کد خبر:291618
پ
سبحانیان (۲)
رئیس سازمان امور مالیاتی:

امکان پرداخت حقوق گمرکی واردات تجهیزات و ماشین آلات تولیدی با چک و تضامین

رئیس سازمان امور مالیاتی از امکان پرداخت حقوق گمرکی واردات تجهیزات و ماشین آلات تولیدی با چک و تضامین خبر داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی از امکان پرداخت حقوق گمرکی واردات تجهیزات و ماشین آلات تولیدی با چک و تضامین خبر داد.

 

 

*** جدیدترین توییت رئیس سازمان امور مالیاتی 
 

 

به گزارش سروش، سید محمد هادی سبحانیان در توئیتی ضمن اعلام این موضوع، عنوان کرد:

از این پس واحدهای تولیدی می‌توانند برای واردات تجهیزات و ماشین آلات تولیدی، حقوق گمرکی را با چک و تضامین پرداخت کنند و این اقدام جزو اقدامات حمایتی مهم سازمان مالیاتی از بخش مولد اقتصاد به حساب می‌آید.

 

 

*** اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی
 

 

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین درباره اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز پیشتر، گفته بود:

اجرای این قانون و سامانه مودیان به شفافیت مبادلات اقتصادی و بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور کمک می‌کند، چراکه این سامانه به خاطر اشراف اطلاعاتی که به دست می‌آورد، می‌تواند در راستای بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور موثر باشد.

 

 

سبحانیان با بیان اینکه اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی می‌طلبد به صورت تدریجی و مرحله به مرحله پیش برود، تصریح کرد:

این قانون علاوه بر اینکه روند اخذ مالیات در کشور را عادلانه‌تر از قبل می‌کند باعث شفافیت در حوزه اقتصادی می‌شود و از برخی سوء‌استفاده‌گری‌ها، ایجاد رانت‌ها، قاچاق و پولشویی جلوگیری شود.

 

 

وی ایجاد شفافیت اقتصادی و اخذ مالیات به شیوه‌ای عادلانه را از مهمترین اهداف یک نظام مالیاتی کارآمد و استاندارد برشمرد و گفت:

سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی سال‌های اخیر اهداف کلانی همچون هوشمندسازی نظام مالیاتی را در این حوزه و در چارچوب اجرای قوانین مالیاتی دنبال می‌کند.

 

 

*** اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی در مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی
 

 

به گزارش سروش، رئیس سازمان امور مالیاتی در پایان، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را در مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی عنوان کرد و افزود:

این طرح، آثار بسیار مهمی از جمله شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی، جلوگیری از فرار مالیاتی، حذف تشخیص مالیات علی الرأس، پرداخت مالیات منطبق با درآمد و همچنین تکریم مودیان مالیاتی و افزایش رضایت آن‌ها را به دنبال دارد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه