کد خبر:302776
پ
photo12057761646
سروش گزارش می‌دهد:

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مناظره اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری/ مردم از وعده‌ها خسته شده‌اند/ هزینه اشتباه‌های ما را خانواده‌ها می‌دهند

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با حضور در مناظره اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع مسائل اقتصادی ضمن تشریح برنامه‌های خود به برخی انتقادات پاسخ داد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با حضور در مناظره اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع مسائل اقتصادی ضمن تشریح برنامه‌های خود به برخی انتقادات پاسخ داد.

 

*** امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مناظره اول

 
به گزارش سروش، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در اولین مناظره تلویزیونی کاندیداهای این انتخابات، گفت:

 وظیفه خود دانستم تا پرچمی که شهید رئیسی به دست گرفته بود و حکمرانی جدیدی را بوجود آورده بود، ادامه دهم.

 

وی ادامه داد:

بنده که جوان ترین فرد این جمع هستم بیست سال سابقه اجرایی در کشور دارم و بقیه افراد نیز دارای سوابق هستند. توجه کنیم که طوری صحبت نکنیم گویا دنیا امروز شروع شده است.

 

وی با بیان اینکه مردم از وعده ها خسته شده‌اند، اظهار کرد:

بنابراین هر وعده ای که می دهیم باید بگوییم که چگونه آن را انجام می دهیم در غیر این صورت مردم ناامید می‌شوند و با صندوق‌ قهر می‌کنند.

 

قاضی زاده هاشمی گفت:

برای رشد اقتصادی هشت درصد، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون نیازمند کسب سرمایه هستیم.

متاسفانه در سرمایه گذاری داخلی اکثر سرمایه‌ها خرج هزینه های دولت می‌شودف از سوی دیگر بخش خصوصی به دولت اعتماد ندارد و باید مسائل سیاسی را از اقتصاد خارج کنیم.

 

قاضی زاده هاشمی در ادامه و در بخش فرصت ۴ دقیقه‌ دوم خود عنوان کرد:

مجدد از نامزدها حرف های کلی شنیدیم و حرف هایی زده شد که برای ما اقتصاد منفی ایجاد کرده است. هزینه اشتباه های ما را خانواده ها می‌دهند.

 

وی ادامه داد:

نام دولتم را خانواده گذاشتم؛ چرا که اولین آثار کارهای ما به آنان وارد می‌شود. اقتصاد کشورمان را باید پیش بینی پذیر کنیم. دولت باید جاهایی وارد شود که بخش خصوصی وارد نشده است. نباید مردم آزاری برای بخش خصوصی و برای مردم ایجاد کنیم.

 

این نامزد انتخاباتی با اشاره به اینکه باید بسته مشترک و شهرک صنعتی مشترک برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم، عنوان کرد:

همچنین در راهبرد صنعتی سیاست های ارزی و تجاری باید به نفع تولید و رفاه خانوار شود. در راهبرد صنعتی، سیاست های تجاری مان معکوس است. سیاست های ارزی باید به نفع تجارت باشد. برای مثال نباید روغن خارجی وارد کنیم. باید کاری کنیم مردم با ایجاد رقابت، به کالاهای با کیفیت دست پیدا کنند.

 

قاضی‌زاده هاشمی در ۴ دقیقه اول بخش دوم صحبت‌های خود عنوان کرد:

بعضی از دوستان بنا بر بحث کارشناسی در این جلسه ندارند. به عنوان کسی که در کابینه شهید رئیسی بوده‌ام باید بگویم که خودم را ملزم به تعهدات دولت شهید رئیسی می دانم. مردم وقتی اعتماد خود را از دست می‌دهند که سیاستمداران با اعتماد به نفسی نداشته باشند و دستاوردها را نگویند.

 

وی ادامه داد:

دولت مدیریت سهام عدالت را باید به مردم واگذار می کرد و نباید حیاط خلوت سیاسیون می شد. از سوی دیگر در خصوصی سازی باید رقابتی و شفاف عمل کنیم. ابزاری که الان وجود دارد بورس است. دولت باید اموال را به بورس ببرد. نباید سهم دولت را در سرمایه‌گذاری کم کنیم اما نباید نقش تصدی گری به آن بدهیم. دولت باید جایی باشد که مردم نمی‌خواهند یا دوست ندارند وارد آن حوزه شوند. برای مثال ساخت راه ها و بزرگراه ها را می توان به بخش خصوصی داد اما راه های روستایی را دولت باید بسازد و ساماندهی کند.

 

این نامزد انتخاباتی بخش خصوصی را شریک راهبردی‌ دولت دانست و گفت:

دولت باید از همکاری و شراکت با بخش خصوصی لذت ببرد. هرچه قدر بخش خصوصی فعال تر باشد، درآمد های دولت نیز افزایش یافته و هزینه های بودجه کاهش می‌یابد.

 

قاضی‌زاده هاشمی در ۴ دقیقه دوم بخش دوم صحبت‌های خود گفت:

به استفاده از تجارب خارجی معتقدیم، اما هم تجارب خوب و هم تجارب شکست خورده. برخی از نسخه‌های بانک جهانی چیزی به عنوان مفهوم انسان را قبول ندارد. یک نمونه از اینکه کشوری با نسخه بانک جهانی توانسته اقتصادش را درست کند، دوستان نمونه ای ذکر کنند. کشورها جلوی چشم ما هستند. وضعشان بدتر شده است.

بعضی از دوستان مطالبی رویایی و خلاف واقعیات جامعه می گویند. اگر نمی‌توانید برنامه هفتم را اجرا کنید چرا نامزد انتخاباتی شدید؟ برنامه هفتم سیر قانونی خود را طی کرده بود و در مجلسی که همه طوایف در آن هستند، تصویب شد. نماینده ای که از الان اجرای این برنامه را زیر سوال می برد بعد از پیروزی نیز اجرای آن را به راحتی زیر سوال می برد.

 

این نامزد انتخاباتی با اشاره به اینکه دولت نباید با مردم رقابت کند و از فضای رقابتی باید خارج شود، اظهار کرد:

انتصابات سیاسی باید از بنگاه های دولتی خارج شود. نباید شرکت های ورشکسته را به مردم واگذار کرد. در دولت شهید رئیسی با کمک ایشان، مردم را در بنگاه داری بنیاد شهید دخیل کنیم. همان مردمی که جنگ را کنترل کردند، اقتصاد را به بهترین شکل کنترل خواهند کرد.

 

قاضی‌زاده هاشمی در ۴ دقیقه اول بخش سوم اظهارات خود گفت:

متاسفانه برخی از طرفداران یکی از نامزدها بر وعده من برای بورس مانور دادند. بورس مبنی بر انتظارات است. مردم در بورس آینده را می‌خرند. در دولت روحانی چه تصمیماتی گرفته شد؟ آن موقع من نایب رئیس مجلس بودم نامه نوشتم. برای برخی افراد نیز تشکیل پرونده شده است.

 

وی ادامه داد:

باید اول از همه بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم. مردم نباید فکر کنند عده ‌ای از تصمیمان ما خبر دارند و زودتر پول های خود را از بورس خارج کرده‌اند. آقای پزشکیان برخی از اطرافیان شما از همین دست افراد بودند. اسمشان را بخواهید بعد مناظره به شما می‌دهم. گویا دوستان راه سازی‌های دولت آقای احمدی نژاد یادشان رفته است. پروژه ساخت مسکن دولت سیزدهم نیز به خوبی درحال پیشرفت است و تاکنون ۶۰۰ هزار مسکن در حال ساخت است و نه ۳۰۰ هزار تا!

 

این کاندیدای انتخاباتی عنوان کرد:

مگر می‌شود کل کارشناسی کشور را یکی کرد؟ درباره حوزه سلامت در دنیا دو مکتب است؛ برخی می‌گویند به روش دولتی باید این کارها را انجام داد. باید بدانیم کدام را می‌خواهیم انتخاب کنیم؟ اینطور نیست که نظرات کارشناسی همه جا یک شکل باشد.

 

این نامزد انتخاباتی اظهار داشت:

می شود تورم را تک رقمی کرد و اقتصاد برای این موضوع راه حل دارد، اما این موضوع اقتدار می‌خواهد. اقتداری از جنس شهید رئیسی نه از جنس کسانی که معتقدند راه اصلاح امور از سازش با غرب می گذرد. برخی می‌گویند اگر سازش درست شد مساله داخلی مان نیز درست می‌شود؛ زیرا همه امورات را می‌خواهند به هم وصل کنند.

 

قاضی‌زاده هاشمی در ۴ دقیقه دوم بخش سوم اظهارات خود گفت:

برای مهار تورم باید سه مسئله حل شود. یکی مسائل پولی و مالی. بهبود بهره‌وری و مسائل سیاسی. در حوزه بهره وری در دولت شهید رئیسی برنامه ریزی جدی شد و حتی در جهان بابت این موضوع جایزه گرفتیم.

به مدد بچه مسلمان‌های جوان این اتفاق افتاد که گزارش آن در سایت‌های مختلف هست.

در مسائل پولی و مالی، هم کنترل نقدینگی مهم است هم انضباط بخشی که به بودجه دولت مربوط است. اصلاح ساختار قانون بودجه خوشبختانه در مجلس تصویب شد و عملکردش شروع شده است.

 

وی ادامه داد:

ثبات موجود در بازار ارز ناشی از اقتدار سیاسی است و با وجود درگیری با دشمن تا دندان مسلح توانستیم نرخ ارز را تا حد زیادی کنترل کنیم، نه اینکه با یک مصاحبه قیمت‌ها تغییر کند. از سوی دیگر در اصلاح نظام بانکی باید اول جلوی دخالت اشخاص غیرمسئول و تسهیلات سفارشی را بگیریم. بانک دی پر از تسهیلات سفارشی سیاسیون بود که علیه شان اقدام کردیم تا با فشار دادگاه بتوانیم این تسهیلات را بگیریم.

 

این نامزد انتخاباتی با ذکر این موضوع که بانک قرض الحسنه باید ایجاد کنیم گفت:

بانک های مهر ایران و رسالت خوب و موفق عمل کردند. باید برای اشتغال و ازدواج و … تسهیلات قرض الحسنه را توسعه دهیم. بانک ها و سهامدارانش را باید پاسخگو کنیم تا تورم را به مردم منتقل نکنند. بودجه رفتار مدیران را کنترل میکند. 

ما در بنیاد شهید بودجه را بر مبنای برنامه عملیاتی دادیم؛ اگر مدیری برنامه انجام نداشت بودجه ندادیم و عزلش کردیم.

وقت تنظیم بودجه همه بخش‌ها می‌خواهند رویاهایشان را محقق کنند؛ وقتی می رود مجلس آنجا باز رویای همکاران ما در مجلس به آن اضافه می‌شود. یک مقداری از ناترازی بودجه با عددسازی‌هاست.

درآمدهای دولت ۷۰-۸۰ درصد محقق می‌شود و برنامه‌ها اجرایی نمی‌شود. باید دست به دست هم بدهیم با مجلس و بودجه تراز و بدون تورم درست کنیم.

 

قاضی زاده هاشمی در بخش پایانی و در جمع بندی صحبت هایش گفت:

در مناظره لازم بود به دلیل مظلومیت شهید رئیسی از ایشان و دستاوردهایشان دفاع می کردم، اما امروز فهمیدم دستاوردهای انقلاب نیز زیر سوال رفته است. عزیزی می گوید باید وارد میدان های بزرگ شویم. در حالی که ما میداندار بزرگی در جهان هستیم. امام و شهید رئیسی مردم را باور داشتند،. اما امروز طوری حرف زده شد که انگار ما هیچ کارشناسی در کشور نداریم و حتی لازم است کارشناس وارد کنیم!

بله ما باید از تجربه مدیریت جهان استفاده کنیم،‌ ولی کارشناسان برجسته در کشور داریم. می گویند ما باید وارد میدانهای بزرگ شویم درحالی که ما میدان‌دار بزرگ هستیم. این که این حرفها را می زنیم بخاطر این است که به مردم پشت کرده‌ایم. آقای پزشکیان در حلقه بسته ای هستند که مجلس خودشان هم ایشان را هم تحمل نکرد. با خزانه بدهکار دولت را به شهید رئیسی تحویل دادند ولی آقای رئیسی این دولت را به خوبی اداره کرد.

 

این نامزد انتخاباتی در پایان عنوان کرد:

در فروش نفت تحریم ها بیشتر شد ولی در دولت شهید رئیسی فروش نفت چند برابر شد.

روابط با همسایگان در قبل دچار مشکل و با برخی روابط قطع بود ولی این مسئله در دولت آقای رئیسی حل شد. رشد تورم در دولت آقای رئیسی کاهش یافته است. رشد اقتصادی کشور در گذشته در دولت قبل صفر بود ولی رشد ۶ درصدی در دولت آقای رئیسی ایجاد شد.

تحریم‌ها بیشتر شد، ولی فروش نفت بیشتر شد؛ این کار با روابط همسایگان انجام شد. همچنین در دوره شهید رئیسی وارد باشگاه‌های بزرگ بین‌المللی شدیم و تراز جمهوری اسلامی و رئیس جمهور رشد کرد.

قول می‌دهم آرزوها و آرمان‌های شهید رئیسی را به دست بگیریم و به قله برسانیم.

 

بروزرسانی ..

 

 

انتهای پیام///