کد خبر:286195
پ
۱۷۰۳۵۶۸۳۵
سروش گزارش می‌دهد:

تاثیرات مخرب کرونا بر اقتصاد منطقه آسیا – اقیانوسیه

براساس جدیدترین گزارش های خبری شیوع ویروس کرونا در جهان تاثیرات مخربی را بر اقتصاد منطقه آسیا-اقیانوسیه گذاشته است.

براساس جدیدترین گزارش های خبری شیوع ویروس کرونا در جهان تاثیرات مخربی را بر اقتصاد منطقه آسیا-اقیانوسیه گذاشته است.

 

 

*** تاثیرات مخرب کرونا بر اقتصاد منطقه آسیا – اقیانوسیه

 

 

به گزارش سروش، آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد شیوع ویروس کرونا تاثیرات اقتصادی فراوانی را بر تولید ناخالص داخلی شماری از کشورهای از جمله سنگاپور، هنگ کنگ، تایوان، استرالیا و کره جنوبی داشته است و اقتصاد آنها را حدود ۲.۵ تا ۵.۵ درصد کوچکتر از قبل کرده است.

کارشناسان اقتصادی جهان بر این باورند که در صورت تداوم روند شیوع ویروس کرونا، این بیماری مرگبار می تواند تاثیرات شدیدتری را برای اقتصاد شکننده منطقه آسیا-آقیانوسیه وارد سازد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت آمریکایی تولیدکننده دارو موسوم به «مرک» در آمریکایی شمالی، در صورت تداوم روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا، تاثیرات ناشی از آن می تواند حدود ۲.۵ تا ۵.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی پنج بازاربزرگ آسیا-اقیانوسیه از جمله سنگاپور، هنگ کنگ، تایوان، استرالیا و کره جنوبی را کاهش دهد.

همچنین برآورد هزینه های غیرمستقیم و مستقیم در استرالیا، هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی و تایوان نشان می دهد در حال حاضر تاثیرات این بیماری بر تولید ناخالص داخلی منطقه حدود ۰.۶ تا ۱.۶ درصد است و در صورت بدتر شدن شرایط کووید-۱۹ احتمال افزایش این ارقام به ۲.۲ تا ۵.۵ درصد وجود دارد.

به عبارت دیگر، این مساله می تواند خسارت اقتصادی سالانه ای از ۱۱.۸ میلیارد دلار در سنگاپور تا ۹۲.۷ میلیارد دلار در کره جنوبی بوجود آورد.

به باور کارشناسان، شیوع ویروس کرونا دو نوع هزینه اقتصادی از جمله هزینه های مستقیم بیماری، مانند هزینه های سیستم های بهداشتی در مراکز درمانی عملیاتی و هزینه های غیرمستقیم از جمله از دست دادن بهره وری به دلیل اختلال در نظام کار به دنبال داشته است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه