های ویژه در سرفصل‌های قابل قبول هزینه تحقیق و توسعه برای طرح‌های همکاری صنعت و دانشگاه، تعریف مشوق‌های ویژه در فرآیند بررسی و تائید هزینه کرد تحقیق و توسعه با مشارکت ریاست دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، اجرای برنامه‌های مشترک برای انعکاس نیازهای تحقیق و توسعه کشور و بخش‌های صنعتی به دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در قالب فراخوان‌های مساله محور و قابلیت محور اشاره کرد.

همچنین با هدف راهبری و تسهیل فرآیندهای ارزیابی طرح‌های اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه صنعت و دانشگاه، کارگروهی مشترک شکل می‌گیرد که متشکل از نمایندگان معاونت علمی، وزارت علوم و دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان خواهد بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش