کد خبر:291760
پ
دکتر سعید سیفی مجری گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما
گفتگوی ویژه خبری

اقدامات و تمهیدات دستگاه‌های خدمت‌رسان در اربعین ۱۴۰۲/ استقرار ۴هزار پزشک و امدادگر برای اربعین حسینی در عراق + فیلم

در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر اقدامات و تمهیدات دستگاه‌های خدمت‌رسان در اربعین سال ۱۴۰۲ با حضور مسئولین ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت.

در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر اقدامات و تمهیدات دستگاه‌های خدمت‌رسان در اربعین سال ۱۴۰۲ با حضور مسئولین ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت.

 

سعید سیفی گفتگوی ویژه خبری
دکتر سعید سیفی مجری گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما

 

*** اقدامات و تمهیدات دستگاه‌های خدمت‌رسان در اربعین

 

به گزارش سروش، براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، تا ساعت ۱۸ روز یازدهم شهریور بیش از ۳ میلیون نفر از زائران اربعین حسینی از مرز‌های شش گانه کشور به سمت عراق خارج شدند و بیش از یک میلیون نفر از زائران هم بعد از شرکت در مراسم اربعین به کشورمان بازگشتند.

لذا طبیعی است هرچه به روز اربعین نزدیک می‌شویم تردد زائران بیشتر می‌شود و این می‌طلبد که دستگاه‌های خدمت رسان هرچه بیشتر به فکر باشند و تمهیدات و تدابیر لازم را برای رفاه زائران اتخاذ کنند.

در این خصوص برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر به بررسی اقدامات و تمهیدات دستگاه‌های خدمت‌رسان در اربعین سال ۱۴۰۲ با رئیس جمعیت هلال احمر و همچنین معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری اختصاص یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه اعلام کرد، از اول ماه صفر ۴ هزار نفر پزشک و گروه پزشکی ما امدادگران و نجاتگران ما که داوطلب هستند هیچ مزد و حق الزحمه‌ای نمی‌گیرند در کشور عراق مستقر شدند یعنی ما هم در داخل کشور کار امداد و نجات را انجام می‌دهیم و در کشور عراق هم در بحث سلامت و امداد و نجات به عهده جمعیت هلال احمر است ۴ هزار نفر داخل عراق فقط جمعیت هلال احمر هستند و اضافه بر این گروه‌های مردمی هم هستند که به ما کمک می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری نیز در این برنامه تاکید کرد در بخش ایمن سازی جاده‌ها و فراهم کردن جاده‌ها برای عملیات عظیم اربعین سازمان راهداری و ستاد اربعین به صورت تمام وقت در همه ایام سال فعال است قریب به ۱۳۶۰ کیلومتر لکه‌گیری شده نقاط پرحادثه مسیر رفع شده ۱۶ هزار کیلومتر خط کشی شده است، روشنایی‌ها و تقاطع‌ها و نهایتاً فکر می‌کنم با تعریض‌هایی که صورت گرفته و افتتاح‌هایی که صورت گرفته جاده‌های ایمنی را توانسته فراهم کنیم که زائرین بتوانند با وسایل نقلیه شخصی خودشان یا وسایل حمل و نقل عمومی به سمت مرز‌های کشور روانه شوند.

 

در ادامه می‌توانید ویدیوی این برنامه که از شبکه خبر صدا و سیما پخش شد را ملاحظه نمایید:

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه