کد خبر:278375
پ
مقدسی
رئیس کل گمرک ایران:

انجام ۴۸۱ هزار و ۷۰۲ اسکن از کامیون‌های وارداتی، ترانزیتی و صادراتی

رئیس کل گمرک ایران از انجام ۴۸۱ هزار و ۷۰۲ اسکن از کامیون‌های وارداتی، ترانزیتی و صادراتی در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

رئیس کل گمرک ایران از انجام ۴۸۱ هزار و ۷۰۲ اسکن از کامیون‌های وارداتی، ترانزیتی و صادراتی در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

 

*** سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی
 

به گزارش سروش، علیرضا مقدسی درباره تجارت و تزانزیت در کشور، اظهار داشت:

با هدف سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی، گمرک ایران با افزایش تعداد ایکس ری‌ها در گمرکات کشور و ارتقا و استفاده بهینه از ظرفیت ایکس ری‌های موجود، سرعت و دقت عبور محموله‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را افزایش داده است.

با هدف سرعت بخشیدن به سرعت عملیات گمرکی در ۸ ماهه سال جاری تعداد اسکن و بازرسی کامیون‌های حامل کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به کمک دستگاه‌های کنترلی ایکس ری در گمرکات کشور بیش از ۱۱۱ درصد افزایش یافت.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:

با توجه به سیاست‌های دولت در انجام امور و خدمات رسانی به صورت الکترونیکی و روان سازی خدمات، گمرک ایران نیز در راستای تسهیل تجارت و استفاده از شیوه‌های نوین کنترل‌های گمرکی به استناد ماده ۱۱ قانون امور گمرکی و استانداردهای کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو، از کنترل و نظارت‌های ملموس به سمت کنترل‌های غیر ملموس حرکت کرده است.

استفاده از ابزارهای نوین الکترونیکی و افزایش ۱۱۱ درصدی اسکن کامیون‌ها نسبت به ۸ ماهه سال قبل، بهره‌گیری از مدیریت ریسک مناسب و موثر و همچنین استفاده از ایکس ری‌های موجود در گمرکات، سبب کاهش هزینه واردات مواد اولیه برای واحدهای تولیدی و تسهیل صادرات و عبور کالاهای ترانزیتی شده است.

با اقدامات صورت گرفته، از اول شهریور سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه سال جاری، گمرک ایران، عملیات گمرکی ۱۶ میلیون تن کالای ترانزیتی، ۶۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و ۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تشریفات واردات را انجام داده است.

 

معاون وزیر اقتصاد در ادامه افزود:

طی ۸ ماهه سال جاری تعداد ۴۸۱ هزار و ۷۰۲ اسکن توسط دستگاه‌های ایکس ری از کامیون‌های وارداتی، ترانزیتی و صادراتی انجام شده است که گمرک شهید رجایی با اسکن ۱۸۸ هزار و ۹۳۷ کامیون، در راس قرار گرفت.

 

به گزارش سروش، رئیس کل گمرک ایران در پایان، اظهار داشت:

در این مدت همچنین ۶۹ هزار و ۸۴ اسکن از کامیون‌ها در گمرک دوغارون؛ ۴۴ هزار و ۶۳۶ اسکن در گمرک آستارا و ۳۲ هزار و ۸۹ اسکن توسط گمرک بازرگان با بهره‌گیری از دستگاه‌های ایکس ری مستقر در این گمرکات انجام شد.

 

نویسنده : زهرا آقایی

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه