کد خبر:287808
پ
۴۵۰۷۷۰۷
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خبر داد

ارسال فهرست ۱۰ هزار پزشک بدون کارتخوان در بخش دولتی به سازمان امور مالیاتی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از ارسال فهرست ۱۰ هزار پزشک شاغل در مراکز درمانی و بدون کارتخوان به سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از ارسال فهرست ۱۰ هزار پزشک شاغل در مراکز درمانی و بدون کارتخوان به سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.

 

 

*** ارسال فهرست ۱۰ هزار پزشک بدون کارتخوان در بخش دولتی

 

 

به گزارش سروش، مهری حجت دوست گفت:

اسامی اعضای سازمان نظام پزشکی شاغل در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مراکز جراحی محدود برای استفاده از فرم تبصره ۱۰۰ به سازمان امور مالیاتی ارسال شد. بدین ترتیب مالیات این گروه از پزشکان بدون تسلیم اظهار نامه مالیاتی و تنها با افزودن ضریب به عدد سال گذشته محاسبه می‌شود.

 

 

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه پزشکان آمادگی پرداخت مالیات را دارند به شرطی که شفافیت و عدالت برقرار باشد، افزود:

پس از پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان نظام پزشکی در نهایت مقرر شد چنانچه طبق محاسبه نرم افزار اظهار نامه تبصره ۱۰۰، عدد مالیات پزشکان تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان باشد پزشکان بتوانند بدون ارائه اظهار نامه مالیاتی از فرم تبصره ۱۰۰ استفاده کنند.

 

 

حجت دوست با بیان اینکه محدودیت استفاده از تبصره ماده ١٠٠ پیش از این تا سقف ۶۰ میلیون تومان مالیات تشخیصی سامانه اظهارنامه‌های مالیاتی بود، ادامه داد:

امسال این رقم به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد با توجه به اینکه برخی از اعضای سازمان نظام پزشکی از جمله متخصصین بیهوشی و طب اورژانس که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و جراحی محدود اشتغال دارند به دلیل ماهیت شغل شأن نمی‌توانند از کارتخوان استفاده کنند و مالیات پرداخت کنند بنابراین فهرست این دو گروه از پزشکان و نیز سایر اعضای سازمان نظام پزشکی که مطب شخصی و دفتر کار ندارند به سازمان امور مالیاتی ارسال شد که بتوانند زین پس از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه