کد خبر:290680
پ
خاندوزی
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بانک برون مرزی «آف‌شور» برای نخستین بار تاسیس می‌شود/ رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری داخلی در اقتصاد ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام تاسیس بانک برون مرزی «آف‌شور» برای نخستین بار از رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری داخلی در اقتصاد ایران خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام تاسیس بانک برون مرزی «آف‌شور» برای نخستین بار از رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری داخلی در اقتصاد ایران خبر داد.

 

 

*** گام مهم دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در کشور
 

 

به گزارش سروش، سید احسان خاندوزی در برنامه تلویزیونی، اظهار داشت:

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه رشد اقتصاد کشور تاکید بر اقداماتی است که منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در ایران می‌شود.

عملکرد دولت هم‌نشان داده است که هم در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی باوجود اینکه سال‌ها نرخ سرمایه‌گذاری صفر و گاهی منفی در اقتصاد کشور بوده، سال گذشته ۶.۷ افزایش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران رخ داده است.

 

 

وی در ادامه، تصریح کرد:

در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی هم میزان جذب واقعی سرمایه‌گذاری خارجی در طول یک سال و نیم اخیر بیشتر از مدت مشابه در دولت قبل بوده است برای تکمیل این زنجیره تکمیل شود و تحریم ناپذیر باشد و سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یابد آن هم به روش‌های غیر قابل تحریم در دستورالعمل اخیر وزارت اقتصاد چند مسیر مهم در پیش گرفته شده است.

به عنوان متنوع سازی روش ورود سرمایه اولاً مساله تهاتر سرمایه‌گذاری خارجی بین سرمایه‌گذاران خارجی در زمانی که امکان ورود پول و خروج سود وجود دارد، فراهم شده است همچنین تهاتر سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری داخلی به وجود آورده است.

خرید ارز از سرمایه‌گذاران خارجی چه به صورت اسکناس چه به صورت حواله، با نرخ تشویقی ارز آنها توسط بانک مرکزی خریداری می‌شود.

 

 

*** تاسیس بانک برون مرزی «آف‌شور»
 

 

به گزارش سروش، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان، اعلام کرد:

برای نخستین بار رسماً برای تشکیل بانک برون‌مرزی یا بانک آف‌شور امکانات فراهم شده است و تاییدیه بانک آف‌شور هم توسط بانک مرکزی در حال صدور است.

برای افرادی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار سرمایه چه به صورت اسکناس چه غیر اسکناس وارد کنند حداقل مجوز اقامت پنج ساله صادر می‌شود و این حداقل است و هر چقدر میزان ورود سرمایه بالاتر باشد به شکل بدون سقف این مجوز اقامت می‌تواند افزایش یابد.

این مجموعه تدابیری است که کمک می‌کند رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۲ ادامه یابد.

تهاتر یکی از روش‌های بسیار رایج است که هزینه رفت و آمد منابع ارزی و ریالی را کم می‌کند و هزینه مبادله ارزی و هزینه صرافی و بانک کاهش می‌یابد و زمان آن نیز کاهش می‌یابد و بعد از این دستورالعمل به خواسته سرمایه‌گذاران اجابت شد.

 

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
سروش
ارسال دیدگاه