کد خبر:295031
پ
۶۲۷۹۲۹۱۵
سروش گزارش می‌دهد:

تاسیس یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پایتخت چین

یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پکن تاسیس شده که قرار است پلتفرم‌های اصلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ربات‌های انسان‌نما را بسازد.

یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پکن تاسیس شده که قرار است پلتفرم‌های اصلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ربات‌های انسان‌نما را بسازد.

 

 

*** تاسیس یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پایتخت چین

 

 

به گزارش ایسنا و به نقل از تکنولوژی نیوز چاینا، یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پایتخت چین ایجاد شده است تا عرضه فناوری و صنعتی شدن ربات‌های انسان‌نما را سرعت بدهد.

شرکت مرکز نوآوری ربات‌های انسان‌نمای پکن که به طور رسمی در منطقه توسعه اقتصادی-فناوری پکن ثبت شده، به طور مشترک توسط شرکت‌هایی ساخته شده است که ربات‌های کامل، اجزای اصلی آنها و مدل‌های بزرگ ربات‌ها را می‌سازند.

این مرکز، پلتفرم‌های اصلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را می‌سازد و روی حل کردن مشکلات کلیدی صنعت مانند سیستم کنترل عملیات و سیستم‌عامل منبع باز تمرکز خواهد کرد که باید فورا حل شوند.

«سو گوبین»(Su Guobin) معاون اداره اقتصاد و فناوری اطلاعات پکن گفت: پکن دارای یک پلتفرم ملی بازرسی و آزمایش ربات و یک کمیته فنی استاندارد ملی ربات است و به زودی صندوق توسعه صنعت ربات را راه‌اندازی خواهد کرد.

همچنین، پکن در حال ساخت یک مرکز پردازش مشترک است که به پردازش و ساخت ربات خدمات می‌دهد.

براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور تلاش خواهد کرد تا یک سیستم نوآوری اولیه را با تعدادی از شرکت‌های کوچک و متوسط ایجاد کند که در بازار ربات‌های انسان‌نما تخصص دارند و دارای فناوری‌های پیشرفته هستند.

همچنین، چین سعی دارد دو تا سه شرکت ربات‌های انسان‌نما با نفوذ جهانی را تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه