کد خبر:292175
پ
۶۲۷۳۱۲۹۵
سروش گزارش می‌دهد:

ادعای جاسوسی از نامزدهای انتخابات مصر با بدافزارهای اسرائیلی

درحالی‌که قرار است انتخابات ریاست جمهوری مصر سال ۲۰۲۴ برگزار شود، یکی از نامزدهای احتمالی این انتخابات ادعا کرد تلفن همراهش با استفاده از برنامه اسرائیلی پرداتور و پگاسوس هک شده است.

درحالی‌که قرار است انتخابات ریاست جمهوری مصر سال ۲۰۲۴ برگزار شود، یکی از نامزدهای احتمالی این انتخابات ادعا کرد تلفن همراهش با استفاده از برنامه اسرائیلی پرداتور و پگاسوس هک شده است.

 

 

*** ادعای جاسوسی از نامزدهای انتخابات مصر با بدافزارهای اسرائیلی

 

 

به گزارش سروش، احزاب، سیاستمداران و سازمان‌های حقوق بشری موضوع جاسوسی از تلفن همراه احمد الطنطاوی، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر را محکوم کردند به ویژه که همزمان با این اتفاق تعداد زیادی از طرفداران احمد الطنطاوی و دیگر مخالفان دولت بازداشت شده‌اند.

الطنطاوی در بیانیه‌ای روز پنج‌شنبه ادعا کرد، یک گزارشی رسمی از سیتیزن لب وابسته به دانشگاه تورنتو کانادا دریافت کرده که اثبات می‌کند تلفن همراهش با برنامه جاسوسی پرداتور از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ مورد حملات متعدد قرار گرفته است.

وی افزود، این همان تاریخی است که برای نخستین بار شروع به پاسخ به تماس‌ها و پیامک‌های شهروندان کرده است که خواهان نامزدی او در انتخابات بودند.

با وجودی که الطنطاوی به طرف مشخصی در این جاسوسی اشاره نکرده؛ اما جمیله اسماعیل، رئیس حزب «الدستور» سرویس‌هایی را در کشور به استفاده از برنامه‌های جاسوسی به منظور هدف قرار دادن مخالفان و نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر متهم کرد.

وی گفت، انتخابات فرصتی برای تغییر است؛ اما لازم است شرایطی فراهم شود و سرویس‌های امنیتی و دولتی نباید با هک تلفن همراه نامزدها یا بازداشت طرفداران آنها و اعضای کمپین‌شان در انتخابات دخالت کنند.

این اولین بار نیست که الطنطاوی از جاسوسی شکایت می‌کند.

او روز چهارشنبه هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد، سرویس‌های امنیتی طی روزهای اخیر اقدامات غیرقانونی و غیر اخلاقی را علیه کمپین‌های انتخاباتی او تشدید کرده‌اند؛ اقداماتی که از زمان اعلام نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری با استفاده از روش‌های مختلف تخلفات و روش‌های غیرقانونی دیگر علیه شخص وی و همکاران و حامیانش شروع شده است.

 

 

در همین رابطه، علاء الخیام، عضو کمپین الطنطاوی گفت:

بارها پیش از این خواسته‌ایم و اکنون نیز تاکید می‌کنیم که سرویس‌ها و نهادهای دولت باید در خدمت کشور باشند و قانون را آنطور که باید، اجرا کنند. این چیزی است که ما خواهان آن هستیم و رویای دستیابی به آن و کشوری مدنی دموکراتیک را داریم.

حسام الحملاوی، پژوهشگر علوم سیاسی نیز گفت، مصر ید طولایی در جاسوسی از تلفن همراه مخالفان دارد.

الطنطاوی اولین نبود و آخرین فرد هم نیست که از او جاسوسی می‌شود. شرکت‌های خارجی که این برنامه‌های جاسوسی را به دولت مصر می‌فروشند باید رسوا شوند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه