کد خبر:286668
پ
بهرامن
رییس خانه معدن ایران هشدار داد

از دست رفتن بازارهای رقابتی جهانی در حوزه معدن با نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و فناوری‌های به‌روز/ لزوم نگاه به‌روز به بخش معدن در راستای توسعه کشور

رییس خانه معدن ایران با اشاره به از دست رفتن بازارهای رقابتی جهانی در حوزه معدن با نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و فناوری‌های به‌روز بر لزوم نگاه به‌روز به بخش معدن در راستای توسعه کشور تاکید کرد.

رییس خانه معدن ایران با اشاره به از دست رفتن بازارهای رقابتی جهانی در حوزه معدن با نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و فناوری‌های به‌روز بر لزوم نگاه به‌روز به بخش معدن در راستای توسعه کشور تاکید کرد.

 

 

*** معدن، ثروت و موهبت خدا
 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، محمدرضا بهرامن با بیان اینکه معدن، ثروت و موهبتی است که خداوند در اختیار کشورمان قرار داده و باید بتوانیم با یک نگاه به‌روز به این بخش، در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم، اظهار داشت:

اگر در این مسیر حرکت نکنیم و خود را با اتفاقات روز این حوزه، پیشرفت‌ها و فناوری‌ها هماهنگ نکنیم، نمی‌توانیم در آینده در بازارهای رقابتی جهانی سهم و نقش داشته باشیم.

اکنون جوانان کشور حرکت خوبی را در این راستا آغاز کرده‌اند و اگر ما مسوولان این فرصت را غنیمت نشمریم، کفران نعمت کرده‌ایم.

 

 

وی با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا و شرکت در نمایشگاه ماشین آلات راهسازی و حفاری (SaMoTer۲۰۲۳) ورونا، افزود:

نکته جالب توجه این نمایشگاه، ارائه آموزش‌های دانش‌بنیان در زمینه های مختلف از جمله ماشین‌آلات، اکتشاف، استخراج و غیره در همه سالن‌های برگزاری نمایشگاه بود که نشان‌دهنده تطبیق جامعه جهانی در بازارهای رقابتی است.

در این راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وظایف ذاتی خود را به عنوان یک سازمان توسعه ای به خوبی انجام می‌دهد که نفع این حرکت‌ها به فعالان معدنی خواهد رسید.

 

 

*** ضرورت استفاده از فناوری‌های بروز در صنعت معدن
 

 

به گزارش سروش، رییس خانه معدن ایران در پایان، بیان داشت:

جامعه معدنی کشور و کل زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند رصد لحظه‌ای فناوری‌ها و خدمات این حوزه و تغییرات آنهاست تا از این ثروت خداوندی به خوبی در راستای توسعه کشور بهره ببریم و از هدررفت منابع ملی جلوگیری شود.

 

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه