کد خبر:287783
پ
۲۸۳۷۸۸۳
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی:

بسته جدید دروس مهارتی به برنامه درسی دانشجویان اضافه می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی اعلام کرد براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی بسته جدیدی تحت عنوان دروس مهارتی و اشتغال‌پذیری برای اولین بار به دروس دیگر اضافه شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی اعلام کرد براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی بسته جدیدی تحت عنوان دروس مهارتی و اشتغال‌پذیری برای اولین بار به دروس دیگر اضافه شد.

 

 

*** بسته جدید دروس مهارتی به برنامه درسی دانشجویان اضافه می‌شود

 

 

به گزارش سروش، رضا نقی زاده با اشاره به انواع دروس جدید مهارتی گفت:

در مصوبه جلسه ۹۵۴ و ۹۵۹ شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی برای اولین‌بار یک پیش‌بینی انجام شده است که براساس آن در نظام آموزش عالی کشور در کنار بسته دروس عمومی، پایه، اصلی تخصصی و دروس اختیاری یک بسته جدیدی تحت عنوان دروس مهارتی و اشتغال‌پذیری خواهیم داشت که تمرکز ویژه بر روی اشتغال دانش‌آموختگان و کسب مهارت شغلی دانش‌آموختگان است.

برهمین اساس برای هر رشته تحصیلی بین ۳ تا ۱۵ واحد (دروس مهارتی و اشتغال‌پذیری) پیش‌بینی شده است، رشته‌های کاربردی به ۱۵ واحد نزدیک تر بوده و رشته‌های نظری به ۶ تا ۷ واحد نزدیک تر هستند که این بسته درسی جدید موجب افزایش چند برابری دروس مهارتی و اشتغال‌پذیری در نظام آموزش عالی خواهد بود.

 

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد:

برای این بسته جدید چهارنوع درس پیش‌بینی‌شده است، دروس کاربینی عمدتاً برای دو ترم اول حضور دانشجوی کارشناسی در دانشگاه پیش‌بینی شده، دروس کارآموزی برای شش نیمسال اول، دروس کارورزی برای یک نیمسال تحصیلی کامل است و دروس مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی نیز تدریس خواهد شد.

 

 

وی یادآورشد:

مجوع این دروس بین ۳ تا ۱۵ واحد خواهد بود. در برخی رشته‌ها تمام ۱۵ واحد ارائه خواهد شد و یا می‌تواند در هر رشته با توجه به برنامه درسی تدوین شده، متفاوت باشد.

 

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در پایان، افزود:

بنابراین دریک هزار و ۵۰۰ برنامه درسی که قرار است بازنگری شود، به‌صورت ویژه این اصلاحات در آن پیش‌بینی و اجرایی می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه