کد خبر:279760
پ
نجفی منش
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور:

افزایش نرخ قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو/ ۳۰ درصد قطعات خودرو وارداتی است/ نسبتی بین واردات و ایجاد تعادل در بازار خودرو برقرار نیست

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با بیان اینکه قطعه‌سازان عمده با ارز نیمایی اقدام به واردات می‌کنند از افزایش قیمت قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو، خبر داد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با بیان اینکه قطعه‌سازان عمده با ارز نیمایی اقدام به واردات می‌کنند از افزایش قیمت قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو، خبر داد.

 

 

*** جزییات افزایش قیمت قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو
 

 

به گزارش سروش، به نقل از صنایع، محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه قطعه‌سازان عمده با ارز نیمایی اقدام به واردات می‌کنند، اظهار داشت:

نوسان‌های نرخ ارز بر قیمت قطعات خودرو در بازار تاثیر روانی می‌گذارد از این‌رو شاهد افزایش نرخ این قطعات در بازار لوازم یدکی هستیم این در حالیست که قیمت قطعات برای مصرف‌کننده عمده که خودروسازان هستند چندان ملموس نیست و در کوتاه‌مدت خود را نشان نمی‌دهد.

بازار لوازم یدکی به‌صورت آنی از نوسان‌های نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد، اما از سوی دیگر روند کاهشی شدن قیمت آن‌ها کند است.

 

 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه نرخ ماهی صید شده از دریا نیز از نوسان‌های نرخ ارز تبعیت می‌کند، تصریح کرد:

۷۰ درصد قطعات خودرو در داخل کشور تهیه و تولید می‌شود، اما بازار با نرخ دلار قیمت‌های خود را تنظیم می‌کند.

 

 

نجفی‌منش عرضه خودرو در بورس را راهکار برون رفت خودروسازان از شرایط ضرر و زیان عنوان کرد و افزود:

خودرو‌های داخلی باید در بورس عرضه شوند تا قیمت آن‌ها واقعی شود؛ به نظر می‌رسد اگر تمام خودرو‌هایی تولیدی در بورس شوند بازار خودرو به تعادل برسد.

 

 

وی با بیان اینکه دولت امکان افزایش قیمت خودرو را ندارند، گفت:

هرگونه افزایش نرخ خودرو از سوی دولت با مخالفت‌های شدید همراه خواهد شد از این‌رو برای از بین بردن فاصله قیمتی از کارخانه تا بازار تنها راهکار عرضه خودرو‌های داخلی در بورس است.

اگر اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار از بین برود تردید نداشته باشید که دیگر شاهد صف‌های طولانی برای خرید خودرو در بازار نخواهیم بود.

 

 

*** عدم وجود نسبت بین واردات و ایجاد تعادل در بازار خودرو 
 

 

به گزارش سروش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان، نسبتی بین واردات خودرو و ایجاد تعادل در بازار خودرو در داخل کشور برقرار نکرد و اظهار داشت:

عده‌ای در کشور علاقه دارند که خودرو خارجی سوار شوند و به نظر می‌رسد عرضه اینگونه خودرو‌ها نیاز بخشی از بازار را تامین کند.

اگر زیان از تولید داخلی از بین برود خودروساز داخلی می‌تواند به میزان کافی تولید و محصولات خود را در بازار عرضه کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه